Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Ο CEO που δεν θέλει να τον συγκρίνουν με τον Στιβ Τζομπς

Η κινητήριος δύναμη πίσω από την πιο δυνατή εταιρεία τεχνολογίας της Κίνας έχει κουραστεί με τις συγκρίσεις με τον μακαρίτη Στηβ Τζομπς και την Apple …και έχει δίκιο.

 Ο Λέι Γιούν ίδρυσε την Xiaomi μόλις πριν από τρία χρόνια, και η κατασκευάστρια τηλεφώνων δεν είναι ακόμα πολύ γνωστή εκτός Ασίας.
Όμως η εταιρεία συγκεντρώνει σταδιακά τεχνολογικά ταλέντα καθώς επεκτείνεται σε
μια αγορά 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία ήδη πουλά περισσότερα smartphones στην Κίνα απ’ ότι η Apple.

 H Xiaomi έχει συνάψει επίσης συμφωνία με τον τεχνολογικό γίγαντα China Mobile, κάτι που η Apple δεν έχει κατορθώσει ακόμα (παρότι φήμες θέλουν μια τέτοια συμφωνία να είναι κοντά). «Δεν τους νοιάζει [την Apple] για το τι θέλουν οι χρήστες,» είπε ο Λέι σε μια συνέντευξη στο Πεκίνο. «Φαντάζονται το τι θέλουν οι χρήστες».

Το μήνυμα που στέλνει;
Η Xiaomi είναι διαφορετική. 
«H προτεραιότητα της Xiaomi δεν είναι τα κέρδη, ούτε το μερίδιο αγοράς. 
Εστιάζουμε στο να φτιάξουμε ένα προϊόν που θα ενθουσιάσει τους χρήστες».

Παρ’ ολ’ αυτά οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, και σε αυτό βοηθά και το ντύσιμο του Λέι. Ο διευθύνων σύμβουλος αρέσκεται να ανακοινώνει καινούργια προϊόντα με δραματικό τρόπο, και ορισμένες φορές ντύνεται με το σήμα κατατεθέν του Τζομπς, με τζην και μαύρο πουκάμισο, στις παρουσιάσεις. Κι όμως ο τρόπος που οι δύο εταιρείες προσεγγίζουν την κινεζική αγορά διαφέρει ριζικά.

Τα προϊόντα της Xiaomi – που κάποιοι θεωρούν αντίγραφα της Apple – είναι πολύ πιο φθηνά.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το τελευταίο μοντέλο της, ένα χαμηλού κόστους τηλέφωνο που αποκαλείται «κόκκινο ρύζι», πούλησε ολόκληρη την πρώτη παρτίδα των 100.000 κομματιών εντός 90 δευτερολέπτων. Κοστίζει περίπου 130 δολάρια. Το νέο τηλέφωνο της Apple, το iPhone 5C που κάποιοι νόμιζαν ότι όντας φθηνότερο θα πουλήσει καλά στην Κίνα, θα κοστίζει περίπου 730 δολάρια.

Οι μηχανικοί της Xiaomi ενθαρρύνονται να μιλούν απευθείας στους καταναλωτές, συγκεντρώνοντας πληροφορίες για να βελτιώσουν το λογισμικό του. Η ανταπόκριση είναι τεράστια και η Xiaomi ενημερώνει το λογισμικό κάθε Παρασκευή. «Το επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι παρόμοιο με εκείνο της Αmazon», είπε ο Λέι, αναφερόμενος στην τακτική της Amazon να πουλάει τεχνολογία σε τιμή κόστους.

«Πουλάμε όλα μας τα προϊόντα στο διαδίκτυο και το περιθώριο κέρδους μας είναι πολύ χαμηλό. Η τιμές μας είναι το ένα τρίτο των τιμών της Apple». Αυτό το μοντέλο η Xiaomi σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει και στο εξωτερικό.

Η Xiaomi προσέλαβε τον Ούγκο Μπάρα της Google, κίνηση που φανερώνει ότι προτίθεται να επεκταθεί και στην διεθνή αγορά. «Φυσικά», απάντησε ο Λέι στην ερώτηση αν σκοπεύει να επεκταθεί και σε αγορές άλλων χωρών. «Ο Ούγκο Μπάρα είναι ο πρώτος ξένος που εργάζεται στην Xiaomi».

Η έξοδος στις διεθνείς αγορές είναι ένα μεγάλο ρίσκο, και κάτι το οποίο λίγες κινεζικές εταιρείες έχουν καταφέρει με επιτυχία.

Οι κινεζικές εταιρείες – όπως και οι ταϊβανέζικες πριν απ’ αυτές – είναι περισσότερο γνωστές για την παροχή εργατικών χεριών που υλοποιούν τα μηχανολογικά σχέδια των κατασκευαστών από τη Δύση.

Αν ο Λέι επιτύχει, η διεθνής επέκταση δεν πρόκειται να σημάνει και την είσοδο της εταιρείας στο χρηματιστήριο.
 Ο Λέι θέλει να καθυστερήσει μια τέτοια είσοδο για μερικά χρόνια. «Ο λόγος είναι απλός. Θεωρούμε ότι ο κόσμος χρειάζεται ακόμα χρόνο για να κατανοήσει την εταιρεία μας και το μοντέλο λειτουργίας της».

απο το  fortunegreece.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου