Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ανακηρύχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες πλειοδότης τόσο στον διαγωνισμό της ειδικής διαχείρισης της "Ελληνική Ναυπηγεία ΑΕ" (ΕΝΑΕ) όσο και στην ηλεκτρονική δημοπρασία του ακινήτου της ΕΤΑΔ που πραγματοποιήθηκαν σήμερα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τίμημα για το ακίνητο της ΕΤΑΔ έφτασε τα περίπου 37,2 εκατ. ευρώ, περίπου 7 εκατ. ευρώ πάνω από την τιμή εκκίνησης, ενώ στα περίπου 25 εκατ. ευρώ ήταν το
τίμημα για τον διαγωνισμό της ΕΝΑΕ.Σύμφωνα με πληροφορίες και στους δύο διαγωνισμούς συμμετείχε και ο όμιλος North Star του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, χωρίς να καταφέρει τελικά να επικρατήσει.
Τα επόμενα βήματα και οι εκκρεμότητες
Η νέα προσπάθεια που έφερε τελικά αποτέλεσμα για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα σταματήσει την επιβολή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύψους 7,2 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο με αποτέλεσμα να έχουν ξεπεράσει συνολικά τα 110 εκατ. ευρώ από το 2012 έως και τώρα.
Υπενθυμίζεται πως στον προηγούμενο διαγωνισμό η Pyletech Shipyards του ομίλου North Star είχε προσφέρει 15,1 εκατ. ευρώ, όμως η προσφορά δεν έγινε δεκτή από τους πιστωτές. Αυτή τη φορά, επειδή υπήρξαν περισσότερες από μια προσφορές, η εκποίηση όπως φαίνεται θα προχωρήσει.
Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΝΑΕ (ακίνητο και εξοπλισμός) θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Με το "καλημέρα" ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων θα κληθεί να πληρώσει επιπλέον περίπου 10 εκατ. ευρώ για την τακτοποίηση των προστίμων και την έκδοσης άδειας πυρόσβεσης.
Το ζήτημα είναι το πώς θα διατεθεί το ποσό των 25,2 εκατ. ευρώ που πρόσφερε σύμφωνα με τις πληροφορίες ο κ. Προκοπίου, ειδικά όταν το ποσό που οφείλεται στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων αγγίζει, σύμφωνα με τους ίδιους, τα 200 εκατ. ευρώ.
Στην περίπτωση του ακινήτου της ΕΤΑΔ τα πράγματα διαδικαστικά είναι πιο ξεκάθαρα και η μεταβίβαση αναμένεται να ολοκληρωθεί γρηγορότερα. Μεγάλο "αγκάθι” παραμένει ο χώρος συγκέντρωσης προσφύγων που βρίσκεται εντός της έκτασης ο οποίος θα πρέπει να απομακρυνθεί, ενώ όπως έχει γίνει γνωστό τμήμα της έκτασης διεκδικεί και ο Δήμος Χαϊδαρίου.
Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.
Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμη πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο.
Ο κ. Προκοπίου είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου. Δικό του ήταν το LNG carrier, το οποίο άνοιξε τον… δρόμο για τον Βόρειο Πόλο πριν από λίγα χρόνια, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό "χάρτη".
Μάλιστα, η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.
Των Κώστα Κετσιετζή - Γιώργου Γεωργίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου