Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

"Λουκέτα" και deals στο λιανεμπόριο!


Οι φήμες για "λουκέτο" που θα κάνει πάταγο. Τα προβλήματα των "μικρομεσαίων". Οι κινήσεις των μεγάλων "παικτών".
Τις βραχυπρόθεσμες συνέπειες του haircut της 27ης Οκτωβρίου καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος του λιανεμπορίου, με τις κολοσσιαίες αλυσίδες των σούπερ - μάρκετ να μπαίνουν στην "ουρά" είτε του άρθρου 99 είτε των εξαγορών και deals. Στην πρώτη περίπτωση θα προσπαθήσουν να προστατευθούν από τους πιστωτές τους και στη δεύτερη θα επιχειρήσουν να γλιτώσουν την πτώχευση, χτυπώντας την "πόρτα" άλλων μεγάλων επιχειρήσεων.

Πάντως, η αγορά "βουίζει" από ψιθύρους που κάνουν λόγο για την επικείμενη χρεοκοπία μίας εκ των κορυφαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία λόγω σημαντικού προβλήματος ρευστότητας βρίσκεται ένα βήμα πριν το "λουκέτο", όμως εξαιτίας τιτάνιων προσπαθειών αποτροπής της πτώχευσης, τηρείται σιγή ιχθύος στο χώρο του λιανικού εμπορίου. Υπενθυμίζεται, ότι την αρχή έκανε η Ατλάντικ, αφού πρώτα προχώρησε σε κυριολεκτικό ξεπούλημα των καταστημάτων της εντός και εκτός Αθηνών.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου είναι οι πρώτες που προσεγγίζουν τους μεγαλοεπιχειρηματίες λιανεμπόρους, αφού δεν είχαν προνοήσει μία ώρα αρχύτερα, έτσι ώστε να κατέχουν "ασπίδες" ενάντια στην κρίση, μόλις παρουσιαστεί η ανάγκη. Το βασικό τους πρόβλημα συναντάται στην ανικανότητά τους να αποπληρώσουν τις υψηλές χρηματικές τους υποχρεώσεις απέναντι στους προμηθευτές τους, τους οποίους, σε ορισμένες περιπτώσεις, τους ξεπληρώνουν ακόμα και με ετήσιες επιταγές.

Παράλληλα, αδυνατούν να διεκδικήσουν καλύτερες τιμές από τους προμηθευτές τους, με αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών στις μεγαλύτερες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Όπως αναφέρουν επιχειρηματίες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λόγω πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης έχουν χάσει μεγάλο μέρος της ανταγωνιστικότητάς τους, γεγονός το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί μελλοντικά εξαιτίας της απομείωσης του ελληνικού χρέους κατά 50%.

Μέχρι τη στιγμή που κάποιο από τα υπό διαπραγμάτευση deals έρθουν στην επιφάνεια, οι μεγάλοι παίκτες των σούπερ μάρκετ, όπως οι ΑΒ Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Γαλαξίας και Σκλαβενίτης ρίχνονται στη "μάχη" δίχως τέλος των εκπτώσεων και προσφορών, "χτυπώντας" ουσιαστικά τους "μικρότερους" της πάλης, συγκριτικά με τους οποίους υπερισχύουν, καθώς οι τελευταίοι δεν μπορούν να απαντήσουν στην κρίση με δυνατά "όπλα".

Την ίδια στιγμή, τα μέτρα ενάντια στην κρίση ολοένα και αυξάνονται, με το βασικότερο από αυτά τη μείωση του λειτουργικού κόστους, καθώς τώρα οι ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ έχουν να καταβάλουν και το τέλος των ακινήτων, που αποτελεί μεγάλο "βάσανο" δεδομένων των καιρών.

Συνεπώς, υπό εξέταση τίθεται ακόμα και η χρήση των επιχειρησιακών συμβάσεων, ύστερα από τη μείωση των μισθωμάτων των καταστημάτων τους και του περιορισμού των ωρών εργασίας.

Σταυρούλα Μαλαίνου
st.malainou@reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου