Και όμως το παράδοξο αυτό εξηγείται από το ισχυρό πλέγμα των συμφερόντων, που δε θέλουν να δουν να υλοποιείται το έργο. Και δε μιλάμε βεβαίως για την τουρκική πλευρά, η οποία έχει αντιταχθεί ποικιλοτρόπως και έχει στην πράξη εμποδίσει την υλοποίησή του.
Η υλοποίηση του Great Sea Interconnector (GSI) υπόσχεται να τερματίσει την ενεργειακή απομόνωση της Κύπρου, μειώνοντας το κόστος ηλεκτροπαραγωγής, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού και επιτρέποντας μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ. Ωστόσο, πίσω από τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που αναδεικνύει η Λευκωσία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπάρχει ένα πλέγμα συμφερόντων που δεν επιθυμεί την ολοκλήρωση του έργου.
Ποια είναι αυτά τα συμφέροντα; Οι εισαγωγείς και έμποροι πετρελαίου. Η κυπριακή ηλεκτροπαραγωγή εξαρτάται κατά περίπου 90% από καύσιμα πετρελαίου (μαζούτ και ντίζελ), με εισαγωγές που ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Η αγορά αυτή αποτελεί έναν από τους πιο κερδοφόρους τομείς για συγκεκριμένους εμπορικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή, αποθήκευση και διακίνηση πετρελαιοειδών. Η διασύνδεση με το ελληνικό δίκτυο συνεπάγεται μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου για ηλεκτροπαραγωγή και, κατά συνέπεια, απώλεια μεριδίου αγοράς για τους εμπόρους καυσίμου.
Του Χάρη Φλουδόπουλου
ΠΗΓΗ CAPITAL.GR
ΠΗΓΗ CAPITAL.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου