Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Χορός δισ. από τα δικαιώματα και το μάρκετινγκ του World Cup 2014


Το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της χρονιάς είναι αναμφισβήτητα το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου της FIFA, το πιο αγαπημένο άθλημα στον κόσμο, το οποίο προβλέπεται να παρακολουθήσουν συνολικά πάνω από 1.5 δισ. άνθρωποι και διοργανώνεται αυτή τη στιγμή στην χώρα όπου το ποδόσφαιρο λατρεύεται σαν «θρησκεία», την Βραζιλία.

Σύμφωνα με το
περιοδικό Forbes εκτιμάται ότι το φετινό Μουντιάλ θα έχει 66% περισσότερα έσοδα,  σε σύγκριση με τα έσοδα του 2010, από τη διοργάνωση του παγκόσμιου κυπέλλου στη Νότια Αφρική.

 Αλλά ας ρίξουμε μια μάτια από πού προέρχονται αυτά τα χρήματα και πως διανέμονται.
World-Cup-2014-Brasil-logo

Τα Τηλεοπτικά Δικαιώματα Πώλησης:

Η "FIFA" θα κάνει ρεκόρ στα έσοδα που θα έχει από τα τηλεοπτικά δικαιώματα, υπολογίζονται γύρω στα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα τηλεοπτικά κανάλια σε όλο τον κόσμο έχουν καταβάλει τεράστια ποσά χρημάτων για να κερδίσουν τα δικαιώματα αναμετάδοσης  από τα ανταγωνιστικά τους κανάλια.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ESPN εξασφάλισε τα δικαιώματα της κάλυψης του παγκοσμίου κυπέλλου πληρώνοντας 100 εκατ. δολάρια για την αναμετάδοση το 2010 και το 2014.

 Ενώ η "Fox Sports" υπέγραψε συμφωνία για τα δικαιώματα του παγκοσμίου κυπέλλου με τη FIFA για το 2018 και το 2022 με αντίτιμο γύρω στα 400 με 500 εκατ. δολάρια.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το BBC και το ITV θα μοιραστούν τα δικαιώματα αναμετάδοσης των αγώνων καταβάλλοντας περίπου 300 εκατ. δολάρια.

Τα έσοδα από το Marketing:

Εκτιμάται ότι η FIFA θα έχει περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από τις  επίσημες χορηγίες του κυπέλλου, από διάφορες μάρκες.

Από την άποψη του μάρκετινγκ το παγκόσμιο κύπελλο της FIFA το 2014 πραγματοποιείται την κατάλληλη εποχή, με παίκτες όπως οι Ρονάλντο, Μέσι, Νεϊμάρ – αλλά και ο  Σουάρεζ παρά τις δαγκωνιές του – κλπ, να βρίσκονται στο απόγειο της δόξας τους, όντας από τους πιο εμπορεύσιμους αθλητές στον κόσμο, ενώ οι μεγάλες ομάδες που προβλέπονταν να είναι στους ημιτελικούς, όπως η  Ισπανία, η Αγγλία, η Πορτογαλία και η Ιταλία, δεν θα είναι τελικά,  αφού αποκλείστηκαν από ομάδες που δεν ήταν στα φαβορί των bookers.

Ο μακροβιότερος επίσημος συνεργάτης της FIFA, η "Adidas", θα συμβάλλει με ένα τεράστιο χρηματικό ποσό στα έσοδα της FIFA από χορηγίες, ενώ και άλλες μεγάλες μάρκες, όπως η Hyundai, η Emirates, η Visa, η Coca Cola, αλλά και 100 ακόμα μικρές και μεγάλες μάρκες είναι χορηγοί του φετινού Μουντιάλ.

Χορός δισεκατομμυρίων για ένα άθλημα, που από τη μια πλευρά διασκεδάζει και ψυχαγωγεί δισεκατομμύρια φιλάθλους σε όλο τον κόσμο και μπορεί να προάγει το “fair play” μεταξύ των αθλητών και των ομάδων, από την άλλη όμως διχάζει την κοινή γνώμη για τα δισεκατομμύρια που δαπανούν χώρες όπως η Βραζιλία, που στερούνται βασικών υποδομών στην εκπαίδευση και την πρόνοια για τους πολίτες τους. 

 Πηγή:reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου