Παρασκευή, 4 Αυγούστου 2017

Όποιος επενδύσει στη Θεσσαλονίκη θα βγει κερδισμένος!

απο τον Σπύρο Πέγκα

Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στην πόλη μας και τη συνάντησή του με τους φορείς της, το προεδρείο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) δεν συμπεριέλαβε τη Θεσσαλονίκη στους εθνικούς προορισμούς «πρώτης ταχύτητας», όπως τους αποκαλεί και εννοεί τη Σαντορίνη, Μύκονο, Κρήτη, Αθήνα και Χαλκιδική.

Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο είπα ότι ο προορισμός Θεσσαλονίκη είναι ίσως ο
πιο δυναμικά ανερχόμενος προορισμός της χώρας και ουσιαστικά βρίσκεται στο κατώφλι της πρώτης ταχύτητας.
 Θα ήθελα εδώ να τεκμηριώσω αυτήν την άποψη και να καταδείξω το κλείσιμο ενός πρώτου κύκλου τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και την ωρίμανση της τοπικής αγοράς προς την κατεύθυνση σημαντικών επενδύσεων.
Με την ανάληψη της διοίκησης του δήμου το 2011 από τον Γιάννη Μπουτάρη το θέμα της εξωστρέφειας της πόλης αποτέλεσε έναν από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μας. Η τουριστική ανάπτυξη μπήκε από την πρώτη στιγμή στις προτεραιότητες της διοίκησης Μπουτάρη και, είχα την τιμή, να οριστώ από τότε και ως σήμερα ο πρώτος Αντιδήμαρχος Τουρισμού της Θεσσαλονίκης.
Από το 2011 και μετά ξεδιπλώθηκε μια ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής και ανάδειξης της πόλης που πατούσε πάνω στην αξιοποίηση του πολύ-πολισμικού παρελθόντος της πόλης.

Αν και λέξη «πολυπολιτισμικό» με συνθετική σχέση με τη Θεσσαλονίκη ήταν ως τότε... απαγορευτική, κατορθώσαμε μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές καλλιέργειας τουριστικής συνείδησης να πάρουμε και τους δημότες σε αυτήν την προσπάθεια μαζί μας. Σήμερα η πολιτική αυτή συνεχίζεται με σημαντικές συμπράξεις από τους περισσότερους τουριστικούς και αναπτυξιακούς φορείς και συμπυκνώνεται σε αυτό που ονομάζουμε, και η πόλη γνωρίζει, ως «Διπλωματία Πόλεων». Μια μεθοδευμένη τακτική προβολής της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό που βραβεύθηκε για το τολμηρό και καινοτόμο πνεύμα της και από τα Greek Hospitality Awards το 2016.

Από το 2011 ως και το 2016 η Θεσσαλονίκη κατόρθωσε να διπλασιάσει τις διανυκτερεύσεις στα καταλύματα της και σχεδόν να τριπλασιάσει την ξένη επισκεψιμότητα (από τις 450 χιλιάδες τέλος του 2010 στους 1.150 τέλος του 2016).
Τα τρία πρώτα χρόνια, ειδικά, η τουριστική αύξηση «έτρεχε» με πολύ ταχύτερους ρυθμούς από τους εθνικούς μέσους όρους.
 Με αποκορύφωμα την τουριστική έκρηξη του 2014 που εκτίναξε το εθνικό μέσο όρο και διπλασίασε μέσα στα επόμενα τρία χρόνια πανελλαδικά τους επισκέπτες της χώρας μας.
Η Θεσσαλονίκη αναπτύσσεται σταθερά  τα τελευταία χρόνια ακολουθώντας ή λίγο ξεπερνώντας τους εθνικούς μέσους όρους.
Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι να φτάνει σήμερα η Θεσσαλονίκη σε πληρότητες που αγγίζουν τα όρια και τις δυνατότητες της πόλης. Αν δεν είχαν αναπτυχθεί εναλλακτικές μορφές φιλοξενίας και μάλιστα με δυναμικό τρόπο η Θεσσαλονίκη θα είχε γεμίσει. Ήδη μέσα στο 2016 σε ό,τι αφορά τα καταλύματα που μπαίνουν στις επίσημες μετρήσεις διανυκτερεύσεων είχε ξεπουλήσει.
 Η Θεσσαλονίκη ήταν sold out τα 42 από τα συνολικά 52 Σαββατοκύριακα της χρονιάς.

Η αύξηση αυτή του τουριστικού ρεύματος έχει επιφέρει αντίστοιχα οφέλη και νέες θέσεις εργασίας σε πολλούς τομείς οικονομικής δραστηριοποίησης άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους με τον τουρισμό.
Η τελευταία εξέλιξη με την εξαγορά του εμβληματικού «Όλυμπος – Νάουσα» στο παλαιό παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης είναι το κερασάκι στην τούρτα, που έχει αρχίσει και «ψήνεται» εδώ και περίπου δύο χρόνια στην πόλη μας.
Αυτό το διάστημα έχουν ανοίξει πάνω από οκτώ νέου τύπου καταλύματα: Bed & Breakfast, Boutique Hotel, Urban Hotel, Suites & Rooms, Luxury Rooms και Youth Hostel.
 Μεγάλες και διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες ανιχνεύουν την τοπική αγορά και κάθε είδους funds έχουν βάλει στο μελετητικό τους στόχαστρο τη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά στο υπάρχον τοπικό δυναμικό με αφετηρία την εντυπωσιακή ανακαίνιση του εμβληματικού Makedonia Palace στο νέο παραλιακό μέτωπο, έχει ξεκινήσει ένα γαϊτανάκι ανακαινίσεων σε πολλά ξενοδοχεία.
Ως διοίκηση ήμασταν υπέρ των παραχωρήσεων τόσο του αεροδρομίου όσο και του λιμανιού. Δύο σημαντικότατες επενδύσεις στις δημόσιες υποδομές της πόλης που ελπίζουμε το συντομότερο δυνατό να γίνουνε ορατές, που όμως, σε κάθε περίπτωση θα φέρουνε μεγάλες ωφέλειες και ανάπτυξη στην πόλη.
Μαζί με την περαίωση της βασικής γραμμής του μετρό το 2020 και τη ριζική αλλαγή στις κυκλοφοριακές ροές της πόλης που θα επιφέρει, μας δίνεται το δικαίωμα να μιλάμε για μια εντελώς διαφορετική Θεσσαλονίκη και έναν ποιοτικό και ισχυρό τουριστικό προορισμό.

Θεωρούμε, λοιπόν, ότι όποιος τώρα τοποθετηθεί επενδυτικά στην πόλη και την τουριστική της προοπτική θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος.
Πιστεύουμε, ότι η πόλη πατάει το γκάζι, και έχει ξεδιπλώσει προς το παρόν μόνο το 25-30% των δυνατοτήτων της. Σύντομα θα τη δούμε πολύ ψηλότερα στις προτιμήσεις προορισμών επισκεπτών αλλά και τόπων για να ζήσει κάποιος στην Ελλάδα.

απο το insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου