Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Πώς έμπλεξε ο play boy εφοπλιστής Γιάννης Καραγιώργης

Ο Γιάννης Καραγιώργης με τη σύζυγό του Σοφία

Απάτη, πλαστογραφία και δόλια πτώχευση: αυτές είναι οι κατηγορίες που αντιμετωπίζει ο εφοπλιστής και μιντιάρχης της Περιφέρειας, Γιάννης Καραγιώργης, μετά το ένταλμα σύλληψης των ολλανδικών αρχών που έφτασε στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας.

 Η ανάμειξή του σε εταιρεία παρασκευής παιδικού γάλακτος σε σκόνη κινδυνεύει να κάνει σκόνη και
θρύψαλα τη ζωή του συλληφθέντα επιχειρηματία για άλλη μια φορά μετά από 22 χρόνια.
Τότε ήταν το ναυάγιο που κόστισε τη ζωή σε 20 ναυτικούς, τώρα οι βαριές κατηγορίες που τον φέρνουν αντιμέτωπο με μια ακόμα οικονομική καταστροφή και ακόμα χειρότερα τη στέρηση της ελευθερίας του.

Αγορές καναλιών, πλοίων, ακόμα και γαλακτοβιομηχανίας στην Ολλανδία συμπεριλαμβάνει το επιχειρηματικό πορτφόλιο του «πολύ σκληρού για να πεθάνει» Γιάννη Καραγιώργη που κατάφερε μετά το τραγικό εκείνο ναυάγιο και την οικονομική καταστροφή του το 1994 να επανέλθει δυναμικά στις big business και να αλλάξει τη ζωή του από την αρχή: με νέες δραστηριότητες αλλά και νέα σύζυγο.
 Ο 64χρονος εφοπλιστής, ο οποίος εσχάτως έγινε ευρύτερα γνωστός μετά τις διαδοχικές αγορές διαφόρων περιφερεια­κών καναλιών προσπαθώντας να γίνει ο νέος δυνατός παίκτης στα media, συνελήφθη στη Γλυφάδα από τους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Νοτιοανατολικής Αττικής στους οποίους διαβιβάστηκε το διεθνές ένταλμα από την Ολλανδία.
 Οι εικονικές συναλλαγές ύψους περίπου 12,5 εκατ. ευρώ, οι προβληματικές απογραφές κινητής και ακίνητης περιουσίας και η «δόλια πτώχευση» της γαλακτοβιομηχανίας που είχε εξαγοράσει είναι, σύμφωνα με όσα μέχρι τώρα έχουν γίνει γνωστά, οι ποινικές κατηγορίες κατά του εφοπλιστή.

Η εταιρεία παιδικού γάλακτος

Ολα ξεκίνησαν την άνοιξη του 2010, την εποχή που ο Γιάννης Καραγιώργης είχε τη ναυτιλιακή εταιρεία Gramen Shipping and Trading Inc.
Αγνωστο πώς και γιατί, αποφάσισε να εξαγοράσει την ολλανδικών συμφερόντων εταιρεία παραγωγής γάλακτος σε σκόνη για παιδιά, τη Lyempf, η οποία λόγω μιας άστοχης, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, επενδυτικής κίνησης το 2007, έφτασε να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Δημοσιεύματα του ολλανδικού Τύπου εκείνης της εποχής έκαναν λόγο για «Ελληνα επιχειρηματία ο οποίος θέλει να κερδίσει μια θέση στη βιομηχανία τροφίμων», χωρίς, όμως, να τον κατονομάζουν, τονίζοντας ότι «η Gramen παίρνει την πλειοψηφία των μετοχών ενισχύοντας τη ρευστότητα της εταιρείας. Βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα τα νέα κεφάλαια θα επενδυθούν στις εγκαταστάσεις παραγωγής και στην έρευνα».
Ο Ελληνας επιχειρηματίας μέσω της ναυτιλιακής αποκτά το 80% της ολλανδικής εταιρείας. Εναν περίπου χρόνο αργότερα η εταιρεία έρχεται αντιμέτωπη με την πτώχευση. Τότε ο Ελληνας μεγαλομέτοχος αποχωρεί και πυροδοτεί έναν δικαστικό αγώνα σε βάρος του που καταλήγει στην έκδοση διεθνούς εντάλματος για τη σύλληψή του, κατηγορούμενος για απάτη, πλαστογραφία και δόλια πτώχευση.
 Ο ίδιος, βέβαια, μετά τη σύλληψή του και μέσω ανακοίνωσης υποστηρίζει ότι αγνοούσε πλήρως την ύπαρξη εντάλματος εις βάρος του, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του κατά του αρμόδιου εισαγγελέα που δεν τον κάλεσε να δώσει εξηγήσεις αλλά εξέδωσε ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης.
Τονίζει επίσης ότι δεν ευσταθεί ότι είναι αγνώστου διαμονής, ενώ χαρακτηρίζει τη σύλληψή του «τυπική».
Μετά την πτώχευση πάντως της γαλακτοβιομηχανίας, ο επιχειρηματίας κάθε άλλο παρά μένει αδρανής.


Η ναυτιλιακή εταιρεία

Τρία χρόνια μετά την αποχώρησή του από την ολλανδική εταιρεία, στις 10 Φεβρουαρίου του 2014, συστήνει τη ναυτιλιακή Times Navigation με έδρα την Αθήνα.
Ο στόλος της αποτελείται σήμερα από πέντε φορτηγά πλοία με μέσο όρο ηλικίας μικρότερο των 10 ετών και χωρητικότητας 53.000 τόνων το καθένα.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, ο Γιάννης Καραγιώργης είχε δώσει στα ναυπηγεία Jangzhou Dayang παραγγελία για τη ναυπήγηση οκτώ φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63.000 τόνων το καθένα. Ομως λόγω της πολύ κακής κατάστασης που επικρατεί στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, οι πληροφορίες τον θέλουν να την ακυρώνει.
Τον περασμένο Ιούλιο μάλιστα έγινε γνωστό ότι μελετούσε τις προοπτικές και για άλλη παραγγελία για ναυπήγηση, αυτή τη φορά τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, με option για άλλα τρία, χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα.
 Είχε μάλιστα αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με την κινεζική γιάρδα China Shipping Industry (CIC Jiangsu) και το κόστος της ναυπήγησης θα ανερχόταν στα 250 εκατ. δολάρια. Οπως υπογράμμιζαν διεθνείς ναυτιλιακοί κύκλοι, «Ελληνας πλοιοκτήτης προσπαθούσε να πάρει έκπτωση, αφού τα συγκεκριμένα ναυπηγεία δεν είναι εξειδικευμένα στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων». «Βρισκόμαστε ακόμη στο επίπεδο της επιστολής προθέσεων, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμα πολλές παράμετροι προς επεξεργασία», δήλωνε στον διεθνή ναυτιλιακό Τύπο ο Γιάννης Καραγιώργης.

Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχει γίνει γνωστή κάποια επισημοποίηση της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών.
Αντιθέτως, εκείνα που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει γνωστά, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, είναι ο δεύτερος γάμος του πολυσχιδούς επιχειρηματία που έγινε με κάθε λαμπρότητα στη Μόσχα το 2014, όσο και η εμπλοκή του στη μιντιακή αγορά με την ίδρυση του τηλεοπτικού δικτύου HELLASNET, που παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Μια δραστηριότητα που δεκαετίες πριν δεν είχε καμία θέση στο εφοπλιστικό πλάνο που οραματιζόταν ο φιλόδοξος τότε 30άρης πλοιοκτήτης.

Το «Στολίδι» και το ναυάγιό του
Πριν από 30 περίπου χρόνια, το όνομα του Γιάννη Καραγιώργη εμφανιζόταν ως εκείνο ενός πολλά υποσχόμενου πλοιοκτήτη που έμπαινε δυναμικά στην εφοπλιστική σκακιέρα. Τότε είχε τη ναυτιλιακή εταιρεία Silver Carriers, η οποία διαχειριζόταν στόλο από 13 πλοία δεξαμενόπλοια και φορτηγά. Ενας αριθμός που στην περίπτωσή του αποδείχθηκε γρουσούζικος το 1994, η χρονιά που θα σήμαινε την επιχειρηματική του καταστροφή και εκείνη που θα τον οδηγούσε στην έξοδο από τη ναυτιλία.
 Η πυρκαγιά που ξέσπασε στο υπερδεξαμενόπλοιό του με το όνομα «Στολίδι» είχε ως τραγικό απολογισμό τον θάνατο 20 ναυτικών, ενώ και ο ίδιος βρέθηκε να παλεύει μόνος σε έναν ωκεανό από χρέη και αγωγές.
 Εναν χρόνο μετά το ναυάγιο, οι δανείστριες τράπεζες, όπως η Bank Bruxelles Lambert (που μετέπειτα απορροφήθηκε από την ING), η γαλλική Banque Paribas (μετέπειτα BNP) και η γερμανική Berliner Bank AG, έκαναν απαιτητά τα δάνειά τους.
Του κατέσχεσαν τα πλοία και επεκτάθηκαν και στην προσωπική του περιουσία. Μάλιστα η γερμανική τράπεζα είχε στραφεί νομικά κατά ναυλομεσίτριας εταιρείας, η οποία είχε αποτιμήσει την αξία επτά πλοίων του Ελληνα πλοιοκτήτη και που, βάσει αυτής της αποτίμησης, έγινε και η χρηματοδότηση από τους Γερμανούς - προφανώς τα καράβια άξιζαν πολύ λιγότερο από την αποτίμηση.

Ο Καραγιώργης έχασε τα πάντα, ακόμη και την προσωπική του περιουσία. Και ως επιστέγασμα της οικονομικής καταστροφής ακολούθησε το διαζύγιό του με την πρώτη του σύζυγο, με την οποία έχει αποκτήσει έναν γιο.
Ο πεθερός του μάλιστα, ιδιαίτερα ευκατάστατος, ήταν εκείνος που είχε χαρίσει το ακίνητο στο οποίο στεγάστηκε η ελληνική πρεσβεία στο Βερολίνο. Τα χρόνια πέρασαν και ο Καραγιώργης, ανήσυχος και επιρρεπής σε κάθε είδους επιχειρηματικές όσο και προσωπικές περιπέτειες, προσπάθησε να σταθεί και πάλι στα πόδια του.


Η επιστροφή στην ακτή Μιαούλη
Ηταν το 2007-2008 όταν εμφανίστηκε στην ακτή Μιαούλη και έκανε επαφές με ναυλομεσίτες για πλοία και φορτία: «Μου είπε εκείνη την εποχή ότι ετοιμαζόταν να παραγγείλει τη ναυπήγηση πλοίων. Το deal δεν έγινε. Από τότε άρχισε να ξαναψάχνεται για να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά», λέει στο «ΘΕΜΑ» ένας από τους ναυλομεσίτες με τους οποίους ο Γιάννης Καραγιώργης είχε έρθει σε επαφή εκείνη την εποχή και επισημαίνει: «Εμφανίζεται κατά καιρούς στη ναυτιλία, αλλά στη συνέχεια χάνεται και πάλι». Νωρίτερα, το 2001, είχε ακουστεί ξανά το όνομά του, αλλά αυτή τη φορά στο ποδόσφαιρο. Τον εμφάνισαν σαν τον επιχειρηματία που θα έβαζε 18 εκατ. δολάρια στην ΠΑΕ ΑΕΚ, χωρίς όμως να προχωρήσει το θέμα. Στο μεταξύ, το 2011, και αφού είχε ήδη ιδρύσει τη ναυτιλιακή Gramen, επανήλθε στη δημοσιότητα, αυτή τη φορά στα τηλεοπτικά δρώμενα. Τότε είχε δείξει ενδιαφέρον για τον ALPHA. Ούτε αυτό το πλάνο προχώρησε. Δύο χρόνια αργότερα, το 2013, ακούστηκε ότι θα έβαζε 5 εκατ. ευρώ στον τηλεοπτικό σταθμό ALTER. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ ούτε αυτό το project.

Η Μενεγάκη και το όραμα της μιντιακής αυτοκρατορίας

Μια τηλεστάρ και το υψηλότατο συμβόλαιό της φαίνεται να ήταν ο τοίχος πάνω στον οποίο έπεσε ο 64χρονος σήμερα επιχειρηματίας Γιάννης Καραγιώργης στην προσπάθειά του να εξαγοράσει πριν από λίγα χρόνια τον τηλεοπτικό σταθμό ALPHA.
Με άλλα λόγια, η πρώτη προσπάθεια για την είσοδο του προερχόμενου από τον εφοπλισμό επιχειρηματία έγινε με τον ALPHA, πολύ πριν από τη συγκρότηση του δικτύου HELLASNET το 2015 , ενός πρωτότυπου για τα ελληνικά τηλεοπτικά πράγματα εγχειρήματος που συσπείρωσε στις τάξεις του 11 περιφερειακά κανάλια.
Τότε, όπως ουκ ολίγοι υποστηρίζουν σχετικά με το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, πωλητής και αγοραστής είχαν δώσει τα χέρια έχοντας συμφωνήσει σε όλα.
Σε όλα; Οχι ακριβώς...

Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής -πέραν όλων των άλλων ενεργειών προετοιμασίας του εδάφους- θέλησε κάποια στιγμή να ασχοληθεί και με τα συμβόλαια δύο αστέρων του ALPHA, της Ελένης Μενεγάκη και του Λάκη Λαζόπουλου. 
Ο δεύτερος, σύμφωνα με όλα όσα έχουν γίνει γνωστά, δέχθηκε το προτεινόμενο κούρεμα, σε αντίθεση με την πρώτη, η οποία, στηριζόμενη στη γυναικεία συμπαράσταση, κατάφερε με επιμονή στον αγώνα της αλλά και έξυπνες ίντριγκες όχι μόνο να αποτρέψει τη μείωση του πακέτου των αμοιβών της, αλλά και να ματαιώσει το deal.
«Ναι, η Ελένη είναι ο δράστης», υποστηρίζει δημοσιογράφος της κοσμικής ζωής που έχει το ελεύθερο να επισκέπτεται σκάφη όταν μάλιστα είναι δεμένα στην κοσμοπολίτικη Μύκονο.
Εν ολίγοις, τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι τυχαίο, αλλά και τίποτα δεν μπορείς να αφήνεις στην τύχη.

Ο υποψήφιος επενδυτής έκανε δύο λάθη μαζεμένα: 
τα έβαλε με τηλεαστέρες που κάνουν τα μηχανάκια να βγάζουν φωτιά (δεδομένων των συνθηκών), αλλά ακόμη χειρότερα (για εκείνον) με γυναίκες τηλεστάρ.
Την επομένη ενός μεγάλου καβγά (πάλι σε σκάφος) -με πρωταγωνιστές τον ίδιο τον επιχειρηματία και μια νεαρά κυρία του τηλεοπτικού weekend-, συγγενικό πρόσωπο του εφοπλιστή προσπάθησε να πάει στο γραφείο του (το οποίο είχε παραχωρηθεί εν όψει της εξαγοράς) στον όροφο της διοίκησης του ALPHA, αλλά η μαγνητική κάρτα εισόδου δεν λειτούργησε…
Στη συνέχεια, ούτε φωνή ούτε ακρόαση.
 Σε κάθε περίπτωση, η επανεμφάνιση του Γιάννη Καραγιώργη δεν άργησε.

 Το πολυδιαφημισμένο εγχείρημα του πανελλαδικού δικτύου περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών HELLASNET υποτίθεται ότι θα έβαζε για τα καλά στο παιχνίδι της δύναμης και της επιρροής τον εκ θαλάσσης ορμώμενο επιχειρηματία.
Τα κεφάλαια άλλωστε δεν έλειπαν και το δίκτυο σύντομα στελεχώθηκε. Με την πώληση του θεσσαλικού καναλιού TRT στην κυπριακή offshore The Worldspeaker LTD, η οποία έως τον Αύγουστο του 2014 είχε την επωνυμία Orsum Limited και εκπρόσωπό της τον Γιάννη Καραγιώργη, δημιουργείται η HELLASNET.
 Στην παρουσίαση του δικτύου στο Μουσείο της Ακρόπολης στα τέλη του 2015 το «παρών» έδωσαν υπουργοί μετά συζύγων, τραπεζίτες, επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες media, καλλιτέχνες, κοσμικοί αλλά και αθλητές.

Μεταξύ των υπουργών ήταν ο Χρήστος Σπίρτζης με τη σύζυγό του Δήμητρα Φουφρή, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά αλλά και ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ο πρώην υπουργός Γιώργος Λιάνης, ενώ ο ίδιος ο ιδιοκτήτης φωτογραφιζόταν περιχαρής περιστοιχισμένος από φίλους και οικείους.

Για την ιστορία του πράγματος, το εγχείρημα Καραγιώργη προέβλεπε 11 περιφέρειες, 11 κανάλια, 1 δίκτυο. Οπως διαβάζουμε στα σχετικά κείμενα: «Το δίκτυο της HELLASNET αλλάζει την αντίληψη για την τηλεόραση.
 Εντεκα κανάλια, από όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας, συνεργάζονται μαζί της και μετατρέπουν την τηλεοπτική συνήθεια σε απόλαυση!
Το πλούσιο υψηλής ποιότητας τηλεοπτικό πρόγραμμα που παράγει και διαχειρίζεται η HELLASNET στον ενημερωτικό και ψυχαγωγικό τομέα, αναδεικνύει τα τηλεοπτικά κανάλια της Ελλάδας από άκρη σε άκρη».

Οσο για τα ονόματα των συμμετεχόντων στο δίκτυο Καραγιώργη, είναι τα εξής:
ALFA από την Ανατολική Μακεδονία, ATLAS από την Κεντρική Μακεδονία, ATTICA από την Αττική, CORFU από τα Επτάνησα , DIKTYO1 από τη Δυτική Μακεδονία, ENA από τη Στερεά Ελλάδα, IRIDA από το Νότιο Αιγαίο, PLP από την Πελοπόννησο, SITIA από την Κρήτη, TRT από τη Θεσσαλία και ΤVM από το Βόρειο Αιγαίο.

 Ο επιχειρηματίας φαίνεται να ισχυροποιείται αυτή τη φορά στα μιντιακά ύδατα και γι’ αυτό έχει κάθε λόγο να αισθάνεται ξανά ευτυχής.
Ο δεύτερος γάμος του με τη Σοφία Σωτηράκου έναν χρόνο πριν, ιδιοκτήτρια της μπουτίκ του Κολωνακίου «Ratt & More», πρώην συζύγου του επιχειρηματία Τίμου Τζάννες (αντιπροσώπου της Montblanc) και μητέρας δύο ενήλικων κοριτσιών, φαίνεται ότι του έχει φέρει γούρι.

Ο γάμος στη Μόσχα και ο Ρώσος κροίσος κουμπάρος

Για την κοινωνική ζωή του Γιάννη Καραγιώργη αρκετά έχουν ακουστεί την τελευταία δεκαετία στους κοσμικούς κύκλους, αν και ο ίδιος αποφεύγει να δίνει έντονο στίγμα. Λάτρης του ωραίου φύλου, εξωστρεφής και γενναιόδωρος, κατά καιρούς του έχουν αποδώσει διάφορες σχέσεις με γνωστές κυρίες της σόουμπιζ -από την ηθοποιό Κατερίνα Λέχου μέχρι το πρώην μοντέλο Στέλλα Καπεζάνου-, χωρίς ποτέ, όμως, να έχουν επιβεβαιωθεί.
 Επιλεκτικός στις δημόσιες εμφανίσεις του και συχνάζοντας σε ελιτίστικα στέκια όπως το «Matsuhisa» ή σε ιστορικά κλαμπ όπως η «Vengera» των Σπετσών, ο Καραγιώργης κινούνταν κυρίως μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, ενώ το σπίτι του στη Φιλοθέη είναι, όπως το περιγράφουν, ένα επιβλητικό μίνιμαλ κομψοτέχνημα, με θέα σε όλη την Αθήνα και ολυμπιακών διαστάσεων πισίνες.

 Η σχέση πάντως που έμελλε να γίνει για δεύτερη φορά σχέση ζωής για τον επιχειρηματία είναι εκείνη που ανέπτυξε με την υπέρκομψη Σοφία Σωτηράκου, με την οποία αρραβωνιάστηκαν στις 4 Οκτωβρίου του 2014 στη Μόσχα, με τον γάμο τους να ακολουθεί μερικές ημέρες αργότερα έχοντας κουμπάρο τον Ρώσο κροίσο και εθνικιστή Κονσταντίν Μαλόφεβ.

Οι 88 καλεσμένοι ταξίδεψαν με πτήση τσάρτερ από την Ελλάδα και κατέλυσαν στο αυτοκρατορικό ξενοδοχείο του κουμπάρου, το «Tsargrad», το οποίο βρίσκεται 100 χιλιόμετρα νότια της Μόσχας στην πόλη Πουσίνο.
 Εκεί έχει την έδρα του το κορυφαίο Ρωσικό Επιστημονικό Κέντρο για τη Διαστημική Ερευνα. Ο λόγος που ο γάμος του επιχειρηματία έγινε στη Μόσχα είναι επειδή ο κουμπάρος δεν μπορούσε να έρθει στην Ελλάδα επειδή το όνομά του είχε μπει στη λίστα της Ε.Ε. που του απαγόρευε την είσοδο σε κράτος-μέλος.

Η Ε.Ε. θεωρούσε ότι ο Ρώσος κροίσος είχε άμεση σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μάλιστα οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες τον θεωρούν χρηματοδότη δύο στελεχών που διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανατολική Ουκρανία.
 Κάτι, βέβαια, που ο ίδιος έχει διαψεύσει.
Λέγεται μάλιστα ότι η κουμπαριά αυτή με τον Ρώσο μεγιστάνα ήταν ουσιαστικά το εφαλτήριο για τη δυναμική του επανείσοδο στο επιχειρηματικό προσκήνιο της Ελλάδας.
Μένει να δούμε αν αυτή τη φορά θα καταφέρει να παραμείνει ή θα δει μια και καλή την πόρτα εξόδου από τις μπίζνες - και της εισόδου στις ολλανδικές φυλακές.

απο το

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου