Πώς η καταψήφιση του άρθρου 4, βάζει ουσιαστικά ταφόπλακα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Το άρθρο 4 του νομοσχεδίου με τίτλο "Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου...
«Τροποποίηση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου 3986/2011 ‘Επείγοντα μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015’ (Α΄152), όπως ισχύει», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ‘Κατάργηση ελάχιστου ποσοστού Ελληνικού Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας, καθώς και κατάργηση του άρθρου 11 του νόμου 3631/2008 (Α΄6)» και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις",
Στο άρθρο αυτό στήριξε όλες του τις ελπίδες και ο Γ.Γ. Δημοσίων έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος θεωρούσε δεδομένη την υπερψήφιση και δήλωνε μεταξύ άλλων τότε "στο ίδιο πλαίσιο και για την περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητάς της θα δοθεί η δυνατότητα της προκαταβολής ποσού τουλάχιστον 10 % των συνολικών κονδυλίων για όλα τα έργα που χρηματοδοτούνται από τους κοινοτικούς πόρους.".
Στην ίδια συνεδρίαση, ο Διευθυντής της αναδόχου Κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA Μιχάλης Σίμας, ανέφερε:
«Αδυνατούμε πλέον να χρηματοδοτήσουμε το έργο, αλλά είναι πολύ θετική εξέλιξη η ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Στράτου Σιμόπουλου περί τροποποίησης του κανονισμού της εταιρίας ώστε να δοθεί η δυνατότητα φιλικού διακανονισμού των υποχρεώσεων της και επιπλέον τη δυνατότητα για την περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητάς της με προκαταβολή ποσού 10 % των συνολικών κονδυλίων."
Μάλλον θα δικαιωθούν λοιπόν όσοι πιστεύουν ότι δεν θα γίνει ποτέ το έργο.....
Το άρθρο 4 του νομοσχεδίου με τίτλο "Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου...
«Τροποποίηση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου 3986/2011 ‘Επείγοντα μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015’ (Α΄152), όπως ισχύει», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ‘Κατάργηση ελάχιστου ποσοστού Ελληνικού Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας, καθώς και κατάργηση του άρθρου 11 του νόμου 3631/2008 (Α΄6)» και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις",
που ψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή, περιλάμβανε 5 παραγράφους.
Η 3η από αυτές, ήταν μια "φωτογραφική διάταξη", για να ξεπεραστούν
προβλήματα χρηματοδότησης του αναδόχου, που κατασκευάζει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με την εμπροσθοβαρή χρηματοδότηση που θα απάλυνε τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου.
Στη
σημερινή ψηφοφορία κατ΄άρθρο όμως και παρότι αρχικά ανακοινώθηκε η
υπερψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου, τελικά δεν πέρασε, αφού έλαβε 146
ψήφους υπέρ σε σύνολο 293 ψηφισάντων. Για μία μόνο δηλαδή ψήφο δεν πέρασε το συγκεκριμένο άρθρο.
(περισσότερα για την ψηφοφορία του άρθρου 4 σε προηγούμενο άρθρο του taxalia, εδώ)
Οι 121 βουλευτές που είπαν όχι στο άρθρο 4 και οι 26 που είπαν "παρών", δεν το έκαναν επειδή διαφωνούσαν με την παράγραφο που αφορά το μετρό. Το έκαναν επειδή διαφωνούσαν με την παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου, που αφορά την κατάργηση των εισφορών υπερ Τ.Ε.Ε.
Μαζί με τα χλωρά όμως, κάηκαν και τα ξερά, αφού τα δύο θέματα μπήκαν στο ίδιο άρθρο.
Την ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου, είχε θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποπεράτωση του μετρό, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 12 Οκτωβρίου (αναλυτικά εδώ).
προβλήματα χρηματοδότησης του αναδόχου, που κατασκευάζει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, με την εμπροσθοβαρή χρηματοδότηση που θα απάλυνε τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου.
η παρ.3 που αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης |
η παρ.3 του άρθρου 242 του ν.4072/2012 που ήθελε να αντικαταστήσει το σημερινό ν/σ |
(περισσότερα για την ψηφοφορία του άρθρου 4 σε προηγούμενο άρθρο του taxalia, εδώ)
Οι 121 βουλευτές που είπαν όχι στο άρθρο 4 και οι 26 που είπαν "παρών", δεν το έκαναν επειδή διαφωνούσαν με την παράγραφο που αφορά το μετρό. Το έκαναν επειδή διαφωνούσαν με την παράγραφο 5 του ίδιου άρθρου, που αφορά την κατάργηση των εισφορών υπερ Τ.Ε.Ε.
η παρ.5 που αφορά τις εισφορές του Τ.Ε.Ε. |
Την ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου, είχε θέσει ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποπεράτωση του μετρό, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Χρήστος Τσίτουρας, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 12 Οκτωβρίου (αναλυτικά εδώ).
Στο άρθρο αυτό στήριξε όλες του τις ελπίδες και ο Γ.Γ. Δημοσίων έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος θεωρούσε δεδομένη την υπερψήφιση και δήλωνε μεταξύ άλλων τότε "στο ίδιο πλαίσιο και για την περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητάς της θα δοθεί η δυνατότητα της προκαταβολής ποσού τουλάχιστον 10 % των συνολικών κονδυλίων για όλα τα έργα που χρηματοδοτούνται από τους κοινοτικούς πόρους.".
Στην ίδια συνεδρίαση, ο Διευθυντής της αναδόχου Κοινοπραξίας ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA Μιχάλης Σίμας, ανέφερε:
«Αδυνατούμε πλέον να χρηματοδοτήσουμε το έργο, αλλά είναι πολύ θετική εξέλιξη η ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Στράτου Σιμόπουλου περί τροποποίησης του κανονισμού της εταιρίας ώστε να δοθεί η δυνατότητα φιλικού διακανονισμού των υποχρεώσεων της και επιπλέον τη δυνατότητα για την περαιτέρω ενίσχυση της ρευστότητάς της με προκαταβολή ποσού 10 % των συνολικών κονδυλίων."
Μάλλον θα δικαιωθούν λοιπόν όσοι πιστεύουν ότι δεν θα γίνει ποτέ το έργο.....
απο τα taxalia.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου