Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Η μάχη στην πίτσα: Ποιοι παίκτες "μάχονται" για την επικράτηση στην αγορά

Τα μερίδια αγοράς στην πίτσα έχουν μειωθεί κατά 40% με 50%, και οι πιτσαρίες ρίχνονται στη μάχη για το ποιος θα κατακτήσει τα περισσότερα μερίδια σε αυτή τη μικρή αγορά.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen, το 88% των ελλήνων καταναλωτών έχει μειώσει αισθητά τις
εξόδους του συγκριτικά με άλλους Ευρωπαίους, με την πρόοδο της κρίσης συνεχίζουν να μην προτιμούν τα γεύματα εκτός σπιτιού και ένας στους τρεις έλληνες καταναλωτές δεν έχει χρηματική ρευστότητα.

Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων παρουσιάζει η αγορά της πίτσας με 30% και ακολουθούν το σουβλάκι με 28%, οι αλυσίδες καταστημάτων με μπέργκερ (fast food) με 26%, οι αλυσίδες με σάντουιτς με 24%, με καφέ 24% και τα επώνυμα εστιατόρια με 23%.

Στη σταθεροποίηση του κύκλου εργασιών της στοχεύει η εταιρεία Anatron η οποία είναι η εταιρεία ανάπτυξης του σήματος της Pizza Domino’s στην Ελλάδα.
Η επιχείρηση ιδρύθηκε το 1996, αποκτώντας από την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αμερικανική εταιρεία Domino's Pizza, θεωρούμενη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής πίτσας παγκοσμίως με περισσότερα από 10.000 καταστήματα με το σήμα της σε 75 χώρες, τα δικαιώματα παραγωγής της ομώνυμης ζύμης πίτσας και ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων διάθεσης πίτσας στην Ελλάδα, με το σύστημα franchising.
Το 1997 δημιούργησε βιομηχανική μονάδα στη Μεταμόρφωση Αττικής και το 2009 ολοκλήρωσε επένδυση κατασκευής νέας, μεγαλύτερης βιομηχανικής μονάδας στο Βιομηχανικό Πάρκο των Ανω Λιοσίων Αττικής, με στεγασμένους χώρους 1.630 τ.μ., όπου και εδρεύει πλέον. Το 2012 απορρόφησε, με τη διαδικασία της συγχώνευσης, τη συνδεδεμένη εταιρεία Anatron Εκμετάλλευση Διεθνών Εστιατορίων.
Εχει αναπτύξει 30 εστιατόρια Domino's Pizza, από τα οποία τα 15 είναι εταιρικά.
Eπίσης, εξάγει ζύμη πίτσας στη Βουλγαρία, την π.Γ.Δ.Μ., την Κύπρο και τη Ρουμανία, ενώ εισάγει και εμπορεύεται στην εγχώρια αγορά υλικά παρασκευής πίτσας.

Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της για το 2015, η εταιρεία το 2015 παρουσίασε αύξηση των πωλήσεών της, οι οποίες ανήλθαν σε 12,35 εκατ. ευρώ, από 11,65 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 6%.

Την επενδυτική της πολιτική και έχοντας μέχρι σήμερα προχωρήσει σε επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ, με στόχο την ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική αγορά, συνεχίζει η L’ Artigiano.
Πρόσφατα η εταιρεία λάνσαρε το νέο της site που προσφέρει δυνατότητα εύκολης και γρήγορης online παραγγελίας(user friendly), ενώ, ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες της αγοράς, οι οδηγοί της είναι εξοπλισμένοι με ασύρματα PoS για πληρωμές με κάρτα.
Επίσης, η L’ Artigiano έχει προχωρήσει στην ανακαίνιση των 19 καταστημάτων της στην Αττική, τη Χαλκίδα, την Κόρινθο και την Καλαμάτα, απασχολώντας περισσότερα από 400 άτομα προσωπικό.
Ο ιδιοκτήτης της γνωστής αλυσίδας ιταλικού φαγητού «L’ Artigiano», Xρήστος Βιτσικάνος ο οποίος ξεκίνησε το πρώτο κατάστημα από το Βύρωνα, στοχεύει στην υψηλή ποιοτική αξία των προϊόντων του και στη σωστή εξυπηρέτηση του κοινού. Έτσι, οι πρώτες ύλες εισάγονται από την Ιταλία, οι παραδοσιακές ζύμες παρασκευάζονται καθημερινά στα καταστήματα, κάθε γεύμα ετοιμάζεται τη στιγμή της παραγγελίας.

Κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά πίτσας με 65 καταστήματα και 1.300.000 ενεργούς πελάτες. Ο λόγος για την pizza Fun, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1996. Το δίκτυό της αποτελείται από 65 καταστήματα και ο στόχος της είναι να καλύψει όλη την Ελλάδα με 140 καταστήματα.
H μεγάλη ανάπτυξη της αλυσίδας έχει προέλθει μέσω του δικαιώματος δικαιόχρησης (franchise), όπου το κόστος για τους ενδιαφερόμενους ξεκινάει από τα 60.000 ευρώ.

Τέλος, σε αναδιάρθρωση του δικτύου της προχώρησε λόγω κρίσης η Pizza Hut, καθώς από το 2009 και μέχρι το 2014 έκλεισαν 27 καταστήματα.
Πλέον, έχοντας στο χαρτοφυλάκιο της διαχειρίστριας εταιρείας Food Plus, ανήκουν 16 καταστήματα Pizza Hut, ενώ οι ιδιοκτήτες του στοχεύουν σε σταθεροποίηση του τζίρου και αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας.
Η διοίκηση της Food Plus εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια την πολιτική των προσφορών (όπως και οι ανταγωνίστριες εταιρείες), τόσο για τα φαγητά που διανέμει κατ οίκον, όσο και γι αυτά που σερβίρει στους χώρους της.

απο το fpress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου