Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ εξακολουθεί να συνταράσσεται από την κολοσσιαία σκόπιμη μεθόδευση που ακούει στο όνομα «Dieselgate», τώρα έχει να αντιμετωπίζει και τις κατηγορίες για τη σύσταση καρτέλ και μάλιστα από τη δεκαετία του ’90

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ εξακολουθεί να συνταράσσεται από την κολοσσιαία σκόπιμη μεθόδευση που ακούει στο όνομα «Dieselgate», τώρα έχει να αντιμετωπίζει και τις κατηγορίες για τη σύσταση καρτέλ και μάλιστα από τη δεκαετία του ’90.
Οι Financial Times συνέταξαν ένα σύντομο επεξηγηματικό οδηγό της κατάστασης και
αποκάλυψαν τα πιθανά πρόστιμα που θα μπορούσαν να επιβληθούν ανά κατασκευαστή.

Οι βασικές κατηγορίες, που αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, εμπλέκουν τη VW να πραγματοποιεί μυστικές συναντήσεις με την Daimler και την BMW, με σκοπό να συνεννοηθούν για τα πάντα, από την τεχνολογία μέχρι τα εξαρτήματα.
Σε αυτό το σημείο, κανείς δεν μιλάει, με την BMW να εκδίδει μόνο μια σύντομη δήλωση που αναφέρει ότι δεν είναι ασυνήθιστο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εργάζονται από κοινού σε ορισμένα συστήματα, εφόσον «δεν συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των δύο εμπορικών σημάτων και επομένως δεν έχουν σημασία για τον ανταγωνισμό».

Κι ενώ ελάχιστα στοιχεία έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, ο οδηγός των FT διαθέτει ένα αξιόλογο τμήμα για τα πιθανά πρόστιμα για σύσταση καρτέλ που θα μπορούσαν να επιβάλλουν οι αρμόδιοι φορείς της ΕΕ.

Διαβάστε το σχετικό απόσπασμα:
Τα πρόστιμα για σύσταση καρτέλ στην ΕΕ καθορίζονται από
 (i) τα ετήσια έσοδα του εν λόγω προϊόντος·
(ii) τη διάρκεια της παράβασης· και
 (iii) τη σοβαρότητα του αδικήματος. Υπάρχει ανώτατο όριο 10% των παγκόσμιων εσόδων – που ισοδυναμεί με 8 δισ. ευρώ για την BMW, 14 δισ. ευρώ για την Daimler και 19 δισ. ευρώ για τη Volkswagen, σύμφωνα με αναλυτές της Exane BNP Paribas.

 Η επιείκεια είναι ένας μεγάλος παράγοντας. Ορισμένες εταιρείες έχουν ξεφύγει από πρόστιμο με την αυτό-καταγγελία. Μια παρόμοια προσέγγιση θα μπορούσε να μειώσει τα πρόστιμα και για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το Spiegel ανέφερε ότι η VW και η Daimler έχουν ήδη καταγγείλει τον εαυτό τους σε αυτή την περίπτωση. Κάτι που επιβεβαιώθηκε από τη VW, ενώ η Daimler αρνήθηκε να σχολιάσει.

Το dieselgate έχει κοστίσει ήδη στη VW $25 δισ. και το ποσό των $19 δισ. μεταφράζεται σε πρόσθετα δυνητικά πρόστιμα $22 δισ. εάν η ΕΕ αποφασίσει να κατεβάσει τη δαμόκλειο σπάθη στο κεφάλι του Γερμανού κατασκευαστή.

Η VW λέει ότι έχει καταγγελθεί από μόνη της, γεγονός που μπορεί να τη βοηθήσει να αποφύγει ένα πρόστιμο, όπως προτείνει η έκθεση. Αλλά αν αυτό το τελευταίο σκάνδαλο φέρνει καρπούς, και η VW βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα, θα μπορούσε να εξαναγκαστεί να απορροφήσει ένα γιγάντιο ποσό. Ο Γερμανός κατασκευαστής προσπαθεί ακόμα να βρει τη μαγική συνταγή για τη θλιβερή ιστορία του dieselgate που δεν έχει τέλος -μια καταστροφική, τραυματική κατάσταση που προκάλεσε ο ίδιος και τον έχει οδηγήσει στο εδώλιο αντιμέτωπο με πολυάριθμες ποινικές κατηγορίες. Και δεν είμαστε σίγουροι εάν το όντως φιλόδοξο και μεγαλόπνοο σχέδιο δεκάδων EV και του Microbus αρκούν για να λύσουν αυτό το γόρδιο δεσμό.

Με πληροφορίες από drive.gr- dw.com- bild.de

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου