Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014

Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν…


 NikosPapazoglou 480


Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην αγορά γάλακτος ενάμιση μήνα μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για τις αλλαγές σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ζωής του εν λόγω προϊόντος και σε μια σειρά άλλων αγορών.

Τελικά ποιος δουλεύει ποιον;  Πως εξηγούν η κυβέρνηση και οι γαλακτοβιομηχανίες το γεγονός ότι το γάλα με διάρκεια ζωής έξι ή επτά ημερών  βρίσκεται στα
ψυγεία των σούπερ μάρκετ, με τις τιμές να παραμένουν ακριβώς ίδιες με αυτές που είχαν τα προϊόντα φρέσκου γάλακτος όταν η διάρκεια ζωής τους ήταν έως πέντε ημέρες;

Μέχρι στιγμής καμία εταιρεία δεν έχει προχωρήσει στην παραγωγή του λεγόμενου «γάλακτος ημέρας».
Δηλαδή, για το παστεριωμένο γάλα που συσκευάζεται εντός 24 ωρών από την άμελξη του χωρίς να έχει υποστεί διαδικασία θέρμισης και η διάρκεια συντήρησής του δεν υπερβαίνει τις δύο (2) ημέρες.

Σύμφωνα, πάντως, με τα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ) η μέση τιμή αγελαδινού γάλακτος ήταν τον Μάρτιο του 2014 0,446 ευρώ/λίτρο από 0,449 ευρώ/λίτρο τον Φεβρουάριο και 0,45 ευρώ/λίτρο τον Ιανουάριο, παρουσιάζει δηλαδή μια σταδιακή αποκλιμάκωση, η οποία έχει ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2013.

Είναι δε προφανές, οτι η αγορά με τη ρύθμιση όπως τελικά ψηφίστηκε, παραμένει  στην ουσία «κλειστή». Η  αρχική πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης, βασισμένη στις συστάσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) προέβλεπε ότι η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος δεν θα καθορίζεται από το κράτος, αλλά από τον παραγωγό αναλόγως της μεθόδου παστερίωσης που χρησιμοποιεί.

Υπό την απειλή της μη υπογραφής του νομοσχεδίου από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τους βουλευτές του Πασοκ, και τον κίνδυνο καταψήφισης του νομοσχεδίου, η ρύθμιση που τελικά υιοθετήθηκε είναι απλώς η αύξηση της μέγιστης διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος από τις πέντε στις επτά ημέρες.

Ακριβώς, αυτός ο περιορισμός εξακολουθεί να μην αφήνει το πεδίο ελεύθερο στις εισαγωγές. 

Γεγονός, που λογικά, θα προκαλούσε αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά και μείωση των τιμών λιανικής που υποτίθεται ότι ήταν και το βασικό ζητούμενο της μεταρρύθμισης. Ακόμη και οι συσκευασίες παραμένουν οι ίδιες, καθώς οι εταιρείες κάνοντας χρήση της μεταβατικής περιόδου (τελειώνει στις 7 Ιουνίου) δεν τις έχουν αλλάξει.

Αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά, ότι «όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν» που λέει και το γνωστό τραγούδι του συγχωρεμένου, μεγάλου τροβαδούρου Νίκου Παπάζογλου!

απο το  reporter.gr


Πηγή:www.reporter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου