Χάρη στη μεταφορά πετρελαίου μέσω του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης η Βουλγαρία θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τον εθνικό της προϋπολογισμό. Στο αρχικό στάδιο θα έπαιρνε 30 εκατ. ευρώ το χρόνο και μετά το ποσό θα έφτανε στα 50 εκατομμύρια. Γιατί λοιπόν δεν προχωρεί αυτό το προφανώς συμφέρον γι΄αυτή τη χώρα σχέδιο; Μήπως αυτό οφείλεται στην αλλαγή εξουσίας στη Σόφια; Αφού την πήραν, οι δεξιοί χωρίς καθυστέρηση απέρριψαν τρία ενεργειακά σχέδια με τη χώρα μας. Όμως με την πάροδο του χρόνου η νέα κυβέρνηση άναψε το «πράσινο φως» για την κατασκευή δυο αντιδραστήρων του Ατομικού Ηλεκτρικού Σταθμού «Μπελένε» και για τη συμμετοχή στον αεριαγωγό «Νότιο ρεύμα». Ασαφής παραμένει μόνο η θέση για το «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης».
«Για τη βουλγαρική αντιπροσωπεία, που έρχεται στη Μόσχα, οργανώνουμε παρουσίαση του σχεδίου», - δήλωσε ο Γραμματέας Τύπου της εταιρίας «Τρανσνέφτ» Ίγκορ Ντιόμιν:
«Σκοπεύουμε να δείξουμε όλα τα πλεονεκτήματα του σχεδίου. Η γραμμή του αγωγού πρέπει να περάσει από το έδαφος της Βουλγαρίας και της Ελλάδας. Η τελευταία, ας σημειωθεί, δεν έχει καμιά αμφιβολία για το εθνικό της συμφέρον από τη συμμετοχή στο κοινό έργο. Ενώ οι Βούλγαροι αμφιταλαντεύονται. Και λένε ότι φοβούνται για το οικολογικό περιβάλλον ένεκα της κατασκευής του τερματικού σταθμού στο Μπουργκάς. Εμείς σκοπεύουμε να επιδείξουμε στους εταίρους μας, πως λειτουργεί παρόμοια εγκατάσταση στο λιμενικό σύστημα της «Τρανσνέφτ» στο παράδειγμα του πετρελαϊκού λιμανιού Κοζμινό (τελικό σημείο του πετρελαιαγωγού «Ανατολική Σιβηρία - Ειρηνικός ωκεανός» και του λιμανιού στο Πριμόρσκ. Μετά την έναρξη της λειτουργίας τους η οικολογική κατάσταση μόνο βελτιώθηκε! Εφόσον η σοβαρή μας υπηρεσία οικολογικής παρακολούθησης σημειώνει και την μικρότερη πετρελαιοκηλίδα και προσδιορίζει αμέσως τον ένοχο».
Μήπως εδώ δεν επηρεάζει το σύνδρομο του ατυχήματος στον κόλπο του Μεξικού; «Όμως το σχέδιό μας δεν προβλέπει εξόρυξη πετρελαίου!» - είπε αντιδρώντας ο Ίγκορ Ντιόμιν. Άλλη είναι η πραγματικότητα - το ότι χρόνος για το έργο απομένει όλο και λιγότερος. Ως το 2012-2013, που θα ολοκληρωθεί η διεύρυνση του Μεταφορικού Κονσόρτσιουμ της Κασπίας, στη λεκάνη της Μαύρης θάλασσας θα υπάρχουν έτοιμοι περίπου 135-140 εκατ. τόνοι πετρέλαιο. Όμως από τα στενά της Μαύρης θάλασσας μπορούν να περάσουν μάξιμουμ 110-115 εκατ. τόνοι το χρόνο. Αυτό είναι το όριό τους. Οι πετρελαιαγωγοί κατά παράκαμψη των στενών είναι ζωτικής σημασίας. Και πρέπει να σημειωθεί ότι ανταποκρίνονται και στην πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαφοροποίηση των διαδρομών μεταφοράς ενεργειακών πρώτων υλών.
Ο Ίγκορ Ντιόμιν είπε συνεχίζοντας:
«Μετά την απόφαση των Βουλγάρων να αναστείλουν τη συμμετοχή τους στο σχέδιο, η Τουρκία πρότεινε να κατασκευαστεί ο αγωγός Σαμψούντα-Ντζεϊχάν. Όμως αυτό το σχέδιο μας αρέσει λιγότερο, από το υφιστάμενο...»
Για το ότι ο πετρελαιαγωγός «Σαμψούντα-Ντζεϊχάν», που θα περνά μέσα από το έδαφος της Τουρκίας, είναι αδιαμφισβήτητα εφαρμόσιμο έκανε δήλωση στη χθεσινή συνάντηση με τα μέλη της Διεθνούς Λέσχης Συζητήσεων «Βαλντάι» ο Πρωθυπουργός της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν. Και αυτή η δήλωση δεν μπορεί να μη ληφθεί υπόψη από τη βουλγαρική πλευρά, όταν θα αποφασίσει αν θα συμμετάσχει ή όχι στο σχέδιο «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης».
ΠΗΓΗ:greek.ruvr.ru
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου