Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία από την επιχειρηματική
δραστηριότητα της ελληνικής, μικρότερης κυρίως, πλοιοκτησίας καθώς όπως
προκύπτει 1στους 4 εφοπλιστές που επιχειρούσαν το 1998 έχει αποσυρθεί.
Είκοσι οκτώ ναυτιλιακές έκλεισαν το
2012 ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων που έκλεισαν από το 2011 στις 72.
Οι εξελίξεις αυτές καταγράφονται στην ετήσια έρευνα της συμβουλευτικού και ερευνητικού οίκου Petrofin.
Η διαρκής συρρίκνωση της επιχειρηματικής βάσης που αφορά περισσότερο τις μικρές ναυτιλιακές και σχεδόν καθόλου τις μεγάλες αφήνει ενεργές 690 ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα, αριθμός που είναι ο χαμηλότερος εδώ και 16 χρόνια. Η τελευταία χρονιά που ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών ήταν σε αυτά τα επίπεδα ήταν το 2005 λίγο πριν την έναρξη της 4ετους περιόδου αλματώδους ανάπτυξης της ποντοπόρου.
Η κρίση στις ναυλαγορές και η απουσία ευχερούς χρηματοδότησης από τις τράπεζες συνέβαλε στην συρρίκνωση του αριθμού των ναυτιλιακών όπως βέβαια και η συγχωνεύσεις και εξαγορές που πυροδότησε η κρίση και η επιδίωξη οικονομιών κλίμακας.
Επιχειρηματίες της ναυτιλίας που κλήθηκαν από το Capital.gr να σχολιάσουν τις εξελίξεις αυτές προσθέτουν όμως πως η διαμόρφωση ενός ευρύτερα αρνητικού κλίματος στην Ελλάδα για τον εφοπλισμό από λαϊκίστικες πολιτικές προσεγγίσεις συνέβαλε στη μεταφορά ελληνόκτητων ναυτιλιακών στο εξωτερικό. Και μάλιστα είναι το κλίμα και όχι η άσχημη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας που διαμόρφωσε αυτή την τάση, σημειώνουν.
Η αβεβαιότητα σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους που ενέσκηψε για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες κατονομάζεται επίσης ως αρνητική παράμετρος.
Οι μικρές ναυτιλιακές που ελέγχουν ένα έως δυο πλοία μειώθηκαν κατά 17 το 2012 σύμφωνα με την Petrofin ενώ αυτές που ελέγχουν από τρία έως πέντε πλοία μειώθηκαν κατά 13.
Την ίδια ώρα οι μεγάλες ναυτιλιακές που ελέγχουν στόλους μεγαλύτερους των 25 πλοίων παρέμειναν ισάριθμες ενώ οι μεσαίου μεγέθους αυξήθηκαν.
Μαζικές επενδύσεις από μεγάλους εφοπλιστές αύξησαν παράλληλα τη μεταφορική δυναμικότητα των στόλων τους και το 10% των μεγαλύτερων εταιρειών ελέγχει πλέον το 74,3% του συνόλου του ελληνόκτητου τονάζ επισημαίνει η Petrofin.
Όπου μπήκαν λουκέτα όμως, μπήκαν όπως εκτιμά η Petrofin με πρωτοβουλία των επιχειρηματιών καθώς δεν σημειώθηκαν χρεοκοπίες και οι τράπεζες έδειξαν να στηρίζουν στο μέτρο των δυνάμεων τους τον κλάδο , αναφέρει ο επικεφαλής της Petrofin, Ted Petropoulos.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών ναυτιλιακών (297) έχει στην κατοχή της ένα ή δύο πλοία. Ο αριθμός εκείνων με στόλο 3 έως 4 πλοίων υποχώρησε στις 154 και εκείνων με στόλο από 5 έως 8 πλοίων αυξήθηκε στις 117.
Θα ήταν δόκιμο να συμπεράνει κανείς ότι η τάση συγκέντρωσης στον κλάδο είναι εντονότατη και η κρίση οδήγησε εκτός αγοράς πολλούς εκ των μικρότερων πλοιοκτητών.
Και καθώς τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το σύνολο του ελληνόκτητου στόλου δείχνουν μεγέθυνση του σε ορούς μεταφορικής δυναμικότητας και μείωση του μέσου όρου ηλικίας καθίσταται σαφές ότι μεγάλες επενδύσεις με χρηματοδότηση από ίδια κεφάλαια ή και σε συνεργασία με επενδυτικά σχήματα του εξωτερικού γιγαντώνουν τους πρωταγωνιστές του κλάδου.
απο το capital.gr
Είκοσι οκτώ ναυτιλιακές έκλεισαν το
2012 ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των επιχειρήσεων που έκλεισαν από το 2011 στις 72.
Οι εξελίξεις αυτές καταγράφονται στην ετήσια έρευνα της συμβουλευτικού και ερευνητικού οίκου Petrofin.
Η διαρκής συρρίκνωση της επιχειρηματικής βάσης που αφορά περισσότερο τις μικρές ναυτιλιακές και σχεδόν καθόλου τις μεγάλες αφήνει ενεργές 690 ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα, αριθμός που είναι ο χαμηλότερος εδώ και 16 χρόνια. Η τελευταία χρονιά που ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών ήταν σε αυτά τα επίπεδα ήταν το 2005 λίγο πριν την έναρξη της 4ετους περιόδου αλματώδους ανάπτυξης της ποντοπόρου.
Η κρίση στις ναυλαγορές και η απουσία ευχερούς χρηματοδότησης από τις τράπεζες συνέβαλε στην συρρίκνωση του αριθμού των ναυτιλιακών όπως βέβαια και η συγχωνεύσεις και εξαγορές που πυροδότησε η κρίση και η επιδίωξη οικονομιών κλίμακας.
Επιχειρηματίες της ναυτιλίας που κλήθηκαν από το Capital.gr να σχολιάσουν τις εξελίξεις αυτές προσθέτουν όμως πως η διαμόρφωση ενός ευρύτερα αρνητικού κλίματος στην Ελλάδα για τον εφοπλισμό από λαϊκίστικες πολιτικές προσεγγίσεις συνέβαλε στη μεταφορά ελληνόκτητων ναυτιλιακών στο εξωτερικό. Και μάλιστα είναι το κλίμα και όχι η άσχημη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας που διαμόρφωσε αυτή την τάση, σημειώνουν.
Η αβεβαιότητα σε σχέση με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους που ενέσκηψε για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες κατονομάζεται επίσης ως αρνητική παράμετρος.
Οι μικρές ναυτιλιακές που ελέγχουν ένα έως δυο πλοία μειώθηκαν κατά 17 το 2012 σύμφωνα με την Petrofin ενώ αυτές που ελέγχουν από τρία έως πέντε πλοία μειώθηκαν κατά 13.
Την ίδια ώρα οι μεγάλες ναυτιλιακές που ελέγχουν στόλους μεγαλύτερους των 25 πλοίων παρέμειναν ισάριθμες ενώ οι μεσαίου μεγέθους αυξήθηκαν.
Μαζικές επενδύσεις από μεγάλους εφοπλιστές αύξησαν παράλληλα τη μεταφορική δυναμικότητα των στόλων τους και το 10% των μεγαλύτερων εταιρειών ελέγχει πλέον το 74,3% του συνόλου του ελληνόκτητου τονάζ επισημαίνει η Petrofin.
Όπου μπήκαν λουκέτα όμως, μπήκαν όπως εκτιμά η Petrofin με πρωτοβουλία των επιχειρηματιών καθώς δεν σημειώθηκαν χρεοκοπίες και οι τράπεζες έδειξαν να στηρίζουν στο μέτρο των δυνάμεων τους τον κλάδο , αναφέρει ο επικεφαλής της Petrofin, Ted Petropoulos.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών ναυτιλιακών (297) έχει στην κατοχή της ένα ή δύο πλοία. Ο αριθμός εκείνων με στόλο 3 έως 4 πλοίων υποχώρησε στις 154 και εκείνων με στόλο από 5 έως 8 πλοίων αυξήθηκε στις 117.
Θα ήταν δόκιμο να συμπεράνει κανείς ότι η τάση συγκέντρωσης στον κλάδο είναι εντονότατη και η κρίση οδήγησε εκτός αγοράς πολλούς εκ των μικρότερων πλοιοκτητών.
Και καθώς τα συγκεντρωτικά στοιχεία για το σύνολο του ελληνόκτητου στόλου δείχνουν μεγέθυνση του σε ορούς μεταφορικής δυναμικότητας και μείωση του μέσου όρου ηλικίας καθίσταται σαφές ότι μεγάλες επενδύσεις με χρηματοδότηση από ίδια κεφάλαια ή και σε συνεργασία με επενδυτικά σχήματα του εξωτερικού γιγαντώνουν τους πρωταγωνιστές του κλάδου.
απο το capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου