Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Φέτος ξεκινάει για τους μαθητές της Β’ Λυκείου το νέο σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα το οποίο καταλήγει στην Γ’ Λυκείου του 2015-2016.(Πρόκειται για τη δέκατη μερική ή ριζική αλλαγή που γίνεται στο σύστημα εισαγωγής τα τελευταία 30 χρόνια)


Μεγάλες αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας και ο αρμόδιος υπουργός για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές αφορούν μαθήματα που θα μπουν στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα όπως επίσης και τις ώρες διδασκαλίας που υπάρχουν ήδη στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Το σχέδιο του υπουργού Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδου παρουσιάστηκε σε
δημοσίευμα της Καθημερινής και περιλαμβάνει αλλαγές στις ξένες γλώσσες, τις ώρες της Γυμναστικής και στο μάθημα της Πληροφορικής.

Παράλληλα, φέτος ξεκινάει για τους μαθητές της Β’ Λυκείου το νέο σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα το οποίο καταλήγει στην Γ’ Λυκείου του 2015-2016.

Πρόκειται για τη δέκατη μερική ή ριζική αλλαγή που γίνεται στο σύστημα εισαγωγής τα τελευταία 30 χρόνια, υποβάλλοντας για άλλη μία φορά σε πειραματισμούς τους μαθητές του Λυκείου. Την ίδια στιγμή, με τις αποφάσεις του ο κ. Λοβέρδος πλήττει ευθέως τους αριστούχους Λυκείου που επιλέγουν θετικές επιστήμες.

Και αυτό, διότι με τις αλλαγές Λοβέρδου ο υποψήφιος που θα συγκεντρώσει 19.000 μονάδες θα πρέπει να επιλέξει ή τις υψηλόβαθμες σχολές υγείας ή τις περιζήτητες σχολές πληροφορικής.

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το περιζήτητο «δίδυμο» της Ιατρικής Αθηνών και του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ – τα δύο τμήματα περιλαμβάνονται στην παλέτα των επιλογών όλων των αριστούχων θετικών επιστημών την τελευταία εικοσαετία.

Πιο συγκεκριμένα και με βάση το νέο σύστημα εισαγωγής, ισχύουν τα ακόλουθα:
  • Ο μαθητής στη Β΄ Λυκείου πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σε δύο κατευθύνσεις: των ανθρωπιστικών και των θετικών σπουδών.
  • Στη Γ΄ Λυκείου θα επιλέξει μεταξύ των: α) ανθρωπιστικών σπουδών, β) οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών σπουδών και γ) θετικών σπουδών, οι οποίες οδηγούν σε σχολές πέντε επιστημονικών πεδίων. Επιλέγοντας πεδίο, ο μαθητής θα εξετασθεί σε 4 μαθήματα διεκδικώντας μία θέση σε συγκεκριμένη ομάδα σχολών.
Επίσης στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου αλλάζουν:
  • Αφαιρείται το δίωρο μάθημα της Εισαγωγής στις Αρχές της Επιστήμης των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, που είναι μάθημα γενικής παιδείας και διδάσκεται σε όλους τους μαθητές.
  • Οι ώρες της Γυμναστικής (εύλογα για όλους τους μαθητές) από μία γίνονται δύο.
  • Προστίθεται ως μάθημα επιλογής το Σχέδιο και τα Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά για όσους επιλέξουν να εισαχθούν σε τμήματα που απαιτούν την εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων.
  • Σημαντική αλλαγή που ανατρέπει τις ισορροπίες είναι η εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής για τους μαθητές που θα επιλέξουν την ομάδα προσανατολισμού των θετικών επιστημών. Το μάθημα θα διδάσκεται 6 ώρες και όσοι μαθητές το επιλέξουν δεν θα διδάσκονται Χημεία (επίσης έχει 6 ώρες). Την Πληροφορική θα πρέπει να επιλέγουν όσοι υποψήφιοι θέλουν να διεκδικήσουν εισαγωγή σε τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ Πληροφορικής και τη Χημεία εκείνοι που θέλουν να εισαχθούν σε τμήμα με βασικό μάθημα τη Χημεία.
Χημικοί εναντίον καθηγητών Πληροφορικής
Από πέρυσι είχε ξεσπάσει μία κόντρα ανάμεσα στους καθηγητές για την ψήφιση των παραπάνω μέτρων και αυτό επειδή η χημεία ήταν μεταξύ των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων αλλά όχι η Πληροφορική. Μετά την τελική απόφαση για τις αλλαγές έγινε και η Πληροφορική πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα με αποτέλεσμα η κόντρα να αναζωπυρωθεί.

Ενδεικτικά, μετά την πληροφορία για τον τελικό σχεδιασμό του υπ. Παιδείας, η Ενωση Ελλήνων Χημικών συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση των αντιπροσώπων της από όλη τη χώρα, για αύριο, με θέμα τον καθορισμό της στάσης του κλάδου.

Οι χημικοί υποστηρίζουν ότι με τις αλλαγές θα υποβαθμιστεί η διδασκαλία της Χημείας στη Γ΄ Λυκείου, καθώς οι περισσότεροι μαθητές θα επιλέγουν την Πληροφορική, που θεωρείται ευκολότερο μάθημα της Χημείας.

Οι ενώσεις καθηγητών Πληροφορικής θεωρούν απαραίτητη την εξέταση της Πληροφορικής για την εισαγωγή στα 33 τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ οι χημικοί αντιτείνουν ότι υπάρχουν περί τα 100 τμήματα σχετικά με τη Χημεία. Πίσω από τη διελκυστίνδα κρύβεται ο φόβος των καθηγητών κάθε ειδικότητας μήπως δημιουργηθεί πλεόνασμα προσωπικού στα σχολεία, αλλά και μήπως μειωθεί η ζήτηση στην αγορά των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Το βασικό ερώτημα, πάντως, είναι εάν οι αλλαγές γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια ή μήπως επικρατούν συντεχνιακές λογικές και συμφέροντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου