Πρόσφατη έρευνα δείχνει πως η καινοτομία και η δημιουργικότητα συχνά «ασφυκτιούν» στα στενά πλαίσια των εταιρειών.
Ας θεωρήσουμε ότι είστε επικεφαλής σε ένα δημιουργικό τμήμα-μάρκετινγκ, σχεδιαστών, φωτογράφων, γραφιστών ή όποιου άλλου έχει φρέσκες, νέες ιδέες στην εταιρεία. Ίσως να
έχετε παρατηρήσει ότι τα τελευταία δύο χρόνια η απόδοσή τους δεν είναι η ίδια που ήταν παλαιότερα.
Αυτό διορθώνεται, λέει μια νέα μελέτη, αρκεί να τους αφήσετε ελεύθερο χρόνο να ξεφύγουν από την καθημερινή επαγγελματική ρουτίνα.
Η iStock by Getty Images, μια διαδικτυακή εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες φωτογραφιών και βίντεο, έκανε μια έρευνα προσφάτως σε 400 «δημιουργικούς» εργαζόμενους και βρήκε ότι το 60% είχε «καλές ιδέες» τη χρονιά που πέρασε, αλλά δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο για να ασχοληθεί με αυτές. Σχεδόν το 70% ανέφερε ότι χρειάζονταν περισσότερο «δημιουργικό χρόνο» και το 63% ότι είναι τόσο απασχολημένοι με καθημερινές επαγγελματικές δραστηριότητες που δεν τους μένει ελεύθερος χρόνος για «δημιουργική σκέψη και έμπνευση.» Σχεδόν το 25% είπαν ότι αφιερώνουν μόνο μια με δύο ώρες την ημέρα για δημιουργική εργασία.
Σαν αποτέλεσμα σχεδόν το 48% θεωρούν ότι η δημιουργικότητα στο χώρο που εργάζονται έχει μειωθεί ή μείνει στάσιμη. Η Έλεν Ντεμαρέ, γενική διευθύντρια στην iStock λέει ότι, «η αυξανόμενη πίεση για εργασιακά ζητήματα, οι ασφυκτικές προθεσμίες και οι περιορισμένοι προϋπολογισμοί καθηλώνουν τους δημιουργικούς εργαζόμενους.»
Φυσικά, όλοι τη σήμερον ημέρα είναι πιεσμένοι επαγγελματικά, αλλά υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι οι άνθρωποι των οποίων η εργασία ειδικεύεται στην παραγωγή νέων ιδεών επηρεάζονται ιδιαιτέρως αρνητικά από αυτή την πίεση.
Μια ενδελεχής μελέτη που οργάνωσε η Τερέζα Άμαμπιλ του Harvard Business School με τίτλο «Δημιουργικότητα υπό Πίεση» σε 9.000 άτομα «που εργάζονταν σε έργα που απαιτούσαν αυξημένα επίπεδα δημιουργικότητας», μέτρησε τη δυνατότητά τους να καινοτομούν κάτω από διάφορα επίπεδα χρονικής πίεσης. Αποδείχθηκε ότι ήταν λιγότερο δημιουργικοί όσοι βρίσκονταν σε διαρκή πίεση χρόνου.
«Οι επιχειρήσεις συνήθως σκοτώνουν τη δημιουργικότητα με ψευδείς ή μη ρεαλιστικές προθεσμίες», έγραψε η Άμαμπιλ στο Harvard Business Review. Επιπλέον, πρόσθεσε, οι εταιρείες συχνά σκοτώνουν τη δημιουργικότητα, μη επιτρέποντας ευέλικτα ωράρια ώστε να δώσουν χρόνο σε δημιουργικές ιδέες.
Άρα τι πρέπει να κάνει ένας μάνατζερ;
Η πρόσληψη περισσότερων ανθρώπων για να χαλαρώσουν λίγο τα ωράρια εργασίας σίγουρα θα βοηθούσε, αλλά αν αυτό δεν προβλέπεται από τον προϋπολογισμό, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να τονωθεί η δημιουργικότητα.
Πρώτον, να γίνει επαναξιολόγηση των ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των εργαζομένων. Είναι όλες απαραίτητες; Ή μήπως θα ήταν καλύτερα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για δημιουργική σκέψη;
Δεύτερον, ξεχάστε τη δουλειά γραφείου. «Καμία σπουδαία ιδέα δεν δημιουργείται όταν κάποιος κάθεται σε ένα γραφείο όλη μέρα», λέει η Ρεμπέκα Σουίφτ, επικεφαλής του τμήματος δημιουργικού σχεδιασμού στην iStock. «Οι δημιουργικοί εργαζόμενοι πρέπει να βιώνουν τον κόσμο για να τους έρθουν ιδέες».
Αυτό επαληθεύεται και από την έρευνα.
Όταν οι συνεντευξιαζόμενοι ερωτήθηκαν σε ποιο μέρος τους έρχονται οι καλύτερες ιδέες, οι περισσότεροι απάντησαν όταν έκαναν μπάνιο, γυμναστική, στις δημόσιες συγκοινωνίες, όταν βρίσκονταν μαζί με φίλους, ταξιδεύοντας, ακούγοντας μουσική ή βλέποντας τηλεόραση.
απο το fortunegreece.com
Ας θεωρήσουμε ότι είστε επικεφαλής σε ένα δημιουργικό τμήμα-μάρκετινγκ, σχεδιαστών, φωτογράφων, γραφιστών ή όποιου άλλου έχει φρέσκες, νέες ιδέες στην εταιρεία. Ίσως να
έχετε παρατηρήσει ότι τα τελευταία δύο χρόνια η απόδοσή τους δεν είναι η ίδια που ήταν παλαιότερα.
Αυτό διορθώνεται, λέει μια νέα μελέτη, αρκεί να τους αφήσετε ελεύθερο χρόνο να ξεφύγουν από την καθημερινή επαγγελματική ρουτίνα.
Η iStock by Getty Images, μια διαδικτυακή εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες φωτογραφιών και βίντεο, έκανε μια έρευνα προσφάτως σε 400 «δημιουργικούς» εργαζόμενους και βρήκε ότι το 60% είχε «καλές ιδέες» τη χρονιά που πέρασε, αλλά δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο για να ασχοληθεί με αυτές. Σχεδόν το 70% ανέφερε ότι χρειάζονταν περισσότερο «δημιουργικό χρόνο» και το 63% ότι είναι τόσο απασχολημένοι με καθημερινές επαγγελματικές δραστηριότητες που δεν τους μένει ελεύθερος χρόνος για «δημιουργική σκέψη και έμπνευση.» Σχεδόν το 25% είπαν ότι αφιερώνουν μόνο μια με δύο ώρες την ημέρα για δημιουργική εργασία.
Σαν αποτέλεσμα σχεδόν το 48% θεωρούν ότι η δημιουργικότητα στο χώρο που εργάζονται έχει μειωθεί ή μείνει στάσιμη. Η Έλεν Ντεμαρέ, γενική διευθύντρια στην iStock λέει ότι, «η αυξανόμενη πίεση για εργασιακά ζητήματα, οι ασφυκτικές προθεσμίες και οι περιορισμένοι προϋπολογισμοί καθηλώνουν τους δημιουργικούς εργαζόμενους.»
Φυσικά, όλοι τη σήμερον ημέρα είναι πιεσμένοι επαγγελματικά, αλλά υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι οι άνθρωποι των οποίων η εργασία ειδικεύεται στην παραγωγή νέων ιδεών επηρεάζονται ιδιαιτέρως αρνητικά από αυτή την πίεση.
Μια ενδελεχής μελέτη που οργάνωσε η Τερέζα Άμαμπιλ του Harvard Business School με τίτλο «Δημιουργικότητα υπό Πίεση» σε 9.000 άτομα «που εργάζονταν σε έργα που απαιτούσαν αυξημένα επίπεδα δημιουργικότητας», μέτρησε τη δυνατότητά τους να καινοτομούν κάτω από διάφορα επίπεδα χρονικής πίεσης. Αποδείχθηκε ότι ήταν λιγότερο δημιουργικοί όσοι βρίσκονταν σε διαρκή πίεση χρόνου.
«Οι επιχειρήσεις συνήθως σκοτώνουν τη δημιουργικότητα με ψευδείς ή μη ρεαλιστικές προθεσμίες», έγραψε η Άμαμπιλ στο Harvard Business Review. Επιπλέον, πρόσθεσε, οι εταιρείες συχνά σκοτώνουν τη δημιουργικότητα, μη επιτρέποντας ευέλικτα ωράρια ώστε να δώσουν χρόνο σε δημιουργικές ιδέες.
Άρα τι πρέπει να κάνει ένας μάνατζερ;
Η πρόσληψη περισσότερων ανθρώπων για να χαλαρώσουν λίγο τα ωράρια εργασίας σίγουρα θα βοηθούσε, αλλά αν αυτό δεν προβλέπεται από τον προϋπολογισμό, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να τονωθεί η δημιουργικότητα.
Πρώτον, να γίνει επαναξιολόγηση των ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των εργαζομένων. Είναι όλες απαραίτητες; Ή μήπως θα ήταν καλύτερα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για δημιουργική σκέψη;
Δεύτερον, ξεχάστε τη δουλειά γραφείου. «Καμία σπουδαία ιδέα δεν δημιουργείται όταν κάποιος κάθεται σε ένα γραφείο όλη μέρα», λέει η Ρεμπέκα Σουίφτ, επικεφαλής του τμήματος δημιουργικού σχεδιασμού στην iStock. «Οι δημιουργικοί εργαζόμενοι πρέπει να βιώνουν τον κόσμο για να τους έρθουν ιδέες».
Αυτό επαληθεύεται και από την έρευνα.
Όταν οι συνεντευξιαζόμενοι ερωτήθηκαν σε ποιο μέρος τους έρχονται οι καλύτερες ιδέες, οι περισσότεροι απάντησαν όταν έκαναν μπάνιο, γυμναστική, στις δημόσιες συγκοινωνίες, όταν βρίσκονταν μαζί με φίλους, ταξιδεύοντας, ακούγοντας μουσική ή βλέποντας τηλεόραση.
απο το fortunegreece.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου