Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Παγκόσμια υπερδύναμη η ελληνική ναυτιλία


Πολλοί έλληνες εφοπλιστές, επιχειρηματίες και επιστήμονες που εξειδικεύονται στον χώρο ή τον εκπροσωπούν, στις κορυφαίες θέσεις της λίστας των Lloyd’s


Στις κορυφαίες θέσεις παγκοσμίως βρίσκονται οι έλληνες εφοπλιστές όπως προκύπτει από την κατάταξη της Lloyd's List που ειδικεύεται στην κάλυψη ναυτιλιακών θεμάτων από όλο τον κόσμο.
 Ειδικότερα, ανάμεσα στα «100 πρόσωπα με την ισχυρότερη επιρροή στη ναυτιλία για το 2012» που
παρουσίασε η Lloyd's List σε ειδική έκδοσή της περιλαμβάνονται 15 έλληνες εφοπλιστές, επιχειρηματίες και επιστήμονες που εξειδικεύονται στον χώρο ή τον εκπροσωπούν.

Στη Lloyd's List περιλαμβάνονται, εκτός από εφοπλιστές και επιχειρηματίες, κορυφαία στελέχη πολυεθνικών εταιρειών, πολιτικοί και άλλα στελέχη της ναυτιλίας από κάθε γωνιά του πλανήτη, τα οποία πρωταγωνίστησαν τη χρονιά που φεύγει. 
Πρόκειται για τον Γιάννη Αγγελικούση της Angelicoussis Shipping Group και τον Γιώργο Οικονόμου της Dryships, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις θέσεις 4η και 5η αντίστοιχα στη σχετική λίστα. Στην εικοσάδα (18η θέση) φιγουράρει η «πρώτη κυρία της ελληνικής ναυτιλίας» Αγγελική Φράγκου της Navios.
Πολύ ψηλά στη Lloyd's List βρίσκονται ακόμη ο Πίτερ Λιβανός της Ceres/Gaslog (26η θέση) και ο Γιώργος Προκοπίου της Dynacom (29η θέση).
Ο Βίκτωρ Ρέστης της Restis Group βρίσκεται στην 56η θέση, ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare στην 60ή θέση, ο Σίμος Παληός της Diana στην 63η θέση, ο Νικόλας Τσάκος της Tsakos Energy Navigation στην 72η θέση, ο  πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης στην 75η θέση, ο καθηγητής στο Cass Business School Κώστας Γραμμένος στην 81η θέση, ο Δημήτρης Μελισσανίδης της Aegean Oil στην 82η θέση, ο Ευάγγελος Μαρινάκης της Capital Maritime στην 84η θέση, ο Πέτρος Γεωργιόπουλος της Genmar στην 90ή θέση και ο Αντριαν Οικονομάκης της Vesselsvalue στην 93η θέση.
Πρώτος στη λίστα είναι ο βασιλιάς των τάνκερ (και της Lloyd's List), ο Δανός με κυπριακό διαβατήριο Τζον Φρέντρικσεν της Seatanker Group. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι δύο Δανοί Νιλς Αντερσεν και Σόρεν Σκου της AP Moller Maersk και στην τρίτη ο κινέζος υφυπουργός Μεταφορών και υπεύθυνος για τις θαλάσσιες μεταφορές, Ξου Ζουγιάν.

3.300 ΠΛΟΙΑ. 
 Η ελληνική ναυτιλία, όπως όλα δείχνουν, εξακολουθεί να παραμένει πανίσχυρη αφού μόνο στην Ελλάδα είναι εγκατεστημένες περισσότερες από 1.300 εταιρείες που απασχολούν περίπου 200.000 εργαζόμενους. Ο ελληνόκτητος στόλος εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 3.300 πλοία.
Η Ελλάδα είναι πραγματική υπερδύναμη όσον αφορά τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου με τα πλοία που έχουν στην κατοχή τους οι έλληνες εφοπλιστές αφού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd's List, αυτά έχουν μεταφορική ικανότητα 223 εκατ. τόνων, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ανά χώρα σε ολόκληρο τον κόσμο με πρώτη την Ιαπωνία (233 εκατ. τόνοι).
Πρόκειται για το επονομαζόμενο στη ναυτιλία «νεκρό βάρος» (Dead Weight Tonnage ή εν συντομία DWT), που προσδιορίζει το μέγιστο συνολικό βάρος σε τόνους που μπορεί να μεταφέρει ένα πλοίο. 
Ωστόσο, όπως προκύπτει από τη Lloyd's List πολλοί έλληνες εφοπλιστές επιλέγουν να μη βάλουν ελληνική σημαία στα πλοία τους αφού τα πλοία αυτά με την ελληνική σημαία εμφανίζονται να έχουν δυνατότητα μεταφοράς 74 εκατ. τόνους (DWT).
απο το statbank.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου