Έτσι, εν μέσω εθνικού πένθους για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη το Υπουργείο Ενέργειας κατέβασε άρον-άρον νομοσχέδιο 263 άρθρων και 357 σελίδων που έχει τίτλο «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής
Αξίζει να σημειωθεί πως το πολυνομοσχέδιο αναρτήθηκε για μόλις 4 ημέρες στο opengov, και μάλιστα το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Όπως καταγγέλλεται, αυτό είναι το πρώτο βήμα προς την ιδιωτικοποίηση και του νερού κάτι που είχε καταστροφικές επιπτώσεις όπου εφαρμόστηκε ανά την υφήλιο, καθώς αρκετοί επισημαίνουν πως η μεταφορά κρίσιμων, αποφασιστικών, ελεγκτικών και κυρωτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των υδάτων σε Ρυθμιστική Αρχή συνιστά από την πλευρά του κράτους την απόσυρση από την άσκηση εξουσίας του σε δημόσια αγαθά και ουσιαστικά απώλεια δημόσιου ελέγχου.
Όπως επισημαίνει η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης, που αποτελούν κοινωφελείς και μη κερδοσκοπικές δημοτικές επιχειρήσεις, οι οποίες δρουν μονοπωλιακά στον οικείο δήμο, δημιουργείται έντονη ανησυχία ότι με τη θέσπιση της ΡΑΑΕΥ σχεδιάζονται παρεμβάσεις στον τομέα υπηρεσιών ύδατος που θα οδηγήσουν στην ιδιωτικοποίηση των ΔΕΥΑ, και μάλιστα σε αντίθεση με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ υπέρ της δημόσιας διαχείρισης του νερού.
Αντιδράσεις από την Αντιπολίτευση:
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει ακάθεκτη τις εγκληματικές πολιτικές στο νερό, καταγγέλλει και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν, καθώς όπως αποκαλύπτει την ώρα που η χώρα θρηνεί για τους νεκρούς του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, καταθέτει στη Βουλή πολυνομοσχέδιο που ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του νερού.
Όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, «το νερό και οι υποδομές παροχής του πρέπει να παραμείνουν δημόσιες. Ο κατακερματισμός των υπηρεσιών και του δημοσίου πλούτου δεν γίνονται για την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους, αλλά για να πλουτίσουν οι εγχώριοι και διεθνείς ολιγάρχες, ενώ το πραγματικό κόστος διαχείρισης θα συνεχίσει να επιβαρύνει τους φορολογούμενους».
Και φέρνοντας ως παράδειγμα τη σιδηροδρομική τραγωδία, ρωτά: «Αν δε μάθαμε τώρα ότι η ιδιωτικοποίηση είναι καταστροφική, πότε θα το μάθουμε;»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου