Δηλαδή σε ένα μήνα ο κ. Γεραπετρίτης πέτυχε όσα δεν έκαναν την τελευταία δεκαετία τρεις προκάτοχοί του; Χρειαζόταν το πολύνεκρο δυστύχημα για να κινητοποιηθεί η πολιτεία και να πράξει το αυτονόητο, την ασφάλεια του σιδηρόδρομου;
Προφανώς ο νέος υπουργός Μεταφορών δεν διαθέτει μαγικό ραβδί ούτε το ελληνικό κράτος άλλαξε νοοτροπία. Απλώς αποδείχτηκε πως αν υπάρχει πολιτική βούληση και όχι εγκληματική αδιαφορία, τα πράγματα μπαίνουν σε μια σειρά.
Πολύς κόσμος θα κάνει πολύ καιρό να ξαναμπεί στο τρένο. Η ψυχολογική επιρροή των Τεμπών θα υφίσταται για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά – δυστυχώς – στο πολιτικό πεδίο ξέρουν ότι σύντομα και αυτό το δυστύχημα θα ξεχαστεί.
Γι’ αυτό άρχισαν οι ασκήσεις επί χάρτου με δημοσκοπήσεις, προσδιορισμό του χρόνου των εκλογών και εκτιμήσεις για το πώς η κυβέρνηση μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση.
Η στήλη είχε παρουσιάσει την πιο οργανωμένη δημοσιογραφική έρευνα που έγινε στην Ελλάδα για την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Την έκαναν οι Reporters United και τη δημοσίευσαν πριν από ένα περίπου χρόνο.
Προχτές επανήλθαν. Αναρωτήθηκαν γιατί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια τα τρένα κινούνται χωρίς συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Συστήματα που διαθέτουν όλοι οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι.
Πράγματι μέχρι το 2010 υπήρχαν, αλλά αχρηστεύτηκαν λόγω του μνημονίου. Το 2014 έγινε δεύτερη ελληνική προσπάθεια για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Υπογράφηκε μια σύμβαση και εννιά χρόνια αργότερα αυτά τα συστήματα δεν έχουν παραδοθεί!
Από τη νέα δημοσιογραφική έρευνα προκύπτει ότι υπάρχουν ευθύνες και στις τρεις τελευταίες κυβερνήσεις. Οι εταιρίες που πήραν τις εργολαβίες καθυστέρησαν, οι εκάστοτε υπουργοί Μεταφορών θριαμβολογούσαν στη Βουλή χωρίς αντικείμενο και φτάσαμε στην εθνική τραγωδία.
Όπως καταλήγει το ρεπορτάζ, το πραγματικό όνομα του σταθμάρχη ήταν Ακτωρ και Αlstom. Είναι οι δύο εταιρίες που ποτέ δεν παρέδωσαν τη βασική εργολαβία για την ασφαλή λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Κυριάκος Θωμαΐδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου