Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010

Αδεια δωμάτια παραμονές 15Αύγουστου

Της Έφης Καραγεώργου

Παραμονές Δεκαπενταύγουστου και στα νησιά ψάχνουν τουρίστες για να γεμίσουν τα άδεια δωμάτια. Με εξαίρεση τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και την Κω που πέτυχαν σημαντική άνοδο στις αφίξεις τους, οι υπόλοιπες τουριστικές περιοχές της χώρας είναι κάτω από 5% μέχρι και 20%.

Η πτώση στις αφίξεις συνοδεύεται και από σημαντική υποχώρηση στα έσοδα της τάξης του 9% (στο -12% αν υπολογιστεί και η αύξηση του ΦΠΑ) τα οποία θα είναι λιγότερα κατά 1 δισ. ευρώ.
Η μεγάλη χαμένη είναι η Αθήνα, με τις διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να είναι μειωμένες κατά 5,2% από την αρχή του χρόνου. Αντίστοιχα η πτώση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι της τάξης του 4,34%.

Στη Χαλκιδική η πτώση σε αφίξεις-διανυκτερεύσεις θα κλείσει στο 20% με ακόμα μεγαλύτερη πτώση στα έσοδα, καθώς η αγγλική και η γερμανική αγορά δεν ανταποκρίθηκαν όπως τις προηγούμενες χρονιές. Πολύ μειωμένες είναι οι αφίξεις των Άγγλων -περίπου 25%- και γύρω στο 10% συγκριτικά με πέρσι των Γερμανών και των Ρουμάνων, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος και συνεχίζει: Η μέση πληρότητα για τον Αύγουστο είναι στη Χαλκιδική 80-85%, όταν μέχρι πέρσι ξεπερνούσε το 95%. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί κανείς ακόμη και τώρα να βρει δωμάτιο, ενώ οι εκπτώσεις που δόθηκαν φέτος ήταν για τους tour operators μέχρι 25% και για τους μεμονωμένους πελάτες μέχρι 15%.

Ενδεικτικό της κρίσης που περνά φέτος η Χαλκιδική είναι και το γεγονός ότι οι κρατήσεις μετά τις 10 Σεπτεμβρίου είναι στο μόλις 40%, ενώ μέχρι πέρσι ήταν γύρω στο 70%.

Το 40% αγγίζει η πτώση στη Σαμοθράκη και το 20% στην Θάσο και την Καβάλα, παρ΄ ό,τι οι εκπτώσεις στις τιμές έχουν φτάσει το 25%.

Το Πήλιο τώρα αν και έχει καταφέρει να κτίσει μία δική του αγορά και προσελκύει τουρισμό 12 μήνες το χρόνο, αναμένει πτώση στις αφίξεις της τάξης του 10%.

Αντίθετα καλύτερα πάνε τα πράγματα για Σκιάθο, Σκόπελο καθώς ο αντίκτυπος του... Mamma Mia είναι ακόμη ορατός τρία χρόνια μετά στις Σποράδες, με τους αστέρες του Χόλιγουντ να δείχνουν την προτίμηση τους στα συγκεκριμένα νησιά. Για φέτος αναμένεται άνοδος 2%.

Στα παράλια της Ηπείρου (Πρέβεζα- Θεσπρωτία) οι αφίξεις είναι μειωμένες κατά 30%.

Στην Κέρκυρα οι αφίξεις τον Ιούλιο κινήθηκαν ανοδικά, όμως για το σύνολο της σεζόν αναμένεται πτώση κατά 10% στους επισκέπτες και κατά 25% στα έσοδα.

Πτωτικές είναι οι αφίξεις τον Αύγουστο και στη Νάξο, που θεωρείται ως ανερχόμενη δύναμη. Ένας από τους λόγους της πτώσης αποδίδεται στο γεγονός ότι φέτος προσεγγίζουν το νησί λιγότερα πλοία σε σχέση με πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά την Κρήτη, τα ξενοδοχεία 4 αστέρων που προσφέρουν πακέτα «all inclusive» εμφανίζουν πληρότητες της τάξης του 95%-100%. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα ακριβά ξενοδοχεία της Ελούντας, καθώς οι πληρότητες δύσκολα υπερβαίνουν το 60%. Κοινή διαπίστωση πάντως είναι ότι όσοι ξενοδόχοι κατόρθωσαν να γεμίσουν τα κρεβάτια τους, το πέτυχαν με μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές, ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που ανησυχούν ότι στο τέλος δεν θα βγάλουν ούτε το κόστος τους. Φέτος παρουσιάζονται μειωμένες οι αφίξεις Γερμανών και Βρετανών τουρισμών στο νησί, οι οποίοι φέρονται να προτιμούν πλέον προορισμούς όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Ανάσα στην τουριστική αγορά της Κρήτης αποτελούν οι Ρώσοι, οι οποίοι αναδεικνύονται οι καλύτεροι πελάτες. Πέρυσι στην Κρήτη έκαναν διακοπές περίπου 95.000 Ρώσοι ενώ φέτος ο αριθμός τους αναμένεται να φθάσει τις 140.000.

Η Ρόδος καταγράφει 10% άνοδο στις αφίξεις της, όπως και η Κως, ενώ ανοδικά κινείται και η Πάτμος. Στα συγκεκριμένα νησιά μεγάλη ανάσα έδωσε φέτος η εταιρεία χαμηλού κόστους Rayanair.

Από την πλευρά της η Σαντορίνη κατάφερε να «ξεφύγει» από το πακέτο Ελλάδα και δημιούργησε το δικό της brand name που τις εξασφαλίζει σημαντική άνοδο στις αφίξεις.
ΠΗΓΗ:capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου