Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Christophe de Margerie: Ακόμα ένας αντίπαλος των ΗΠΑ νεκρός υπό μυστηριώδεις συνθήκες

 Στην σειρά των μεγάλων αντιπάλων της πολιτικής των ΗΠΑ σε οικονομικό και γεωστρατηγικό επίπεδο που βρήκαν το θάνατο κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες προστέθηκε από χθες ο επικεφαλής της Total, Κριστόφ ντε Μαρζερί.

Μεγάλη απώλεια για την γαλλική οικονομία, αλλά και για την Ρωσία της οποίας υπήρξε πιστός φίλος, αλλά και για την διεθνή εικόνα της Ρωσίας αποτελεί ο τραγικός θάνατος στο αεροδρόμιο Βνούκοβο, του επικεφαλής της Total, Κριστόφ ντε Μαρζερί.
Οταν χθες εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά μπροστά στο Falcon του προέδρου της Total το
εκχιονιστικό μηχάνημα που διέλυσε το αεροσκάφος την ώρα που απογειωνόταν, το ερώτημα που κυριαρχούσε στην Μόσχα ήταν "Γιατί δεν μπορέσαμε να τον προστατέψουμε;". Και το κτύπημα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό γιατί έγινε μέσα στην Μόσχα και την Ρωσία.
Ούτε στο Παρίσι, ούτε στη Νέα Υόρκη. εκεί που κανείς δεν μπορούσε να πει ή να υπονοήσει "δάκτυλο των ΗΠΑ'.
Πριν από τρεις μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος της Total, Christophe de Margerie, ήταν αυτός που τόλμησε να προφέρει αυτό που όλοι μέχρι τότε στο κόσμο των πετρελαίων εκτός ΗΠΑ σκέφτονταν, αλλά δεν έλεγαν:"Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πληρώνεται σε δολάρια το πετρέλαιο»!
Καλύτερα να έλεγε, ότι ο Μ.Ομπάμα είναι ... "μουσουλμάνος ομοφυλόφιλος". Λιγότερη αίσθηση θα έκανε και περισσότερος υπουστηρικτές θα έβρισκε στις ΗΠΑ...
Χαρακτηριστικό της απώλειας του Κριστόφ ντε Μαρζερί (στη φωτό με τον Β.Πούτιν στο Κρεμλίνο την παραμονή του θανάτου του) είναι ότι μιλώντας στην κρατική Δούμα, ο αναπληρωτής επικεφαλής του κόμματος «Ενωμένη Ρωσία», Φραντς Κλιντσέβιτς, δήλωσε πως «Οι συνέπειες του ατυχήματος για τη Ρωσία είναι κολοσσιαίες, πολιτικές και οικονομικές». Παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα πως το γεγονός δεν θα επηρεάσει τα σχέδια συνεργασίας της Total με τη Ρωσία, μετέδωσε το πρακτορείο RIA Novosti.
Κατά τη σύγκρουση του μικρού αεροσκάφους Falcon-50 με εκχιονιστικό μηχάνημα στο αεροδρόμιο Βνούκοβο της Μόσχας σκοτώθηκαν τέσσερις άνθρωποι, ανάμεσά τους και ο πρόεδρος του γαλλικού πετρελαϊκού γίγαντα Total, Κριστόφ ντε Μαρζερί. Το αεροσκάφος ήταν γαλλικό και ταξίδευε με προορισμό το Παρίσι.
Ο Κριστόφ ντε Μαργκερί είχε μεταβεί στη Μόσχα για να συμμετάσχει σε συνάντηση με τον Ρώσο πρωθυπουργό, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, σχετικά με τις ξένες επενδύσεις στη Ρωσία.
Η Total είχε στενή συνεργασία με ρωσικές εταιρίες και τα επόμενα χρόνια ο βαθμός συμμετοχής της εταιρίας στον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ρωσίας επρόκειτο να αυξηθεί.
Στη βάση μιας κοινοπραξίας με τη Lukoil, η εταιρία σχεδίαζε να συμμετάσχει στην εκμετάλλευση του πετρώδους κοιτάσματος Μπαζένοβσκαγια της Δυτικής Σιβηρίας. Θα ήταν το πρώτο πρόγραμμα εξόρυξης σχιστολιθικού πετρελαίου στην ιστορία της Total. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς τα σχιστολιθικά κοιτάσματα της χώρας υπολογίζονται και αυτά στα μεγαλύτερα στον κόσμο, προσθέτοντας επιπλέον ενεργειακή κυριαρχία στη Ρωσία.
Πιο ενεργή συμμετοχή είχε η εταιρία στα προγράμματα φυσικού αερίου. Σε αυτήν ανήκει το 18% των μετοχών του μεγαλύτερου ανεξάρτητου παραγωγού φυσικού αερίου Novatek και το 20% στο κοινό με αυτή πρόγραμμα Yamal LNG. Επίσης, η Total ενδιαφερόταν για την εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου Στόκμαν μαζί με τη Gazprom. Το καλοκαίρι είχαν γίνει διαπραγματεύσεις σχετικά με την επανεκκίνηση του προγράμματος υπό νέους όρους.
Η Total έκανε ήδη επενδύσεις 350 εκατ. δολαρίων στο κοίτασμα Στόκμαν, αλλά από καιρό σε καιρό έστρεφε ξανά την προσοχή της σε αυτό το πολύ σπουδαίο πρόγραμμα. Τα αποθέματα του Στόκμαν, που βρίσκεται στον ρωσικό τομέα της Θάλασσας του Μπάρεντς, θεωρούνται σήμερα τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Η Total είναι μια από τις ελάχιστες δυτικές εταιρίες οι οποίες, παρά τις κυρώσεις και την πίεση, διατήρησε σχέσεις εμπιστοσύνης με τη Ρωσία. Φυσικά, ο θάνατος του Μαρζερί δεν σημαίνει ότι η συνεργασία με τη Ρωσία θα διακοπεί.
Τα πάντα θα εξαρτηθούν από τον νέο επικεφαλής της εταιρείας. Όμως, η απώλεια ενός αποδεδειγμένου συνεργάτη της Ρωσίας σε τόσο δύσκολους καιρούς, είναι αναμφίβολα ένα μέγιστο πρόβλημα. Πάντως, ο Κριστόφ ντε Μαρζερί ήταν ένας από τους λίγους που δεν υποστήριξαν τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας και πρότεινε να απεξαρτηθούν οι εξοφλήσεις για τους φυσικούς πόρους από το δολάριο.Κάτι πουόπως φάινεται τον κατέστησε αυτομάτως "άτυχο".
Η Total είναι γαλλική εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, τέταρτη σε όγκο παραγωγής παγκοσμίως, μετά τις Royal Dutch Shell, BP και ExxonMobil. Στη Ρωσία δραστηριοποιείται περισσότερα από 20 χρόνια. Το 2013 ο όγκος παραγωγής (πετρελαίου και φυσικού αερίου) της εταιρείας έφτασε τα 207.000 βαρέλια την ημέρα.
Στη Ρωσία η Total συμμετέχει στην υλοποίηση πέντε μεγάλων προγραμμάτων:
1. Εκμετάλλευση του κοιτάσματος πετρελαίου και φυσικού αερίου Χαριάγκα (περιφέρεια Νένετσκι).
2. Έρευνες για την εκμετάλλευση κοιτάσματος συμπυκνωμένου αερίου Στόκμαν (Θάλασσα του Μπάρεντς).
3. Έρευνες και εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου Τερμοκάρστοβοε (περιφέρεια Γιμάλο-Νένετσκι).
4. Εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου και πετρελαίου Χβαλίνσκοε (Κασπία θάλασσα).
5. Έτοιμο να ξεκινήσει είναι το πρόγραμμα εκμετάλλευσης του κοιτάσματος συμπυκνωμένου αερίου Γιούζνο-Ταμπέισκοε και παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου Yamal LNG.
Στο μεταξύ ανατροπή υπάρχει ως προς το συμβάν του ατυχήματος καθώς τελικά ο οδηγός του εκχιονιστικού ΔΕΝ ΗΤΑΝ μεθυσμένος.
«Ο πελάτης μου δεν πίνει αλκοόλ... Πάσχει από χρόνια καρδιακή πάθηση και αυτό μπορεί να το επιβεβαιώσει ο γιατρός του και η οικογένειά του» δήλωσε αργά χθες το βράδυ ο Αλεξάντερ Καραμπάνοφ, δικηγόρος του Βλαντίμιρ Μαρτινένκοφ, του χειριστή του μοιραίου εκχιονιστικού που συγκρούστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης με το Falcon, στο οποίο άφησε την τελευταία του πνοή ο Κριστόφ ντε Μαρζερί, καθώς και οι τρεις επιβαίνοντες του γαλλικού αεροσκάφους.
 «Ήταν νηφάλιος τη στιγμή του ατυχήματος» συνέχισε ο Καραμπάνοφ σε δηλώσεις του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Interfax, συμπληρώνοντας πως έχει κινητοποιηθεί μια ισχυρή ομάδα υπεράσπισης του Μαρτινένκοφ:  «Θέλουμε να λάμψει η αλήθεια και να μην χρεωθεί ένας αθώος εργαζόμενος την ευθύνη για αυτό το τραγικό δυστύχημα».
Νωρίτερα ο επικεφαλής της Ρωσικής Επιτροπής Ερευνών Βλαντίμιρ Μάρκιν είχε δηλώσει πως σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, ο οδηγός του εκχιονιστικού που προκάλεσε την τραγωδία στο αεροδρόμιο Βνούκοβο της Μόσχας ήταν μάλλον μεθυσμένος. Οι εξετάσεις τελικά έδειξαν αμελητέα ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του Μαρτινένκοφ.
Τι συνέβη τότε πραγματικά. Κάποιος "πείραξε" το όχημα του Μαρτινένκοφ; Ή μήπως ο ίδιος είχε προσεγγιστεί από αλλότριες δυνάμεις; Είναι πάρα πολλοί πάντως που δεν πιστεύουν την εκδοχή του ατυχήματος και είναι σίγουροι ότι πρόκειται περί δολοφονίας. Φαντάζει ως σενάριο συνομωσιολογίας, αλλά οι θεωρίες συνομωσίας έχουν ένα κακό. Μετά από κάποια χρόνια αποδεικνύονται αληθινές.
Η τραγική απώλεια ενός μεγάλου και ιδιαίτερα χαρισματικού προέδρου που αφήνει ακέφαλη τη μεγαλύτερη γαλλική εταιρεία έχει προκαλέσεις σοκ στη διεθνή πολιτική και επιχειρηματική κοινότητα η κοινότητα.
Τα συλλυπητήριά του εξέφρασε και ο γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, ενώ η γαλλική υπηρεσία έρευνας και ανάλυσης (ΒΕΑ) για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας έχει στείλει τρεις ερευνητές στη Μόσχα ώστε να διαλευκανθούν οι συνθήκες του αεροπορικού δυστυχήματος.
Οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες θα βοηθήσουν στην απομαγνητοφώνηση των καταγεγραμμένων συνομιλιών στην καμπίνα του μοιραίου Falcon - 50 καθώς και οι συνομιλίες των πιλότων, οι οποίες είναι στα γαλλικά, ενώ θα συνδράμουν στις έρευνες των ρωσικών αρχών.
Ο Κριστόφ ντε Μαρζερί προστέθηκε στην μακρά σειρά των ηγετών κρατών και μεγάλων επιχειρηματικων ομίλων που αμφισβήτησαν την αμερικανική ηγεμονία σε πολιτικό ή οικονομικό επίπεδο και είχαν τραγικό τέλος.
Ας δούμε μερικούς από αυτούς. Και πάνω απ'όλα ο δικός μας, ο Αλέξανδρος Ωνάσης γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 20 Απριλίου 1948, μοναχογιός του Έλληνα κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση και της πρώτης του γυναίκας Τίνας Λιβανού.



Ο Αλέξανδρος Ωνάσης, στις αρχές του 1970 αναλαμβάνει τη διεύθυνση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το καμάρι της αυτοκρατορίας του Αριστοτέλη στους αιθέρες.Ο Αλέξανδρος ήταν καλός πιλότος, και είχε μετά από απαίτηση του πατέρα του παρακολουθήσει και ειδικό σεμινάριο στο Λονδίνο με εξομοιωτές πτήσεων.

Στις 22 Ιανουαρίου του 1973, το αεροπλάνο που πιλοτάριζε, ένα αμφίβιο «Πιάτζιο 136», συνετρίβη στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του.
Χειριστής ήταν ο Αλέξανδρος Ωνάσης, που καθόταν στη δεξιά πλευρά του πιλοτηρίου, δίπλα του ο Μακ Κάσκερ και πίσω ο Μακ Γκρέγκορ. Ο Μακ Γκρέγκορ πετούσε ως τότε μαζί με τον Αλέξανδρο το Piaggio, ενώ ο πιλότος Ντόναλντ Μακ Κάσκερ, είχε εμπειρία χιλιάδων ωρών πτήσεων. Ούτε μιας όμως με Piaggio!

Το αεροπλάνο «έσκασε» στον διάδρομο και μετά άρχισε, λόγω της αρχικής φοράς, να περιστρέφεται χτυπώντας συνεχώς στο τσιμέντο, μετατρέποντας την άτρακτο σε άμορφη μάζα από σίδερα. Σε μια θανατηφόρο δίνη...

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης, μεταφέρθηκε αρχικά στο νοσοκομείο της αμερικανικής βάσης του Ελληνικού, ενώ την επόμενη ημέρα, στις επτά το απόγευμα της Τρίτης 23ης Ιανουαρίου 1973,άφησε την τελευταία του πνοή στο ΚΑΤ. Οι Μακ Κάσκερ και Μακ Φόστερ επέζησαν με μερικά κατάγματα.

Ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση, σήμανε την αρχή του τέλους της αυτοκρατορίας του Έλληνα κροίσου.


Ο τραγικός πατέρας, Αριστοτέλης, υποστήριξε από την πρώτη στιγμή πως ο χαμός του διαδόχου του δεν ήταν τυχαίος.

Η κηδεία του 25χρονου Αλέξανδρου Ωνάση έγινε στον Σκορπιό.

Ο Έλληνας κροίσος  Αριστοτέλης Ωνάσης, από την ημέρα θανάτου του μοναχογιού του και μετά, κατέρρευσε ψυχολογικά.

Ο Αλέξανδρος Ωνάσης, δεν πρόλαβε να πάρει τα ηνία της αυτοκρατορίας που έχτισε ο πατέρας του.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, μάλιστα, επικήρυξε τους δολοφόνους, όπως υποστήριξε του γιού του Αλέξανδρου, χωρίς ωστόσο κάποιο αποτέλεσμα, τουλάχιστον όσο έζησε ο ίδιος.

Η διερεύνηση του δυστυχήματος, που οδήγησε στο θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση, είναι περίπλοκη και αρκετά της σημεία παραμένουν «σκοτεινά». Πολλοί υποστηρίζουν ότι το αεροπλάνο ήταν "πειραγμένο". Οι Αμερικανοί μισούσαν κυριολεκτικά τον πατέρα Α.Ωνάση επειδή είχε αναλάβει να μεταφέρει με τον στόλο του το πετρέλαιο των χωρών του Κόλπου στις ΗΠΑ, επειδή είχε παντρευτεί την Τζάκι Κένεντι, και επειδή θεωρούσαν ότι είχε εξαγοράσει μέχρι και Γερουσιαστές.
Αυτά οι Αμερικανοί όταν τους τα κάνουν δεν τα συγχωρούν θεωρούν ότι μόνο αυτοί έχουν αυτό το δικαίωμα.

Ο Ούκο Τσάβες ο μεγάλος Βενεζουελάνος ηγέτης, που είχε στριμώξει άσχημα τις ΗΠΑ πέθανε από καρκίνο.
Ο αντιαμερικανός και όπως αποδείχτηκε αναμορφωτής της Βραζιλίας πρώην πρόεδρος Λούλα, επαθε και αυτός καρκίνο, και αποχώρησε από την πολιτική, η δε διάδοχός του Ντίλμα Ρούσεφ ίδιας ιδεολογίας έχει προβλήματα με τον καρκίνο.
 Ο Νέστορ Κίρχνερ ο αείμνηστος πρόεδρος της Αργεντινής που την έσωσε απο τα κοράκια των αγορών πέθανε από καρδιακή προσβολή, ενώ η νυν πρόεδρος και χήρα του, η γενναία Κριστίνα Φερνάντζεζ Ντε Κίρχνερ που συνεχίζει να πολεμά τους παγκόσμιους τοκογλύφους, φημολογέιται ότι έχει ήδη προβλήματα με τον καρκίνο.
Ο δικος μας ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ενοχλητικός για τις ΗΠΑ και για την Νέα Τάξη Πραγμάτων, πέθανε από καρκίνο (είχε δύο πρωτογενείς όγκους, όχι μετάσταση) πριν μπει η χώρα στο Μνημόνιο και καθώς θεωρούνταν σίγουρο ότι θα κατέβαζε τον κόσμο στο πεζοδρόμιο με μοναδική ευκολία, πολλοί στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ χάρηκαν με την κοίμησή του.
Ο τελευταίος Έλληνας ηγέτης ο άνθρωπος που έσωσε την Κύπρο από το εθνοκτόνο Σχέδιο Ανάν Τάσος Παπαδόπουλος πέθανε και αυτός από καρκίνο.
Ο ενοχλητικός για τις ΗΠΑ Παλαιστίνιος ηγέτης Γιάσερ Αραφάτ, πέθανε και αυτός στη Γαλλία από καρκίνο ενώ είχε πάει για να τον θεραπεύσουν.

Ακόμα και ο θάνατος του Τουργκούτ Οζάλ από δηλητηρίαση όπως αποδεικνύεται από την εκταφή της σορού του φάινεται να έιχε δυτικό δάκτυλο. Θεωρούνταν μεγάλος ηγέτης και στις ΗΠΑ έχουν "αλεργία" στους μεγάλους ηγέτες, θέλουν "διαχειρήσιμους" ηγέτες.
Ο πρόεδρος του Παναμά στρατηγός Τορίχο μόλις αρνήθηκε να βάλει την χώρα του στο ΔΝΤ μετά από τρεις μήνες είχε αεροπορικό "ατύχημα" το 1979.

Υπάρχουν και άλλοι, η σειρά είναι ατελείωτη. Είναι τόσο μεγάλη που προκαλεί το νόμο των πιθανοτήτων και αναρωτιέται κανείς "Είναι δυνατόν συμπτωματικά να πεθαίνουν όσοι πήγαν κόντρα στους γεωπολιτικούς σχεδιασμούς της Ουάσιγκτον";

απο το  defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου