Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

Απειλείται με κατάρρευση η ΑΝΕΚ;


Αποζημιώσεις μαμούθ αναμένεται να ζητήσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, δικηγορικά γραφεία όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από χώρες του εξωτερικού διεκδικώντας υψηλές αποζημιώσεις για τα θύματα, τους αγνοούμενους, τους επιβάτες και τους συγγενείς όλων όσων βρίσκονταν πάνω στο «Norman Atlantic», που έγινε το πλωτό φέρετρο για πολλές ανθρώπινες ψυχές τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Δεκεμβρίου 2014.

Μπορεί η τραγωδία με το ενοικιασμένο πλοίο «Norman Atlantic» να οδηγήσει στην
κατάρρευση μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες;

Αυτό «βλέπει» η παράταξη της Περιφέρειας «Ανυπόταχτη Κρήτη», που σε ανάρτησή της αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους μπορούσαν να φανταστούν το κατάντημα του δημιουργήματός τους, οι Κρητικοί που συγκεντρώθηκαν στα Χανιά στις 10 Απριλίου του 1967 για να ιδρύσουν την ΑΝΕΚ.
Την ΑΝΕΚ, μια εταιρεία λαϊκής βάσης, που ιδρύθηκε μετά το φρικτό ναυάγιο του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ», στις 8 Δεκεμβρίου 1966, όταν το σαπιοκάραβο του εφοπλιστή Τυπάλδου πήρε στο βυθό μαζί του 224 επιβάτες στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας.
Κι ενώ ιδρύθηκε ως εταιρεία λαϊκής βάσης για να εξασφαλίσει τη σταθερή και ασφαλή σύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά και να προστατεύσει τους Κρητικούς από την εφοπλιστική ασυδοσία, κατέληξε να μισθώνει σαπιοκάραβα και να κάνει στους επιβάτες της, ότι έκανε ο Τυπάλδος πενήντα χρόνια πριν !!!
Το Σεπτέμβρη του 1970 ξεκίνησαν τα δρομολόγια Χανιά – Πειραιάς με το θρυλικό ΚΥΔΩΝ.
Μεγάλη η περηφάνια και ο ενθουσιασμός για τη χανιώτικη εταιρεία και καθώς δημιουργήθηκαν κι άλλοι συνεταιρισμοί στο νησί, ορισμένοι άρχισαν να τρέφουν αυταπάτες περί λαϊκού καπιταλισμού και άλλα φούμαρα.
Τα χρόνια πέρασαν κι αντί για το λαϊκό καπιταλισμό επικράτησε ένας άγριος φιλελευθερισμός, που κάτι τέτοια εγχειρήματα τα θεωρούσε αναχρονιστικά.
Είναι τότε που πρόβαλε η «χρυσή» εποχή του εκσυγχρονισμού και του χρηματιστηρίου.
Φτωχομεσαίοι ή και κάπως ευπορότεροι Κρητικοί είδαν τις περιουσίες τους αρχικά να πολλαπλασιάζονται, είδαν το τυρί.
Τη φάκα όμως δεν την είδαν.
Την περίοδο 1998-2001 οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, μαζί τους κι η ΑΝΕΚ, κυριολεκτικά τα πήραν όλα: εκατοντάδες εκατομμύρια από το χρηματιστήριο, άφθονα κέρδη, ακριβά εισιτήρια, τραπεζικά δάνεια και προπαντός άγρια εργατική εκμετάλλευση.
Κι όμως κατέρρευσαν.
Από το 2008 μέχρι το τέλος του 2013 ο στόλος τους μειώθηκε από 81 πλοία σε 65.
Σήμερα είναι ακόμη λιγότερα.
Τα καράβια σήμερα κινούνται με ταχύτητες που κινούνταν 30 χρόνια πριν.
Οι εταιρείες εισπράττουν κάθε χρόνο εκατ. ευρώ σαν επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές και συχνά δεν κάνουν καν τα δρομολόγια!!
Όσο για τα μέτρα ασφαλείας, τα είδαμε με το ΣΑΜΙΝΑ, τα βλέπουμε και τώρα.
Ειδικά η ΑΝΕΚ το 2012 είχε 60,8 εκ. ζημιές, το 2013 35,7 εκ. και το 2014 το εννεάμηνο είχε 11 εκ. ζημιές.
Την 1η Αυγούστου 2014 πούλησε δυο πλοία της αντί 21 εκατ. ευρώ.
Οι εργαζόμενοι, όσοι δεν έχουν απολυθεί ακόμα, δουλεύουν για μήνες απλήρωτοι και μόνο χάρη σ’ αυτούς συνεχίζει να υπάρχει η εταιρεία.
Τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου φτάσαμε στο τραγικό γεγονός της πυρκαγιάς στο «NORMAN ATLANTIC», που όσο κι αν προσπαθήσει κανείς, τυχαίο δεν μπορεί να το πει. Υπερφόρτωση, έλλειψη καμπινών, άθλιες συνθήκες μέσα στο πλοίο, απουσία ακόμα και συναγερμού και δεν ξέρουμε τι άλλο θα δείξει η έρευνα.
Δεν είναι ούτε η τσαπατσουλιά, ούτε η προχειρότητα που οδήγησαν στο έγκλημα αυτό.
Είναι μια τυπική περίπτωση «εξορθολογισμού του κόστους» και η εφαρμογή της αρχής της μέγιστης κερδοφορίας.
Με αποτέλεσμα να υπάρχουν προς το παρόν, δέκα νεκροί και δεκάδες αγνοούμενοι και η ΑΝΕΚ να μη γνωρίζει καλά-καλά πόσοι ακριβώς είναι οι επιβάτες.
Ότι υπάρχουν ένοχοι είναι σίγουρο.
Ότι θα αποδοθούν ευθύνες με τον τρόπο που έγινε και με το ΣΑΜΙΝΑ είναι το πιθανότερο.
Μαζί με τη θλίψη και την οργή για τους νεκρούς και τους αγνοούμενους του «NORMAN ATLANTIC», το μυαλό μας βρίσκεται και στους εργαζόμενους της ΑΝΕΚ που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο μετά από τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς, θύματα κι οι ίδιοι των τυχοδιωκτών με τα μεγαλεπήβολα σχέδια που άρπαξαν την εταιρεία από τους μικρομετόχους της και τώρα την οδηγούν στο τελικό της ναυάγιο.
Κι εμείς, οι κάτοικοι της δυτικής Κρήτης, κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά.
Όπως συνέβαινε προπολεμικά και στα χρόνια της κατοχής».

Από την πλευρά της πάντως η ΑΝΕΚ έδωσε διευκρινίσεις στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, επισημαίνοντας ότι:

«Η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l. το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο NORMAN ATLANTIC, το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014.
Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών», ενώ δηλώνει ότι «δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και ότι η εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα».

Τα ερωτηματικά όμως σχετικά με τις ευθύνες της ΑΝΕΚ ως προς το μοιραίο ταξίδι παραμένουν και αυξάνονται, αλλά γι’ αυτό θα επανέλθουμε…

απο το  portnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου