Σε μια κίνηση στρατηγικού χαρακτήρα που διευρύνει το επιχειρηματικό του αποτύπωμα στην αγορά αθλητικών ειδών προχώρησε ο όμιλος Fourlis.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε λίγο νωρίτερα στους δημοσιογράφους ο
πρόεδρος Βασίλης Φουρλής, ο
όμιλος προχώρησε στην εξαγορά των
δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, καθώς και στη
σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) για την επέκταση
του δικτύου της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
H αμερικανική εταιρεία αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά των
αθλητικών ειδών και κυρίως σε ό,τι αφορά την κουλτούρα των sneakers, ενώ
οι σχετικές υπογραφές έπεσαν μόλις χθες 27 Αυγούστου.
Οι όροι του deal
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο όμιλος Fourlis εξαγοράζει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος έξι καταστήματα. Από αυτά τρία φυσικά καταστήματα -και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα- είναι στην Ελλάδα και τρία φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης
(licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών
της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της
μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε έξι επιπλέον χώρες στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη. Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη
Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η
εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία
υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο
πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους και δη έως τον Απρίλιο του 2025.
Στόχος το άνοιγμα πάνω από 100 φυσικά καταστήματα στις 8 χώρες
Δεδομένης της δυναμικής της αγοράς και των ευκαιριών που η ίδια
παρουσιάζει, ο όμιλος Fourlis στοχεύει στη λειτουργία περισσότερων από
100 καταστημάτων σε αυτές τις οκτώ χώρες, παράλληλα με το άνοιγμα οκτώ
ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Όπως αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο κ. Φουρλής, ο φιλόδοξος στόχος
για το άνοιγμα 100 και πλέον καταστημάτων θα αφορά κατά κύριο λόγο την
Ελλάδα και τη Ρουμανία. Στην Ελλάδα σχεδιάζεται να ανοίξουν περί τα 40
καταστήματα Food Locker, τα μισά από τα οποία θα αφορούν σε Αθήνα και
Θεσσαλονίκη.
«Για το πρώτο έτος προσβλέπουμε στο άνοιγμα συνολικά 15-20
καταστημάτων, με στόχο οι πωλήσεις να υπερβούν τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο
στόχος που τίθεται για τον τζίρο σε ορίζοντα δεκαετίας αναμένεται να
ξεπεράσει τα 350 εκατ. ευρώ».
Μια επένδυση που φτάνει τα 80 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, η συνολική επένδυση για τον όμιλο, από τη
νέα αυτή επένδυση στην αγορά των αθλητικών ειδών θα φτάσει στη δεκαετία
τα 80 εκατ. ευρώ.
«Είναι μια επένδυση που θα χρηματοδοτείται από τη λειτουργική μας κερδοφορία και δεν αφορά σε δανεισμό», ξεκαθάρισε ο ίδιος.
Intersport και Foot Locker θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά
Υπενθυμίζεται εδώ ότι ο όμιλος Fourlis δραστηριοποιείται ήδη στην
αγορά αθλητικών ειδών μέσω της ανάπτυξης των καταστημάτων Ιntersport. «Η
ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Foot Locker θα δημιουργήσει
συμπληρωματικά με την Intersport», εξήγησε ο κ. Φουρλής, αποκαλύπτοντας
ότι σωρευτικά αυτά τα δύο concepts μπορούν να αποφέρουν έως και 500 εκατ. ευρώ πωλήσεις σε ορίζοντα 3-5 ετών.
Η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές
καταστάσεις του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων
αποτελεσμάτων, ισολογισμού και ταμειακών ροών, αναμένεται να ξεκινήσει
εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη
Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.
«Γινόμαστε αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των Βαλκανίων»
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η νέα αυτή συνεργασία αφορά σε μια
σειρά από στρατηγικές πρωτοβουλίες, με σκοπό την επέκταση των
δραστηριοτήτων του ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών, αλλά και την
εισχώρησή του σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική. Σύμφωνα με τα
δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα
αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών,
σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια,
ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7
δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
«Μέσω αυτής της συμφωνίας γινόμαστε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην αγορά των Βαλκανίων», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Φουρλής.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle και fashion
είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50%
της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό,
συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο
αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική
τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να
προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές,
δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.
«Η ηγετική θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και
των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση του ομίλου Fourlis
στην αγορά sport performance μέσω του brand Intersport, επιτρέποντας
έτσι στον όμιλο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με
κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην
περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
«Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του ομίλου, ο
οποίος ήδη αποτελείται από γνωστά brands όπως η ΙΚΕΑ, η Intersport, η
Holland & Barrett που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και
αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία»,
σημειώνεται επίσης.
Πηγή: https://www.insider.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου