Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

GRECA: Στα 3,5 δισ. ευρώ το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα


Τα 3,5 δισ. ευρώ αναμένεται να αγγίξει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα για το 2013, σύμφωνα με τους επικεφαλής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), που μίλησαν σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση.

Ο αριθμός αυτός αντικατοπτρίζει, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη, ωστόσο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι ο
τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με την Ευρώπη, καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 1% του συνολικού τζίρου των χωρών της ΕΕ επάνω στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στέφανος Κομνηνός: "Απαιτείται απλοποίηση των διαδικασιών του e-commerce"
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, ο οποίος έκανε λόγο για συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας έναντι των άλλων χωρών, που μπορούν να αξιοποιηθούν για το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως το εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό που διαθέτει η χώρα και το συγκριτικά μεγαλύτερο ποσοστό εκμάθησης ξένων γλωσσών, ενώ μίλησε και για ορισμένες προωθούμενες δράσεις από κοινού με τον GRECA, όπως η δημιουργία ενός προτύπου δομής ηλεκτρονικών συναλλαγών και η προώθηση ενός κώδικα δεοντολογίας για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.  Το κείμενο του προτεινόμενου κώδικα δεοντολογίας βρίσκεται ήδη προς διαβούλευση στο site του GRECA και σύμφωνα με τα στελέχη του Συνδέσμου αναμένεται να έχει οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου αναγνώρισε ότι πρέπει να γίνουν αρκετά πράγματα από την πλευρά του νομοθέτη προκειμένου να απλοποιηθούν οι σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες ώστε οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να λειτουργήσουν πιο άνετα και να είναι περισσότερο ανταγωνιστικές, και έκανε λόγο για συνεργασία της γενικής γραμματείας Εμπορίου με το υπ. Οικονομικών για την προώθηση του νέου κανόνα διακίνησης εμπορευμάτων και παροχής υπηρεσιών, μέσα στον οποίο θα προβλέπεται ειδική ενότητα για τα προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχονται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, και ο οποίος προβλέπεται επίσης να είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του χρόνου.
Στο πλαίσιο επίσης αυτής της συνεργασίας, προωθείται και η απλοποίηση της διαδικασίας ενημέρωσης των διαφορετικών μητρώων από τις επιχειρήσεις, κάθε φορά που αυτές αλλάζουν κάποιο στοιχείο που αφορά στην έδρα τους, στην επικοινωνία, στο αντικείμενο κλπ.
Τόνισε ακόμα ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι η όσο το δυνατό μεγαλύτερη εξοικείωση χρηστών και επιχειρήσεων με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, και γα το λόγο αυτό  κυβέρνηση προωθεί περισσότερες δράσεις ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Πρόσθεσε ακόμα ότι δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η "μετάπτωση" του μητρώου των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στο ΓΕΜΗ, κάτι για το οποίο η γενική γραμματεία Εμπορίου εργάζεται εντατικά, και μόλις ολοκληρωθεί θα απλοποιήσει σε σημαντικό βαθμό τις σχετικές γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν στις συγκεκριμένες εταιρείες.
greca synenteyxi typou 454270

ΕΣΕΕ: Μνημόνιο συνεργασίας με τον GRECA
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και η εκπρόσωπος της ΕΣΕΕ, Βάλια Αρανίτου, η οποία έκανε λόγο για υπογραφή Μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΕΣΕΕ και του GRECA μέσα στις επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο του οποίου οι 2 πλευρές θα αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες για την προώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την εκπαίδευση των επαγγελματιών επάνω στη χρήση του.
Μίλησε επίσης και για το ειδικό επενδυτικό Ταμείο της ΕΕ που αφορά στην προώθηση των ψηφιακών τεχνολογιών ηλεκτρονικού εμπορίου στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (το οποίο έχει προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ) και τόνισε την ανάγκη αξιοποίησής του από τις ελληνικές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ωστόσο δεν ανέφερε κάποια συγκεκριμένη πρόταση της ΕΣΕΕ επάνω στο θέμα αυτό.

Γιώργος Δουκίδης: Σημαντικές οι προοπτικές
Στην εκδήλωση μίλησε και ο αντιπρόεδρος του GRECA και καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιά, Γιώργος Δουκίδης, ο οποίος παρουσίασε τα πρώτα αποτελέσματα της περιοδικής έρευνας του εργαστηρίου ηλεκτρονικού εμπορίου του Πανεπιστημίου, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στην ΕΕ σε ανάπτυξη του ηλ. εμπορίου, με ποσοστό 30% τη στιγμή που ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 20%, ενώ ο μέσος όρος ετήσιου κόστος ηλεκτρονικών αγορών ανά χρήστη στην Ελλάδα είναι 1300 – 1500 ευρώ. Πρόσθεσε επίσης ότι το 1/3 των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές (σε σχέση με τα 2/3 που είναι ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ), και ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 4000 εταιρείες που δραστηριοποιούνται είτε συμπληρωματικά είτε αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σε ότι αφορά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, ο Γιώργος Δουκίδης παρέθεσε ορισμένα στοιχεία από μια ανάλογη πρόσφατη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την κοινωνία της Πληροφορίας, σύμφωνα με τα οποία το 2013 οι 6 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις διέθεταν ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, το 6% των επιχειρήσεων δέχτηκε ηλεκτρονικές παραγγελίες, το 12,5% παρήγγειλαν ηλεκτρονικά, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι καθημερινότητα για το 40% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον τουρισμό, και το 27% των επιχειρήσεων έλαβαν ηλεκτρονικό τιμολόγιο μέσα στο 2013.
Ο αντιπρόεδρος του GRECA αναφέρθηκε και στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες και την ηλεκτρονική τιμολόγηση, λέγοντας ότι μέσα στο 2012 πραγματοποιήθηκαν 300 ηλεκτρονικές δημοπρασίες, αριθμός που αναμένεται να ξεπεραστεί κατά πολύ το 2013 καθώς ήδη μέχρι σήμερα έχουν φτάσει στις 360. Πρόσθεσε επίσης ότι στον ιδιωτικό τομέα κατά το 2012 πραγματοποιήθηκαν 1100 ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί, οι οποίοι έχουν φτάσει στους 2500 μέχρι το τέλος του εννεαμήνου του 2013, ενώ κατά το 2012 10.000 εταιρείες προχώρησαν σε ηλεκτρονική τιμολόγηση, αριθμός ου αναμένεται να φτάσει στις 15.000 το 2013.

Νίκος Γουλής: Μεγάλες οι δυνατότητες, σημαντικά και τα προβλήματα
Τέλος, το λόγο έλαβε ο πρόεδρος του GRECA, Νίκος Γουλής, ο οποίος αναφέρθηκε στις δράσεις στήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου που προωθεί ο Σύνδεσμος, όπως η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου (1η εβδομάδα Δεκεμβρίου), οι Networking Days για στελέχη του κλάδου, και διάφορες προωθητικές και ενημερωτικές ενέργειες κυρίως προς τους καταναλωτές.
Υπό τον GRECA "συνασπίζονται" όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου
Τόνισε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει μια πολύ σημαντική δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους, και ανέφερε ότι υπάρχει ένα σημαντικό εμπόδιο που αφορά στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων από την Ελλάδα στις υπόλοιπες χώρες, ένα κόστος που αφαιρεί πολύ από την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων. Υπογράμμισε δε ότι ο Σύνδεσμος εργάζεται επάνω στο θέμα αυτό ώστε να βρεθεί μία συνολική λύση με τις εταιρείες μεταφορών που θα εξυπηρετήσει όλους.
Τέλος, ανάφερε ως σημαντικά προβλήματα τις πολύ αργές υποδομές του internet στην Ελλάδα, καθώς και την έλλειψη προγραμματιστών με ειδίκευση στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σημειώνεται ότι μέλη στον GRECA, μπορούν να γίνουν όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά και εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες προς αυτά όπως, εταιρίες logistics, τράπεζες, εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμβουλοι, διαφημιστικές κ.α.

απο το  emea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου