Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021

Η αυτoτροφοδοτούμενη παράνοια πλήττει οικονομία και αγορά - Τα μέτρα για την εστίαση δεν είναι λειτουργικά

 Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει μια μεγάλη ευκαιρία να κερδίσει την κοινωνία, όχι εξαντλώντας την αυστηρότητα που δεν αποδίδει, αλλά με ειλικρίνεια και πολιτικές που θα είναι αποτελεσματικές

Σε μια αυτροφοδοτούμενη φαύλη κατάσταση έχουν εγκλωβιστεί η ελληνική οικονομία και η αγορά καθώς τα μέτρα που λαμβάνονται χωρίς σχεδιασμό αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη και δημιουργούν κοινωνικές εντάσεις χωρίς στην πράξη να είναι αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και των μεταλλάξεών του.
Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να επιβάλει τον εμβολιασμό ως βασική κοινωνική προτεραιότητα, ενώ πολιτικά δεν είναι λάθος, χρησιμοποιεί μεθόδους και

μέτρα που δεν είναι αποτελεσματικά, προκαλώντας αντιδράσεις σε δύο ιδιαίτερα ευαίσθητους κλάδους, την εστίαση και την ψυχαγωγία.

Τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο Ισραήλ μάς οδηγούν στα εξής συμπεράσματα, τα οποία πρακτικά θα τα δούμε και στην Ελλάδα:

1) Ακόμα και με υψηλά ποσοστά εμβολιασμένου πληθυσμού, οι μεταλλάξεις δεν κάνουν διαχωρισμούς και όλοι είναι επιρρεπείς στο να νοσήσουν.

2) Ο εμβολιασμός, όπως αποδεικνύεται, δεν μπορεί να καταστεί υποχρεωτικός, οπότε η κυβέρνηση θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας, που με μεθοδικό τρόπο συνεχίζει την εμβολιαστική της προσπάθεια με αποτελεσματικότητα.

3) Με απειλές και τύπου «μαγκιές» που επιχείρησαν αξιωματούχοι και στελέχη της κυβέρνηση το έσχατο διάστημα προκάλεσαν τα αμυντικά αντανακλαστικά της κοινωνίας.
Το μέτρο για τα 150 ευρώ ήταν μια ευτελής δωροδοκία των νέων που δεν απέδωσε.
Αντιθέτως, είχε αρνητικό αντίκτυπο στη Νεολαία.

4 )Όπως αποδεικνύεται παγκοσμίως, η θνητότητα στους νέους από Covid, ανεξαρτήτως μεταλλάξεων, είναι στα όρια του μηδενός, οπότε η απόλυτη προτεραιότητα δεν πρέπει να είναι τόσο ο εμβολιασμός των νέων όσο εμβολιασμός των ευπαθών ομάδων και ηλικιών.

5) Η κυβέρνηση θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα όσους πολίτες εμβολιάσθηκαν πριν από 6-8 μήνες, και οι οποίοι προσεχώς δεν απολαμβάνουν το τείχος προστασίας που προσφέρει ο εμβολιασμός.
Είναι προτιμότερο δηλαδή να πέσει το βάρος στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, παρά στους νέους, που ακόμα και αν βρεθούν θετικοί στον κορωνοϊό, δεν έχουν βαριά συμπτώματα.

6) Τα μέτρα που έχουν θεσπιστεί για την εστίαση και τη διασκέδαση αποτελούν παραφροσύνη, όπως και η επαναφορά των μασκών εν μέσω των υψηλών θερμοκρασιών του καλοκαιριού.
Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα: Τέσσερις φίλοι επισκέπτονται ένα κέντρο διασκέδασης μαζί και εν συνεχεία ξεκινά ο Γολγοθάς να πιστοποιήσουν ποιοι είναι εμβολιασμένοι και ποιοι όχι, το προσωπικό του καταστήματος να προσπαθεί να διακριβώσει τι πραγματικά ισχύει, οι πελάτες να είναι καθήμενοι, και όλα αυτά να αποτελούν μέρος μιας δυσλειτουργικής, αναποτελεσματικής και παράλογης στρατηγικής.

7) Προφανώς με όλα αυτά τα μέτρα δεν μπορούμε να μιλάμε για προσέλκυση τουριστών στην Ελλάδα και ήδη η κυβέρνηση σιωπηρά έχει αποδειχτεί πως οι στόχοι για τα έσοδα είναι ανέφικτοι – ο στόχος έχει αναθεωρηθεί, από τα 9 δισεκ., στα 6 δισεκ.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η οικονομία.
Θα είναι επιτυχία αν υπάρξει 3% ανάπτυξη.

8) Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, το ελληνικό χρηματιστήριο έχει εγκλωβιστεί πέριξ των 900 μονάδων χωρίς να μπορεί να αντιδράσει.
Το κλίμα αυτό θα συντηρηθεί και ίσως και θα επιδεινωθεί τον Σεπτέμβριο, όταν οι εποχικές συνθήκες θα αυξήσουν τα κρούσματα, άρα και τα προβλήματα στην κοινωνία.

Συμπέρασμα

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τόσο αστάθμητων παραγόντων, με τις μεταλλάξεις να συνεχίζονται και τον φόβο να εξαντληθεί το ελληνικό αλφάβητο από τις ονομασίες των παραλλάξεων, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αφήσει τις «μαγκιές» και να επιχειρήσει ένα κοινωνικό συμβόλαιο ειλικρίνειας με τους πολίτες, πέρα από κομματικά κριτήρια ή αλλά υστερόβουλα κίνητρα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει μια μεγάλη ευκαιρία να κερδίσει την κοινωνία, όχι εξαντλώντας την αυστηρότητα που δεν αποδίδει, αλλά με ειλικρίνεια και πολιτικές που θα είναι αποτελεσματικές και σεβαστές από την πλειοψηφία.
Μέχρι τώρα αυτό δεν το έχει πετύχει, γιατί η αλαζονεία ποτέ δεν ήταν σύμμαχος της λογικής.
Οι λοιμωξιολόγοι, από την άλλη, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι δεν ασκούν πολιτική και να αφήσουν τα επικοινωνιακά σόου στα μέσα ενημέρωσης.
Πλησιάζουμε τους 17 μήνες από τότε που ξεκίνησε ο κορωνοϊός και η κοινωνία συνεχίζει να δεινοπαθεί.
Δεν υπάρχει αντοχή, από δω και πέρα μόνο αντιδράσεις. 


bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου