Το πρώτο οικονομικό blog στη Βόρεια Ελλάδα // oikonomia24.blogspot.com // i.faitatzoglou@yahoo.gr
Σάββατο 30 Απριλίου 2011
Γιατί στη ΣΥΡΙΑ δεν μπορεί να γίνει επέμβαση τύπου ΛΙΒΥΗΣ.Σύγκριση των χωρών.
Συρία
Ηγέτης Πρόεδρος Μπασάρ Αλ-Άσαντ
Χρόνος στην εξουσία 10 χρόνια
Πληθυσμός 22,5 εκατ.
Kατά κεφαλή ΑΕΠ 4.800 δολάρια
Eξαγωγές πετρελαίου (βαρέλια ανά ημέρα) 0.15m
Οι ξένες επενδύσεις (τελευταίο έτος) $ 9.7 δις
Στρατιωτικές δαπάνες (2009) $ 2.23 δις
Αδειες εξαγωγής όπλων (2009) € 2,7 εκατ.
Λιβύη
Ηγέτης συνταγματάρχης Μουαμάρ Καντάφι
Στην εξουσία 32 χρόνια
Πληθυσμός 6,6 εκατ.
Το κατά κεφαλή ΑΕΠ 13.800 δολάρια
Οι εξαγωγές πετρελαίου (βαρέλια ανά ημέρα) 1.5m
Οι ξένες επενδύσεις (τελευταίο έτος) $ 6,6 δισ.
Στρατιωτικών δαπανών (2009) $ 1.71δις
Αδειες εξαγωγής όπλων (2009) € 343.7 εκ.
Νομιμότητα της παρέμβασης
Συρία:Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ δεν μπόρεσε καν να συμφωνήσει σχετικά με τη διατύπωση μιας δήλωσης που θα καταδίκαζε τη βία της κυβέρνησης.Η Ρωσία λέει ότι τα γεγονότα στη Συρία δεν συνιστούν απειλή για την παγκόσμια ειρήνη.
Λιβύη :Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ επιτρέπει "όλα τα αναγκαία μέτρα" για την προστασία των αμάχων στη Λιβύη. Τα μέλη του Συμβουλίου τόνισαν την υποστήριξη για μια ζώνη απαγόρευσης πτήσεων.
Ισορροπία των δυνάμεων
Συρία: Οι ένοπλες δυνάμεις της Συρίας είναι πολύ ισχυρότερες.325.000 τακτικός στραττός και περισσότερους από 100.000 παραστρατιωτικούς,διαθέτει το καθεστώς.
Οι επίλεκτες μονάδες του είναι απολύτως πιστές στην οικογένεια Άσαντ.
Λιβύη: Ο Καντάφι έχει 50.000 ισχυρό στρατό, αλλά και παραστρατιωτικές μονάδες που αποδείχθηκαν πιο επίμονες και καλύτερα εξοπλισμένες. Υπήρχαν ελπίδες της Δύσης για μαζικές αποστασίες στις ένοπλες δυνάμεις και την κυβέρνηση αλλά αυτές οι ελπίδες αποδείχτηκαν φρούδες.
Απειλές για τους αμάχους δικαιολογούν παρέμβαση
Σύμμαχοι
Συρία: έχει ισχυρή στήριξη από έναν σημαντικό περιφερειακό παίκτη, το Ιράν, με ισχυρές ένοπλες δυνάμεις. Έχει μια ισχυρή σχέση με την Τουρκία, μέλος του ΝΑΤΟ. μακροχρόνιους δεσμούς με τη Χεζμπολάχ στο Λίβανο και της Χαμάς στη Γάζα, κάτι που αφήνει ανοιχτό ενδεχόμενο αντίποίνων.
Λιβύη:ο Καντάφι έχει εχθρούς σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην περιφέρειά του. Η Δυτική παρέμβαση είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα είχε γίνει αν δεν είχε εγκριθεί από τον Αραβικό Σύνδεσμο, και δεν υποστηριζόταν ενεργά από μερικά κράτη του Κόλπου. Μόνο η Βενεζουέλα τάχθηκε σθεναρά υπέρ του Καντάφι, ενώ η Ζιμπάμπουε ήταν μία από τις λίγες χώρες που είναι πρόθυμη να του δώσει ασφαλές καταφύγιο, αν παραιτηθεί.
Περιφερειακές συνέπειες της παρέμβασης
Συρία: Απρόβλεπτες αλλά σχεδόν σίγουρα σοβαρές. Η εγγύτητα με το Ισραήλ προκαλεί κινδύνους. Θα ήταν πιθανό να αποσταθεροποιήσουν τον Λίβανο, όπου η Χεζμπολάχ έχει μια στενή σχέση με τη Συρία και το Ιράν.
Λιβύη: Η Λιβύη έχει λίγους φίλους και είναι τοποθετημένη μεταξύ δύο κρατών που έχουν υποστεί τη δική τους δημοκρατική επανάσταση και δεν έχουν καμία συμπάθεια για το καθεστώς Καντάφι।
πηγη:www.onalert.gr
Ψάχνουν τους κλέφτες, αθωώνουν τους πλούσιους της Βουλής
Σχεδόν όλοι όσοι μίλησαν, έκαναν και έναν πρόλογο σχετικά με το πώς πρέπει να ελέγχονται τα «πόθεν έσχες», ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι τα περιουσιακά στοιχεία των πολιτικών δεν προέρχονται από άνομες δραστηριότητες – δηλαδή από μίζες.
Επί του προκειμένου έχουν ακουστεί κατά καιρούς (και χθες) τα πάντα: Να δημοσιοποιούνται τα «πόθεν έσχες» στο διαδίκτυο. Να γίνει έλεγχος της περιουσιακής και οικονομικής κατάστασης όλων και οι μεταβολές αυτών στα τελευταία σαράντα σχεδόν χρόνια. Να ανοίγουν λογαριασμοί. Να χτυπήσουμε κάτω σαν χταπόδια τις off-shore. Να δημεύονται περιουσίες με συνοπτικές διαδικασίες. Να γίνεται πραγματικός έλεγχος του «πόθεν» και όχι απλώς να καταγράφεται το «έσχες». Να γίνεται έλεγχος από ανεξάρτητη επιτροπή με την συμμετοχή δικαστών. Και άλλα, ων ουκ έστιν αριθμός.
Προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι το πολιτικό σύστημα έχει αποδεχθεί πως υπήρξαν, υπάρχουν και θα υπάρξουν στο μέλλον πολιτικοί προδότες, πολιτικοί που παίρνουν μίζες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, αλλά ακόμη δεν έχει βρει τον τρόπο να εντοπίσει και να τιμωρήσει παραδειγματικά τους κλέφτες.
Προκαλεί επίσης αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι σε μια δημόσια συζήτηση μέσα στην Ολομέλεια της Βουλής, υπήρξαν μέλη της κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας που συνέδεσαν τις μίζες με το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεών μας, εμφανίζοντας (για λόγους δικής τους αυτοπροβολής; ανοησίας; άγνοιας κινδύνου;) έναν στρατό που θα μπορούσε να ηττηθεί αύριο το πρωί!
Προκαλεί τέλος αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι άλλοι τους σιγοντάρισαν, περίπου λέγοντας από το βήμα της Βουλής πως «έτσι είναι, αλλά μην τα λέτε, διότι μας ακούνε οι Τούρκοι»!
Λόγια, λόγια, λόγια. Εκθέσεις ιδεών και εξυπνακισμοί. Αυτοπροβολή σε βάρος της χώρας που μαστίζεται από την οικονομική κρίση και υποχρεώνεται να περιορίσει τις αμυντικές της δαπάνες χωρίς να πληγεί το αξιόμαχο των δυνάμεών της.
Ένα πράγμα δεν μας είπαν χθες: Γιατί χρειάζεται να κατατίθενται κάθε χρόνο στη Βουλή σελίδες ολόκληρες με περιουσιακά στοιχεία; Για ποιο λόγο έχουμε την πιο πλούσια Βουλή του κόσμου (για να μνημονεύσω και το ερώτημα που δεν κουράζεται να επαναλαμβάνει ο Χρήστος Πασαλάρης); Τι τα χρειάζονται όλα αυτά; Πώς γίνεται ο λαός να πένεται και οι εκπρόσωποί του να είναι πάμπλουτοι; Υπάρχει σήμερα πολιτικός που θα «πεθάνει στην ψάθα»;
Με λίγα λόγια, έχουν μπει πάλι αντίθετα οι πόλοι: Αντί να αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο οι πολιτικοί μας έχουν τόσο μεγάλη εξάρτηση από τα υλικά αγαθά – και να τους κρίνουμε με βάση αυτήν την βουλιμία τους – ψάχνουμε να βρούμε αν νομίμως απέκτησαν αυτά τα αγαθά.
Άντε και τα απέκτησαν νομίμως – με κληρονομιές, με δάνεια, με επιτυχείς επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες. Εκεί είναι το θέμα;
Έχουν οδηγήσει την χώρα στην εξαθλίωση και στον εξανδραποδισμό και πρέπει να αποδεχθούμε πως ήσαν ικανοί να αυξήσουν τις προσωπικές τους περιουσίες, αλλά ανίκανοι να διαχειριστούν το κράτος, το οποίο έριξαν στα βράχια;
Δεν είναι ύποπτο αυτό; Διχασμένες προσωπικότητες μας κυβερνούν; Δεν προλαβαίνουν να σώσουν το κράτος επειδή ασχολούνται με την διόγκωση της δικής τους προσωπικής περιουσίας; Περνούν τον καιρό τους παίρνοντας δάνεια (αλήθεια γιατί τους τα δίνουν με τόση ευκολία;) και κάνοντας αγορές; Βρίσκουν χρόνο γι’ αυτό, αλλά όχι για να ασχοληθούν με τις υποθέσεις του κράτους; Κτηματομεσίτες είναι; Θέλουν να αποδείξουν πως είναι αρκετά πλούσιοι από μόνοι τους, οπότε δεν θα χρειασθεί να κλέψουν; Έχουν περισσότερες ανάγκες από τους «κοινούς θνητούς»;
Μήπως θέλουν να μας αποδείξουν ότι επαξίως καταλαμβάνουν τα δημόσια αξιώματα, αφού είναι τόσο ικανοί στην διαχείριση των οικονομικών τους υποθέσεων;
Μα αν οι Έλληνες πολιτικοί διαχειρίζονταν τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας με την ίδια δεξιοτεχνία που διαχειρίστηκαν τα προσωπικά τους οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία, τότε δεν θα είχαμε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Έχουμε, όμως, πρόβλημα. Επομένως, κάποιο λάκκο έχει η φάβα. Οπότε, ακόμη και ο έλεγχος του «πόθεν» χάνει την αξία του. Το πρόβλημα είναι η νοοτροπία του «έσχες». Και το ερώτημα που πρέπει να κυριαρχήσει είναι «γιατί έσχες;». Τι τα χρειάζεσαι όλα αυτά; Είσαι διαφορετικός από τον μέσο Έλληνα που αρκείται να αποκτήσει – με μεγάλο αγώνα – ένα σπίτι και ένα εξοχικό και ένα αυτοκίνητο; Είσαι καλύτερος;
Αλλά στην Ελλάδα δεν ψήφισε ποτέ κανείς με βάση το «έσχες». Λες και θεωρούν όλοι αυτονόητο ότι πρέπει οι πλούσιοι να κάθονται στα έδρανα της Βουλής, ως τρόπαιο της κοινωνικής επιτυχίας τους. Τρέχουν οι φτωχοί, οι μεσαίοι, αυτοί που ιδρώνουν για να εξυπηρετήσουν το δάνειο της πρώτης κατοικίας για να τους επιβραβεύσουν με την ψήφο τους. Δουλικότητα; Σύνδρομο; Κόμπλεξ κατωτερότητας; Άγνωσται οι βουλαί του λαού.
Το «έσχες», λοιπόν. Αυτό είναι το θέμα. Το «πόθεν» δεν πρόκειται να βρεθεί ποτέ. Δεν υπάρχει τόσο ηλίθιος κλέφτης που θα εντάξει σε δήλωση του «πόθεν έσχες» το προϊόν της διαφθοράς του.
Θέλουμε εδώ και τώρα να μάθουμε για ποιο λόγο επιδίδονται σε κούρσα απόκτησης περιουσιακών στοιχείων. Γιατί πουλάνε και αγοράζουν, φουσκώνοντας τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Τελικό ερώτημα: Δέχονται να απαλλαγούν από τις περιουσίες τους, να αποποιηθούν τον πλούτο τους, να εκποιήσουν τα περιττά υπέρ ενός σκοπού – αν έμπαινε αυτός ο όρος προκειμένου να συνεχίσουν να εκπροσωπούν τους φτωχούς και τους μικρομεσαίους;
Τρελό; Ουτοπικό; Εκτός τόπου; Δονκιχωτικό; Σουρεαλιστικό; Πρόταση αιθεροβάμονος;
Συμφωνώ. Και επιστρέφω αμέσως στην πραγματικότητα: Δεν πρόκειται να γίνει τίποτε.
Αλλά και πάλι, γιατί σπεύσατε να με αποπάρετε; Ήδη απαγορεύεται η συμμετοχή πολιτικών και άλλων αξιωματούχων στις off-shore. Θα μου πεις, άντε πιάστους. Αλλά άλλο πράγμα είναι να επιτρέπεται να παίζεις στο Χρηματιστήριο (θυμάστε; Έτσι, με την εσωτερική πληροφόρηση που εξασφάλιζαν λόγω θέσης, χτίστηκαν περιουσίες) και άλλο να απαγορεύεται.
Φυσικά, αυτά έπρεπε να είναι αυτονόητα, να μην χρειάζονται νόμοι. Πολιτική είναι να ασχολείσαι με τη ζωή των άλλων, όχι με την δική σου.
Αλλά αφού πρέπει να είμαστε προσγειωμένοι, ποιον θα έβλαπτε μια διάταξη στο Σύνταγμα που θα απαγορεύει σε όσους μετέχουν του δημόσιου βίου να διατηρούν περιουσίες και τραπεζικούς λογαριασμούς πάνω από ένα συγκεκριμένο όριο που θα οριστεί αυστηρά; (Συμπεριλαμβανομένων και συζύγων και τέκνων, φυσικά).
Άλλη λύση εκτός από την απαξίωση και την περιφρόνηση του πλούτου δεν υπάρχει.
Σε κίνδυνο ..λουκέτου τρία εργοστάσια ζάχαρης-καταστροφή των αγροτών.
Μάλιστα, η παραπάνω απόφαση προκάλεσε την αντίδραση της περιφερειακής επιτροπής Κ. Μακεδονίας του ΠΑΣΟΚ, η οποία ανέφερε ότι η περιορισμένη σπορά τεύτλων, λόγω και της έλλειψης οικονομικών κινήτρων προς τους αγρότες από την ΕΒΖ, θέτει σε κίνδυνο τη συνέχιση της λειτουργίας των ζαχαρουργείων Πλατέος, Σερρών και Ορεστιάδας. Επίσης αναφέρει χαρακτηριστικά πως η ΕΒΖ μετατρέπεται «από καθετοποιημένη αγροτική βιομηχανία .. σε εμπορικό τμήμα εισαγωγής ζάχαρης».
Ωστόσο, από την πλευρά της διοίκησης της ΕΒΖ, διαψεύστηκε οποιαδήποτε απόφαση για κλείσιμο των μονάδων. Οι ίδιοι παράγοντες σε δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισαν ότι το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει περισσότερο μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, κατά την επόμενη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.
Από την πλευρά των εργαζομένων ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων, Μανώλης Λαγογιάννης, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι οι «εταιρείες που θα παράγουν φασόν τη ζάχαρη της ΕΒΖ ζητούν εκατομμύρια ευρώ, ενώ εάν είχαμε αποφασίσει να δώσουμε 800.000 ευρώ στους αγρότες, η ζάχαρη αυτή θα παραγόταν εδώ». Μάλιστα, ο ίδιος αμφισβητεί αν οι σπαρμένες με τεύτλα εκτάσεις φτάνουν ακόμη και στις 60.000 στρέμματα, όπως υποστηρίζουν κύκλοι της διοίκησης. Υποστηρίζει δε ότι ήδη «έπιασε δουλειά» και η τράπεζα, που έχει αναλάβει ρόλο συμβούλου για την εξεύρεση αγοραστή του μεριδίου της ΑΤΕ στην ΕΒΖ.
«Την επόμενη εβδομάδα, πιθανώς την Πέμπτη, θα συναντηθούμε με τη διοίκηση της ΕΒΖ για να συζητήσουμε τις εξελίξεις. Πρέπει να γίνει σε όλους κατανοητό ότι για τον καθορισμό του μέλλοντος της ΕΒΖ είναι επιβεβλημένη η διαβούλευση με τους εργαζομένους. Αλλιώς θα πέσουν μηνύσεις κατά προσώπων», προειδοποιεί ο κ. Λαγογιάννης.
πηγη bankingnews.gr
Γιατί δεν αφήνουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει
Όμως, η ΕΚΤ δεν θα επιτρέψει ούτε «κούρεμα» πιστωτών, ούτε ακόμη και μια απλή επιμήκυνση χρονικής διάρκειας του χρέους, όσο υπάρχει στα θεμέλια του ευρωπαϊκού νομισματικού συστήματος το εύφλεκτο υλικό των CDS.
Τα CDS, τα περιβόητα ασφάλιστρα κινδύνου χρεοκοπίας, που κατά το γνωστό παραλληλισμό επιτρέπουν σε κάποιον να αγοράσει ασφάλιση για το σπίτι του γείτονα και να γίνει πλούσιος μόλις αυτό καεί, βρίσκονται στο επίκεντρο όλου του προβληματισμού της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στη βάση του οποίου θα δοθεί και η απάντηση στο ερώτημα των δισεκατομμυρίων: μπορεί να επιτραπεί μια χρεοκοπία στη μεγαλύτερη νομισματική ένωση ανεξάρτητων κρατών;
Τα δεδομένα του προβλήματος, όπως τονίζουν στο S10 έγκυρες τραπεζικές πηγές, έχουν ως εξής: n Όλα τα σενάρια αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, από την απλή επιμήκυνση μέχρι το γενναίο «κούρεμα» πιστωτών, έχουν σήμερα από μόνα τους πάψει να απασχολούν σοβαρά το ευρωπαϊκό οικονομικό σύστημα για τις ενδεχόμενες παρενέργειές τους, οι οποίες θα ήταν δυσβάστακτες αν το ίδιο γεγονός είχε συμβεί πριν από ένα χρόνο.
n Νεότερα στοιχεία της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών δείχνουν ότι στα τέλη του 2010 η συνολική έκθεση (δημόσιο και ιδιωτικό χρέος) ξένων τραπεζών στην Ελλάδα είχε μειωθεί δραστικά στα 160 δισ. δολ. Τη μεγαλύτερη έκθεση έχουν γαλλικές (53 δισ.) και γερμανικές (34 δισ.) τράπεζες. Τα ποσά αυτά είναι στην πραγματικότητα πολύ μικρά σε σχέση με το ενεργητικό των τραπεζών και με την κεφαλαιακή τους βάση, που έχει στο μεταξύ ενισχυθεί σημαντικά.
n Στη χειρότερη περίπτωση θα χρειασθούν μικρές ενέσεις κεφαλαίων από τις κυβερνήσεις και τους μετόχους για να αντιπαρέλθουν μια χρεοκοπία της Ελλάδας. Ακόμη και οι ελληνικές τράπεζες μπορούν να αντέξουν στο κόστος ακόμη και μιας σχετικά «βαριάς» αναδιάρθρωσης του χρέους, έστω και με ενίσχυση της κεφαλαιακής τους βάσης από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που έχει συσταθεί με πρωτοβουλία της τρόικας, όχι τυχαία, και έχει «προικιστεί» με κεφάλαιο 10 δισ. ευρώ.
Αν, λοιπόν, το ελληνικό πρόβλημα εξετασθεί από αυτή τη στενή οπτική γωνία, η ΕΚΤ θα μπορούσε να δώσει αύριο το πρωί την άδειά της, για να τελειώσει το «ελληνικό μαρτύριο του αργού θανάτου» και να ικανοποιηθεί ο Βρετανός σχολιαστής για τον οποίο μιλήσαμε εισαγωγικά. Όμως, στα θεμέλια του ευρωπαϊκού οικονομικού συστήματος βρίσκεται καλά τοποθετημένη η «βόμβα» των CDS, που αυτή την περίοδο για τους τραπεζίτες της Φραγκφούρτης αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα που πρέπει να εξετασθεί με μεγάλη προσοχή, πριν από οποιαδήποτε απόφαση για μια χρεοκοπία στην ευρωζώνη.
Το μυστικό της υπόθεσης των CDS έχει δύο οπτικές προσέγγισης:
n Από την πλευρά των πωλητών των CDS, δηλαδή των μεγάλων τραπεζών με αξιολόγηση «τριπλού Α», που πουλάνε σε επενδυτές τα συμβόλαια κάλυψης έναντι του κινδύνου χρεοκοπίας, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, αυτό που δεν αποκαλύπτει η ΕΚΤ, αλλά είναι μια πικρή αλήθεια, είναι ότι οι μεγαλύτεροι πωλητές τέτοιων συμβολαίων είναι τα..καμάρια του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος, δηλαδή οι κορυφαίες τράπεζες της ευρωζώνης (γαλλογερμανικής, κυρίως, προέλευσης). Αν υπάρξει πιστωτικό γεγονός (credit event), δηλαδή μια επιβεβλημένη σε όλους τους κατόχους ομολόγων αλλαγή των όρων των τίτλων, θα ενεργοποιηθούν τα CDS και οι μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες θα βρεθούν εκτεθειμένες σε υποχρεώσεις δισεκατομμυρίων, που θα τις «γονατίσουν», ενώ οι αρχές θα έχουν τη δυσάρεστη πολιτικά υποχρέωση να ενισχύσουν με κεφάλαια των φορολογουμένων τραπεζικά ιδρύματα που ουσιαστικά «τζογάρισαν» στη χρεοκοπία κρατών της ευρωζώνης και «κάηκαν».
n Από την πλευρά των αγοραστών των CDS, το πρόβλημα τίθεται διαφορετικά: υπάρχει ένα νομικό «παράθυρο» στα συμβόλαια, που αν το αξιοποιήσουν κατάλληλα όσοι επεξεργασθούν το σενάριο της ελληνικής χρεοκοπίας, μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση των ακριβοπληρωμένων για τους αγοραστές συμβολαίων. Αν η Ελλάδα προχωρήσει σε μια ανταλλαγή ομολόγων σε εθελοντική βάση, προκειμένου να αναδιαρθρωθεί το χρέος, τα CDS χάνουν εντελώς την αξία τους, καθώς δεν θα υπάρχει το πιστωτικό γεγονός που θα τα ενεργοποιεί. Έτσι χάνουν δισεκατομμύρια οι αγοραστές των λεγόμενων «γυμνών» CDS, δηλαδή όσοι τα απέκτησαν μόνο για κερδοσκοπία, χωρίς να κατέχουν ομόλογα που χρειάζονται ασφάλιση κινδύνου (βλ. το παράδειγμα με το ασφαλιστήριο για το σπίτι του γείτονα). Σε αυτή την περίπτωση κερδίζουν μεν οι μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες, αλλά χάνουν τα κερδοσκοπικά χαρτοφυλάκια, που θα είναι πολύ αμφίβολο αν θα μπορέσουν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στις τράπεζες για να κλείσουν τα συμβόλαια CDS και υπάρχει ένας άλλης τάξεως κίνδυνος για το τραπεζικό σύστημα, που είναι πολύ δύσκολο να υπολογιστεί εκ των προτέρων.
Ακόμη χειρότερα για την ΕΚΤ, όμως, είναι τα πράγματα σε σχέση με μια τρίτη κατηγορία επενδυτών. Αυτών που έπαιξαν το φαινομενικά απλό κερδοσκοπικό παιχνίδι, όπου αγόραζαν ομόλογα της περιφέρειας (Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία) με «τρελές» αποδόσεις και παράλληλα ασφάλιζαν τον κίνδυνο αυτών των τοποθετήσεων με αγορές CDS. Οι διαφορές ανάμεσα στις αποδόσεις των ομολόγων και στο κόστος ασφάλισης ήταν σταθερά θετικές και όχι ασήμαντες (ξεπερνούσαν οριακά τις αποδόσεις των γερμανικών ομολόγων), γι’ αυτό και το παιχνίδι αυτού του είδους είχε νόημα. Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που, όπως λένε τραπεζικοί παράγοντες, όταν κλιμακώθηκε η κρίση στην περιφέρεια ουσιαστικά οι μόνοι αγοραστές ομολόγων της Ελλάδας, της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας ήταν η ίδια η ΕΚΤ και οι κερδοσκόποι που ασφάλιζαν με τον τρόπο που προαναφέρθηκε τις επενδυτικές θέσεις τους.
Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την Ελλάδα; Αν επιλεγεί για την Ελλάδα μια λύση αναδιάρθρωσης που θα ενεργοποιεί τα CDS, οι επενδυτές που προαναφέρθηκαν θα «κάνουν τζάκποτ» εις βάρος των μεγάλων τραπεζών. Αν επιλεγεί μια λύση εθελοντικής αναδιάρθρωσης, όμως, οι ίδιοι επενδυτές θα δουν τα χαρτιά των CDS που έχουν στα χέρια τους να χάνουν εντελώς την αξία τους και είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθούν σε μαζική έξοδο όχι πια από την Ελλάδα, αλλά από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία και πιθανόν από άλλες, λιγότερο «ασθενείς» χώρες της περιφέρειας, όπως η Ισπανία. Η ΕΚΤ ακόμη προσπαθεί να υπολογίσει, χωρίς την παραμικρή βεβαιότητα όμως, ποιες διαστάσεις θα μπορούσε να πάρει το ντόμινο σε αυτή την περίπτωση και πόσο ασφαλείς είναι οι άλλες, πλην της Ελλάδας, περιφερειακές οικονομίες.
Στην αρχή της ελληνικής κρίσης είχε ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για το αν θα πρέπει να απαγορευθούν τα «γυμνά» CDS και να τεθούν αυστηροί κανόνες εποπτείας για τα CDS αντιστάθμισης κινδύνου. Η ιδέα, την οποία υποστήριξε και ο Γ. Παπανδρέου, είχε κερδίσει έδαφος στις τάξεις των ηγετών της ευρωζώνης, αλλά τελικά απορρίφθηκε επειδή στο παρασκήνιο μπλόκαραν την υλοποίησή της οι μεγάλες τράπεζες, που έβλεπαν μεγάλα κέρδη από αυτή την αγορά συμβολαίων ασφάλισης.
Τώρα, το πρόβλημα των CDS «στοιχειώνει» όλες τις προσπάθειες εξόδου της ευρωζώνης από την κρίση χρέους, αφού κανείς δεν παίρνει την ευθύνη για τη μια ή την άλλη λύση που θα περιλαμβάνει μια αναδιάρθρωση χρέους, υπό τον φόβο ότι θα ανοίξει ένα τραπεζικό «κουτί της Πανδώρας» με απρόβλεπτες συνέπειες. Έτσι, το πιθανότερο είναι ότι η Ελλάδα θα παραμείνει εγκλωβισμένη σε εξωφρενικά προγράμματα λιτότητας και νέα διεθνή δάνεια, για να συζητηθεί το 2013 η αναδιάρθρωση του χρέους, όταν ο χρόνος θα έχει γιατρέψει τις πληγές που άνοιξαν οι τραπεζίτες με τις ολέθριες επιλογές τους και τα κοντόφθαλμα κερδοσκοπικά παιχνίδια τους.
πηγη sofokleous10.gr
Ιστορίες χρεοκοπίας 70 χωρών σε 200 χρόνια
Του ΛΕΩΝΙΔΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Τα υψηλά χρέη οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη χρεοκοπία. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών Μελετών των ΗΠΑ (ΝΒΕR) και ύστερα από αυτή τη διαπίστωση, χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Βρετανία θα πρέπει να νιώθουν άβολα. Από την καταγραφή όλων των χρεοκοπιών σε 70 χώρες τους τελευταίους δύο αιώνες το συμπέρασμα είναι σαφές: καμία χώρα με υψηλό δημόσιο και εξωτερικό χρέος δεν απέφυγε την πτώχευση.
Με βάση τα ευρήματα της μελέτης και της καθηγήτριας Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ, Κάρμεν Ρέινχαρτ, ο κίνδυνος πτώχευσης της Ελλάδας ήταν προδιαγεγραμμένος από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, καθώς είχε όλα τα «συμπτώματα»: απότομη αύξηση του δανεισμού του ιδιωτικού τομέα, πτώση των δημοσίων εσόδων, μεγάλη αύξηση του χρέους και των ελλειμμάτων. Το μόνο που έλλειπε ήταν το «σκάσιμο» κάποιας φούσκας, που ιστορικά οδηγεί στην «απόλυτη χρεοκοπία» όταν συνυπάρχουν τα παραπάνω. Και για κάποιους ήρθε. Ισως η πιστωτική κρίση (subprime) που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ το 2007 να ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Σύμφωνα με τα κριτήρια της Ρέινχαρτ, τα θεμέλια για μια πιθανή χρεοκοπία της Ελλάδας είχαν μπει από τη δεκαετία του 1980, όταν το δημόσιο χρέος από το 24% εκτινάχθηκε στο 80%. Δηλαδή, σε υψηλότερο επίπεδο από της Βρετανίας σήμερα, που απειλείται με δημοσιονομική κρίση.
Καταστροφικός συνδυασμός
Η Ρέινχαρτ μαζί με τον γνωστό οικονομολόγο Κένεθ Ρόγκοφ σε άλλη μελέτη του 2009 είχαν διαπιστώσει ότι απότομη μείωση των δημοσίων εσόδων που συνοδεύεται με αύξηση ελλειμμάτων και χρέους κατά 86% εντός τριετίας οδηγούν σε υποβαθμίσεις πιστοληπτικής ικανότητας και πολλές φορές στη χρεοκοπία. Τα παραδείγματα είναι πολλά και ξεκινούν από το 1891 (πρώτη χρεοκοπία Αργεντινής) και φτάνουν μέχρι την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος της Ινδονησίας το 1999 - 2000. Μία παρόμοια κρίση είχε προηγηθεί το 1931 στην Αυστρία, που οδηγήθηκε σε χρεοκοπία το 1932.
Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της Ρέινχαρτ που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο, η πιο ισχυρή αιτία που οδηγεί ένα κράτος σε αδυναμία πληρωμών είναι το υψηλό χρέος. Ακολουθεί η κρίση στο τραπεζικό σύστημα, ενώ λιγότερες ήταν οι περιπτώσεις που ο υπερπληθωρισμός (άνω του 500%) οδήγησε σε πτώχευση.
Ενα ακόμη συμπέρασμα είναι ότι τα υψηλά χρέη του ιδιωτικού τομέα είναι αυτά που προηγούνται μιας τραπεζικής κρίσης, ενώ δεν συνδέονται άμεσα σε μεγάλο βαθμό με τη χρεοκοπία κρατών. Αποτελούν όμως πρόδρομα σημάδια. Μάλιστα, παρατηρείται ότι το χρέος στον ιδιωτικό τομέα κορυφώνεται όσο πλησιάζει η κρίση. Τα χρέη εξακολουθούν να αυξάνονται ως ποσοστό του ΑΕΠ και μετά τη χρεοκοπία, επειδή μειώνεται το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Επίσης, μετά τη χρεοκοπία ή την κρίση, τα ιδιωτικά χρέη μετατρέπονται σε δημόσια. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι της Λατινικής Αμερικής τη δεκαετία του 1980.
Ρέινχαρτ και Ρόγκοφ καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το υψηλό χρέος του ιδιωτικού τομέα είναι πιο ευαίσθητο όταν σκάνε φούσκες. Επίσης, πρόδρομο σημάδι επερχόμενης κρίσης αποτελεί η ταυτόχρονη άνοδος του βραχυπρόθεσμου χρέους (δημόσιου και ιδιωτικού), όπως συνέβη στο Μεξικό. Και τα πιο επικίνδυνα είναι τα αποκαλούμενα «κρυφά χρέη του ιδιωτικού τομέα». Είναι αυτά που δημιουργούνται με την παροχή κρατικών εγγυήσεων.
Βρετανία, ΗΠΑ, Ιαπωνία
Κι αν η Βρετανία, οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία πρέπει να ανησυχούν σήμερα, η Ελλάδα θα έπρεπε να λάβει τα μέτρα εδώ και πολλά χρόνια. Σήμερα, ανησυχεί η Βρετανία με δημόσιο χρέος 68% του ΑΕΠ, αλλά με έλλειμμα μεγαλύτερο του 11%. Ανησυχούν οι ΗΠΑ και μιλούν για ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής με δημόσιο χρέος 86% του ΑΕΠ, το οποίο όμως προβλέπεται να ξεπεράσει το 100% το 2011. Εντονότερος είναι ο προβληματισμός για την Ιαπωνία, με δημόσιο χρέος που αγγίζει το 200%.
Στην Ελλάδα, από το 2000 μέχρι σήμερα το δημόσιο χρέος υπερδιπλασιάστηκε, αφού από 141 δισ। ευρώ εκτινάχθηκε το 2009 στα 273 δισ. ευρώ και φέτος προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θα ξεπεράσει τα 296 δισ. ευρώ. Ετσι, το δημόσιο χρέος σήμερα ξεπερνάει το 100% και το εξωτερικό χρέος είναι ακόμη μεγαλύτερο (περίπου 400 δισ. ευρώ), ενώ το δημοσιονομικό έλλειμμα ανέρχεται κοντά στο 14%. Τα χρέη του ιδιωτικού τομέα ανέρχονται σήμερα στο 107% του ΑΕΠ, όταν το 2005 ήταν στο 76,4% και το 2000 στο 43,3%.
πηγη:news.kathimerini.gr
Σε 2,5 ώρες και με 70 ευρώ η ίδρυση επιχείρησης
- Από το μέτρο εξαιρούνται οι ατομικές επιχειρήσεις, αλλά και οι ΟΕ και οι Ε.Ε., για τις οποίες απαιτείται ειδική αδειοδότηση, όπως για παράδειγμα τουριστικά γραφεία, φροντιστήρια, εταιρείες υγειονομικού ενδιαφέροντος κτλ. Σε περίπου δύο μήνες εκτιμάται ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μέτρο και οι ατομικές επιχειρήσεις, ενώ πρόταση του ΕΕΘ είναι να ενταχθούν και οι εταιρείες που απαιτούν ειδικές αδειοδοτήσεις, προσκομίζοντας μια υπεύθυνη δήλωση ότι πληρούν όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές λειτουργίας, όπως γίνεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στη συνέχεια ο αρμόδιος φορέας θα πρέπει να πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους προκειμένου να ελέγξει τη νομιμότητά τους.
- Τα επιμελητήρια δεν είναι συνδεδεμένα on line με το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ και η επικοινωνία πραγματοποιείται μέσω φαξ και τηλεφώνων, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει πολύ τις διαδικασίες. Και αυτό το πρόβλημα εκτιμάται ότι θα λυθεί τους επόμενους μήνες.
- νομική μορφή,
- εξουσιοδότηση,
- καταχώρηση στοιχείων υπεύθυνου επικοινωνίας,
- έλεγχος ΑΦΜ υπεύθυνου,
- εισαγωγή στοιχείων μελών εταιρείας και έλεγχος ΑΦΜ μελών,
- επιβεβαίωση στοιχείων μελών φυσικών ή νομικού προσώπου,
- προετοιμασία αίτησης για καταχώρηση στο ΓΕΜΗ,
- είσπραξη ειδικού τέλους εγγραφής,
- έλεγχος επωνυμίας και διακριτικού τίτλου,
- προεγγραφή στο ΓΕΜΗ,
- έλεγχος φορολογικών ενημεροτήτων με βάση το ΑΦΜ,
- έλεγχος ασφαλιστικών ενημεροτήτων ΟΑΕΕ,
- έλεγχος ασφαλιστικών ενημεροτήτων ΙΚΑ.
Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΔΕΗ
Η διάχυτη ατμόσφαιρα μίας κρίσης χρέους προσφέρει τα αναγκαία προσχήματα, έτσι ώστε να ακολουθήσει μία ολοκληρωτική εκποίηση επιχειρήσεων και να παραδοθεί η χώρα-στόχος στον έλεγχο των πολυεθνικών εισβολέων. Προβλέποντας ότι, η μεγάλη «μάχη» των αποκρατικοποιήσεων στη χώρα μας θα δοθεί σύντομα στο «πεδίο» της ΔΕΗ, θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε πως, “Τα τραυματικά γεγονότα, τα οποία προκαλούν την εξασθένηση των αντιστάσεων μίας κοινωνίας, με αποτέλεσμα....
να μην λαμβάνονται υπ’ όψιν από τους κυβερνώντες οι επιθυμίες των ψηφοφόρων τους, δεν βασίζονται πλέον στη βία – όπως κάποτε συνέβαινε με τη βοήθεια των δικτατορικών καθεστώτων. Οι κρίσεις του χρέους υποχρεώνουν πια τις χώρες «να προβαίνουν σε ιδιωτικοποιήσεις ή να πεθαίνουν», σύμφωνα με αξιωματούχο του ΔΝΤ, ο οποίος αναφερόταν στη μεγαλύτερη εκποίηση επιχειρήσεων, σε εξευτελιστικές τιμές, η οποία έγινε ποτέ στον κόσμο – σε αυτήν δηλαδή που ακολούθησε την ασιατική κρίση”.
http://www.x-hellenica.gr/PressCenter/Articles/2335.aspx
Παρασκευή 29 Απριλίου 2011
07/08/2008 Η συγκριτική εικόνα της Ελλάδας σχετικά με το κόστος του χρήματος
Τρίτη στην κατάταξη των χωρών με τις καλύτερες αποδόσεις στις προθεσμιακές καταθέσεις, δεύτερη φθηνότερη στα νέα στεγαστικά δάνεια, αλλά και τρίτη ή πρώτη από άποψη ακρίβειας στα νέα καταναλωτικά και στα παλαιά καταναλωτικά δάνεια αντίστοιχα. Αυτή είναι η εικόνα που προκύπτει για τη χώρα μας, κατά τη σύγκρισή της με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης σε ό, τι αφορά το κόστος χρήματος, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, για την εξέλιξη των επιτοκίων τον μήνα Ιούνιο.
Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την υψηλή κατάταξη των ελληνικών τραπεζών στις αποδόσεις για προθεσμιακές καταθέσεις έως 1 έτος, που μεσοσταθμικά διαμορφώθηκαν στο 4,84%, αμέσως μετά το 5,11% της Κύπρου και το 4,88% της Φινλανδίας. Στη στεγαστική πίστη, οι ελληνικές τράπεζες, προσφέρουν τα πιο ανταγωνιστικά επιτόκια (5,05%), αμέσως μετά το Λουξεμβούργο, που βρίσκεται σε θέση αναπνοής με επιτόκιο 5,03%. Τα δύσκολα είναι στην καταναλωτική πίστη, όπου η σύγκριση δεν ευνοεί όσους Ελληνες, καταφεύγουν στις τράπεζες για νέο καταναλωτικό δάνειο. Το επιτόκιο που μεσοσταθμικά θα πληρώσουν διαμορφώνεται στο 8,65%, κατατάσσοντας τη χώρα μας στην 3η πιο ακριβή θέση, αμέσως μετά την Πορτογαλία με 12,09% και την Ισπανία 9,25%.
Το γεγονός μάλιστα ότι το 8,65% της Ελλάδος, αποτελεί μια μεσοσταθμική σύγκριση που περιλαμβάνει και τα επιτόκια που προσφέρουν οι τράπεζες για την αναχρηματοδότηση παλαιών δανείων και τη μεταφορά υπολοίπων, δεν επιτρέπει ασφαλή συμπεράσματα για το κόστος των καταναλωτικών δανείων, που στην πραγματικότητα είναι πολύ υψηλότερο και προσεγγίζει εκείνο των πιο ακριβών χωρών. Αντίστοιχη είναι η εικόνα που προκύπτει και για το κόστος χρήματος με το οποίο επιβαρύνονται όσοι έχουν πάρει καταναλωτικό δάνειο κατά το παρελθόν, οι οποίοι πληρώνουν τα πιο ακριβά επιτόκια (8,13%) στην Ευρωζώνη. Αν πάντως οι αυξημένες καθυστερήσεις στην καταναλωτική πίστη, ερμηνεύουν τα αυξημένα επιτόκια, δεν φαίνεται να υπάρχει επαρκή ερμηνεία για τα επιτόκια που πληρώνουν οι Ελληνες για υπερανάληψη, τα οποία είναι τα πιο ακριβά (14,49%) και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το σύνολο των χωρών της Ευρωζώνης.
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_07/08/2008_280324
Κυριακή 24 Απριλίου 2011
Πολεμούν την μαφία με κατασχέσεις
Τα ακίνητα ανήκαν σε μια «οικογένεια» της Ντράγκετα (της καλαβρέζικης μαφίας) και πρόκειται για 44 σπίτια, 4 βίλες, 60 οικόπεδα, ενώ κατασχέθηκαν και 150 περίπου αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τις ιταλικές εισαγγελικές αρχές, οι κατασχέσεις οδηγούν στην ουσιαστική εξόντωση μιας από τις πιο επικίνδυνες «φαμίλιες», της οποίας τα μέλη στερήθηκαν κάθε περιουσιακού στοιχείου.
Παράλληλα, λουκέτο μπήκε και σε δύο επαγγελματικές ποδοσφαιρικές ομάδες, μέσω των οποίων οι μαφιόζοι έκαναν ξέπλυμα χρήματος, αλλά και κέρδιζαν επιρροή στην κοινή γνώμη.
Στο Ρέτζιο Καλάμπρια, μια κάθε άλλο παρά εύπορη περιφέρεια της Ιταλίας, σε δύο μόνο χρόνια έχουν κατασχεθεί χρήματα και ακίνητα ύψους 1,6 δις ευρώ!
πηγη:www.elzoni.gr
Το χρεωμένον φυγείν αδύνατον
Γράφει ο Γιάννης Καλαμίτσης
ΜΑΛΛΟΝ ΠΡΕΠΕΙ να το πάρουμε απόφαση… Δεν βγαίνει! Κάναμε ό,τι μπορούσαμε κι ό,τι αντέχαμε να κάνουμε! Κόψαμε μισθούς, κόψαμε συντάξεις, στείλαμε κόσμο και κοσμάκη στην ανεργία, απολύσαμε συμβασιούχους, μειώσαμε δαπάνες, κόψαμε φάρμακα και ιατρικές εξετάσεις, εκβιάσαμε μικρομικρούς και μικρομεσαίους επιχειρηματίες, βάλαμε έκτακτες εισφορές, εισπράξαμε περαιώσεις, αφήσαμε απλήρωτους εκείνους που έπρεπε να έχουν πληρωθεί και δώσαμε πολυετή ομόλογα σε εκείνους που έπρεπε να έχουν πάρει μετρητά, αλλά είναι εμφανές πως δεν βγαίνει! Το χρέος μεγαλώνει, το έλλειμμα αυξάνεται κι όλα δείχνουν πως και τα δανεικά τελειώνουν.
Εν τω μεταξύ, αυξάνεται καθημερινώς ο αριθμός των οικονομολόγων, οι οποίοι συστήνουν αναδιαπραγμάτευση του χρέους, ως μόνη λύση. Μιλάνε για «κούρεμα»! Ηδη, ακούγεται πως εκείνοι που έχουν στα χέρια τους τα ελληνικά κρατικά ομόλογα θα ήταν διατεθειμένοι να χάσουν το 30% και το 40%, αρκεί να τα ξεφορτωθούν. Επειδή, όμως, οι επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία από μια αναδιάρθρωση θα είναι σκληρές και για εμάς τους Ελληνες, η κυβέρνηση αρνείται να προσφύγει σε μια τέτοια λύση και λέει πως θα το παλέψει μέχρι τελευταίας ρανίδος του αίματός μας.Παραλλήλως, ζητά από εμάς, τους πολίτες, να κατανοήσουμε την κατάσταση και να βοηθήσουμε αγογγύστως. Τέτοιες στιγμές, θυμάμαι πως, ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι, όταν ήταν Πρόεδρος των ΗΠΑ, είπε: «Μη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η πατρίδα σου για εσένα! Ρώτα τι μπορείς να κάνεις εσύ για την πατρίδα σου!». Και αποφασίζω να βοηθήσω την πατρίδα μου προτείνοντας μία λύση που, ώς τώρα, δεν δείχνουν να την έχουν σκεφτεί οι εγκέφαλοι αυτής της κυβέρνησης.
Η λύση είναι η εξής: Καλούμε όλους τους δανειστές μας να μας επισκεφτούν. Τους φιλοξενούμε με τον καλύτερο τρόπο, πλουσιοπάροχα, και στη συνέχεια τους ανακοινώνουμε το σχέδιό μας. Τους λέμε:
«Ξέρουμε πως σας χρωστάμε πολλά και ξέρουμε και πως δεν μπορούμε να σας εξοφλήσουμε. Για να μην εξαγγείλουμε πως πτωχεύουμε και βρεθείτε να έχετε χάσει όλα αυτά τα τεράστια ποσά μέσα σε μια ημέρα και μας πάθετε τίποτα, ακούστε τι θα κάνετε… Θα γράψετε αναλυτικά, πίσω από την πόρτα των ιδρυμάτων σας, τα ποσά που σας χρωστάμε. Κάθε πρωί θα σβήνετε και από ένα μικρό ποσό. Πριν καν το καταλάβετε, θα ξυπνήσετε ένα πρωί και δεν θα σας χρωστάμε τίποτα!».
Δεν θέλω να με ευχαριστήσει ο Παπακωνσταντίνου, αλλά νομίζω πως του βρήκα τη λύση!
πηγη:activistis.gr
Το πανόραμα των προθεσμιακών – Τι προσφέρει η κάθε τράπεζα
Μάλιστα, σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου τα υψηλά επιτόκια ήταν προνόμιων μόνο για εκείνους που διέθεταν μεγάλα διαθέσιμα, πλέον οι τράπεζες προσφέρουν υψηλές αποδόσεις σε αποταμιευτικούς λογαριασμούς στους πελάτες που προσθέτουν από 20 ευρώ το μήνα. Παράλληλα, για πρώτη φορά, εκτός από τους τόκους, έχουν φτάσει να δίνουν δωροεπιταγές για αγορές από σούπερ μάρκετ ή πρατήρια βενζίνης.
Την ίδια στιγμή, τα επιτόκια παραμένουν σε υψηλά επίπεδα καθώς, ανάλογα µε την τράπεζα αλλά και το ύψος της κατάθεσης, μπορεί κανείς να αξιώσει αποδόσεις άνω του 4% Βέβαια, για να εξασφαλιστούν υψηλά επιτόκια στα σύνθετα προϊόντα θα πρέπει να τηρηθούν συγκεκριμένοι όροι, όπως για παράδειγμα ο καταθέτης να µη σηκώσει από τον λογαριασμό χρήματα για ορισμένο διάστημα. Σε άλλες περιπτώσεις, το προνομιακό επιτόκιο αφορά μόνο συγκεκριμένο ποσό ενώ τα υπόλοιπα χρήματα τοκίζονται µε πολύ χαμηλότερους όρους.
Δείτε τις καλύτερες προσφορές των τραπεζών
Εθνική Τράπεζα: Κλιμακωτή κατάθεση με διπλάσιους τόκους το Πάσχα, το Καλοκαίρι και τα Χριστούγεννα
Alpha Bank: Κλιμακωτή προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκιο έως 4,6%
Eurobank: Προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκια που αυξάνονται κάθε μήνα
Πειραιώς: Αποταμιευτικός λογαριασμός με επιτόκιο 4% για ποσά από 20 ευρώ το μήνα
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο: Κλιμακωτή κατάθεση με επιτόκιο έως 6%
ΑΤΕBank: Ευέλικτη προθεσμιακή κατάθεση διάρκειας 18 μηνών
Emporiki Bank: Προθεσμιακή κατάθεση έως 18 μηνών με επιτόκια έως 6,5%
Marfin Bank: Bonus οι τόκοι ενός μήνα με τη λήξη της κατάθεσης
Τράπεζα Κύπρου: Λογαριασμός μισθοδοσίας με επιτόκιο έως 5%
Millennium Bank: Δωροεπιταγές έως 20 ευρώ το μήνα για τους καταθέτες
Citibank: Λογαριασμός ταμιευτηρίου για αυτόματη εξόφληση λογαριασμών
Attica Bank: Λογαριασμός ταμιευτηρίου με επιτόκιο 1,50%, από το πρώτο ευρώ
Geniki Bank: Ειδικός αποταμιευτικός λογαριασμός με επιτόκιο 3%
Probank: Διπλή προθεσμιακή κατάθεση για μεγαλύτερη ευελιξία και υψηλότερη απόδοση
HSBC: Λογαριασμός μισθοδοσίας με κλιμακωτό επιτόκιο
Protobank: Προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκιο έως 9%
FBBank: Προθεσμιακός λογαριασμός με ετήσια απόδοση 5,7%
Ελληνική Τράπεζα: Ετήσια προθεσμιακή κατάθεση με επιτόκιο 4,7%
Πανελλήνια Τράπεζα: Προθεσμιακές καταθέσεις με προνομιακό επιτόκιο
Γιώργος Θεοδώρου
www.bankingnews.gr
Το «όχι» της επιβίωσης
πηγη:kostasxan.blogspot.com