Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Οι συλλήψεις για το λαθρεμπόριο καυσίμων

"όταν το κουτσομπολιό γίνεται φιλοσοφία"
Ο ανακριτής Πειραιά το βράδυ της Τετάρτης έδωσε προθεσμία στους 15 συλληφθέντες για να απολογηθούν.

Ως γνωστόν κατηγορούνται για την υπόθεση του μεγάλου κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων στο οποίο εμπλέκονται συνολικά 24 άτομα.

Οι απολογίες τους θα πραγματοποιηθούν κατά ομάδες το Σάββατο 22/02, την Κυριακή 23/02 και τη Δευτέρα 24/ 02.

Όλοι τους αναμένεται να οδηγηθούν στα κρατητήρια στη ΓΑΔΑ.
Έξω από τα δικαστήρια Πειραιά είχαν
συγκεντρωθεί δεκάδες συγγενείς των συλληφθέντων.

Οι συλλήψεις για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Συνελήφθη ο πρόεδρος του ομίλου πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και της ΠΑΕ Ατρόμητος Αθηνών κ. Γιώργος Σπανός με την κατηγορία εμπλοκής σε υπόθεση λαθρεμπορίας πετρελαίου.

Ύστερα από έρευνα της υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Δυτικής Αττικής εκτός από τoν Γ. Σπανό έχουν συλληφθεί σε επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ. την Τρίτη και την Τετάρτη και άλλα 14 άτομα ηλικίας από 36 έως 62 ετών, ενώ οι αστυνομικοί προχώρησαν συνολικά σε τουλάχιστον 30 προσαγωγές. Επίσης αναζητούνται ακόμα εννιά άτομα.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία «για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (“ξέπλυμα βρώμικου χρήματος”), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ' εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας».

Στους συλληφθέντες, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., περιλαμβάνονται και δύο κρατικοί υπάλληλοι και ειδικότερα ανώτερος υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ. και υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, «οι οποίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους».

Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.

Οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., είχαν διαθέσει παράνομα στο εμπόριο την τελευταία διετία περίπου 4.500.000 λίτρα πετρέλαιο ναυτιλίας, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.

Κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.

Οι συλληφθέντες αναμένεται να οδηγηθούν το βράδυ της Τετάρτης στην Εισαγγελία Πειραιά, ενώ αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. έλεγαν χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για καλά «δεμένη» υπόθεση, με βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες ανάμεσα στους εμπλεκόμενους βρίσκονται επίσης ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων και στελέχη εταιριών διακίνησης πετρελαίου.

Οι εμπλεκόμενοι χρησιμοποιούσαν και συνθηματικά. Ένας εξ αυτών, υπάλληλος επί πολλά χρόνια του υπουργείου Περιβάλλοντος, φέρεται να χρησιμοποιούσε τη φράση «βγαίνει η μετεωρολογία» προκειμένου να προειδοποιήσει ιδιοκτήτη πρατηρίου υγρών καυσίμων για επικείμενους ελέγχους από συναδέλφους του.

Αντιμνημονιακός, αντικαπιταλιστής και λαθρέμπορος καυσίμων

  Σχετικά με τον υπάλληλο του ΥΠΕΚΑ όπως αναφέρουν πληροφορίες πρόκειται για τον κ. Μανώλη Χατζόπουλο, διευθυντή στη διεύθυνση εποπτείας και διαχείρισης πετρελαιοειδών.
Ήταν πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην ενέργεια και σε ένα τρίμηνο θα έβγαινε στη σύνταξη, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες κατέβαινε για το συνδικαλιστικό του όργανο με το ΠαΣοΚ ενώ το τελευταίο διάστημα δήλωνε, πλέον, αντιμνημονιακός.
Η ρεμούλα – ρεμούλα αλλά και στον αντιμνημονιακό αγών ήταν στην πρώτη γραμμή ο εν λόγω επαναστάτης.
 Είναι χαρακτηριστικό το άρθρο του που δημοσίευσε το 2012 η εφημερίδα Ριζοσπάστης και στο οποίο κατηγορεί την κυβέρνηση. Γράφει χαρακτηριστικά:

«Επιστροφή στα χρόνια της αθωότητας, της νιότης και των αγώνων με ιδανικά. Είμαι εργαζόμενος στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης 30 χρόνια (υπάλληλος στο ΥΠΕΚΑ) και 25 χρόνια εκλεγμένος συνδικαλιστής στο Σύλλογο και την Ομοσπονδία του υπουργείου. Έχω διατελέσει οχτώ χρόνια πρόεδρος της Ομοσπονδίας και τέσσερα χρόνια πρόεδρος του Συλλόγου των Υπαλλήλων του υπουργείου. Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια δράσης υπαλληλικής και συνδικαλιστικής, τώρα, στο τέλος της καριέρας μου, νιώθω αηδιασμένος, απογοητευμένος και προδομένος απ' αυτά που έζησα και την κατάσταση που αντιμετωπίζω και εγώ όπως και όλος ο ελληνικός λαός που ζει τη ζοφερή πολιτική πραγματικότητα που μας επέβαλαν οι μνημονιακές - καπιταλιστικές - νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Θέλω να εκφράσω μέσω της εφημερίδας σας την κραυγή αγωνίας μου και να επαναλάβω κωδικοποιημένα σε φίλους, συνεργάτες, συναδέλφους ότι υπάρχει άλλος δρόμος:
Είναι ο δρόμος με τον οποίο γκρεμίσαμε τις κυβερνήσεις του Παπανδρέου και του Παπαδήμου. Είναι ο δρόμος με τις πανεργατικές απεργίες, με τις καταλήψεις στο Σύνταγμα, αλλά και στα υπουργεία, με την κλιμάκωση της συλλογικής δράσης των εργατών και της νεολαίας. Έτσι σώσαμε ό,τι δεν κατάφεραν ακόμα να λεηλατήσουν, έτσι μπορούμε και πρέπει να συνεχίσουμε. Αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του δρόμου είναι το αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα ανατροπής που προτείνει το ΚΚΕ για τη διαγραφή του χρέους, την κρατικοποίηση των τραπεζών με δημόσιο έλεγχο, την έξοδο από το ζουρλομανδύα της λιτότητας του ευρώ. Εμπρός να μαυρίσουμε ξανά τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα δεκανίκια τους, να απομονώσουμε τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής και να κάνουμε επιστροφή αριστερά, απ' όπου ξεκινήσαμε, πιο μαζική και πιο ορμητική, πιο μεγάλη αριθμητικά, αλλά και πιο αιχμηρή πολιτικά, δυναμώνοντας με τη συστράτευσή μας και με την ψήφο μας το ΚΚΕ. Έτσι θα μπορούμε να έρθουμε σε δεσπόζουσα πολιτική θέση εφαρμόζοντας άμεσα μια πολιτική που συνίσταται σε:
-- Ρήξη με το ευρώ και την ΕΕ.
-- Διαγραφή του χρέους.
-- Κρατικοποίηση των τραπεζών χωρίς αποζημίωση με δημόσιο έλεγχο.
-- Απαγόρευση των απολύσεων.
-- Εργατικός έλεγχος σε όλη την κοινωνία.
Να δυναμώσουμε την Αντικαπιταλιστική Αριστερά ψηφίζοντας ΚΚΕ.
Οι Έλληνες δε θα μπορούν πλέον να πουν ότι δεν ήξεραν. Οι Έλληνες δε θα μπορούν πλέον να πουν ότι παραπλανήθηκαν από τις γνωστές ψεύτικες προεκλογικές δεσμεύσεις περί επαναδιαπραγμάτευσης, αυτοδύναμης Ελλάδας και άλλες τέτοιες μπαρούφες.
Ο πρόεδρος του Γιουρογκρούπ, Γιούνκερ, που αποχωρεί από το αξίωμά του, δήλωσε σε συνομιλητές του πως φοβάται την εξέγερση των Ελλήνων αφού καμία κοινωνία δε θα μπορούσε να δεχτεί το νέο τσουνάμι μέτρων που έρχεται, με αρχή τον Ιούλιο.
Ας ελπίσουμε να μη φτάσουμε μέχρι εκεί, αλλά να τους δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα στις κάλπες...
Σε αυτά που όλα εξέφρασα σαν κατάθεση ψυχής, νιώθω ότι γυρίζω μετά από 38 ολόκληρα χρόνια, σαν φοιτητής της γενιάς του Πολυτεχνείου, στην Ιθάκη μου, από εκεί που πρωτοπίστεψα και ανδρώθηκα πολιτικά και πάντα ζούσα και πίστευα παράπλευρα.
Νομίζω ότι με αυτή την υπέρβασή μου να γυρίσω στην αλήθεια και να ξυπνήσω από το λήθαργο, δικαιούμαι ακόμη να έχω ελπίδες.
Συντρόφισσες και σύντροφοι, δεν τελείωσε τίποτε. Τώρα αρχίζουν όλα. Ας είμαστε αισιόδοξοι. Οι κερασιές θα ανθίσουν και φέτος».

 Κύκλοι του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Μανιάτη ανέφεραν ότι θα ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες για τον συγκεκριμμένο υπάλληλο.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπόθεση φέρεται να έπαιζε άτομο που έχει απασχολήσει και παλιότερα τις Αρχές για παρόμοια υπόθεση, ο οποίος διατηρεί βενζινάδικα, των οποίων ωστόσο δεν φαίνεται ως ιδιοκτήτης.

Ανάμεσα στους υπόλοιπους συλληφθέντες βρίσκονται ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, στελέχη εταιρειών διακίνησης πετρελαίου, ένας τελωνειακός που υπηρετεί στην Ελευσίνα με αρμοδιότητα στον έλεγχο της ποσότητας των καυσίμων για τα πλοία, οι οποίοι φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΛ. ΑΣ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ. ΑΣ., στους συλληφθέντες «περιλαμβάνονται τα τρία αρχηγικά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης»

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά».

Στην ανακοίνωση της ΕΛ. ΑΣ σημειώνεται ότι «αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και δύο ακόμα άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας».

Σχετικά με τη μεθοδολογία που ακολουθούσαν διακρινόταν σε διαφορετικά - επιμέρους επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.

Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων - υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία της ακτοπλοΐας, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.

Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι «εγκέφαλοι» το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.

Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.

Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.

Ειδικότερα, υπάλληλοι - οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.

Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για αυτόν έντεκα τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, «με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως».

Οι κατηγορούμενοι για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους - ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.

Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.

Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, λάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150 ευρώ, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).

Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου αποφάσιζε τελικά να παραλάβει λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.

Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι με τεχνητό τρόπο το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.

Σχετικά με τα «καθήκοντα» του υπαλλήλου του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, αυτός έναντι χρημάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Παράλληλα ενημερώνονταν για επικείμενους ελέγχους και από τον υπάλληλο του ΥΠΕΚΑ, ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, «είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών (εντολές ελέγχου) και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου».

Κατά τη διάρκεια ερευνών που έγιναν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα από παράνομα παρακρατηθέντα πετρέλαιο κίνησης ναυτιλίας (marine diesel), 5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ σε μετρητά.

Από την έρευνα προκύπτει ότι οι κατηγορούμενοι δρούσαν τουλάχιστον την τελευταία διετία, έχοντας διαθέσει σε πρατήρια υγρών καυσίμων περίπου 4.500.000 λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου.

Σύμφωνα με την ΕΛ. ΑΣ. «εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών».

Τι απαντά με ανακοίνωσή του ο Γ. Σπανός

Απάντηση για τις κατηγορίες περί εμπλοκής του στην υπόθεση κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων έδωσε ο Γ. Σπανός της εταιρείας του «ΕΤΕΚΑ» με ανακοίνωσή του.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του είναι η εξής:

«Ο κ. Γιώργος Σπανός, με την ιδιότητά του τόσο ως πρόεδρος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΤΕΚΑ ΑΕ», εταιρεία πανελλήνιας εμβέλειας, η οποία συνεισφέρει τα μέγιστα στην Εθνική μας Οικονομία καταβάλλοντας για φόρους, τέλη και εισφορές κάθε χρόνο ποσά άνω των 300.000.000 ευρώ, απασχολεί δε προσωπικό άνω των 150 ατόμων, αλλά και με την ιδιότητά του ως πρόεδρος της «ΠΑΕ ΑΠΣ Ατρόμητος Αθηνών 1923» δηλώνει με όλη τη δύναμη της ψυχής του και με κάθε ειλικρίνεια -προσόν το οποίο τον διακρίνει σε όλη τη ζωή του- ότι οι εναντίον του αποδιδόμενες κατηγορίες τυγχάνουν έωλες και αστήρικτες, ούτε καν τον αγγίζουν, ούτε βέβαια και την εταιρεία της οποίας προΐσταται, για αυτό το λόγο εμφανίστηκε αμέσως και αυτοβούλως στην αρμόδια Υπηρεσία Ασφαλείας.

Άλλωστε σε αυτό το συμπέρασμα θα καταλήξει αβίαστα ο οποιοδήποτε μέσος συνετός άνθρωπος λάβει γνώση της όλης υπόθεσης.

Τονίζει δε ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης που θα έχει σαν συνέπεια να λάμψει η όλη αλήθεια με αποτέλεσμα να αποδοθεί στην κοινωνία λευκός, όπως είναι μέχρι σήμερα, πράγμα που θα του επιτρέψει να συνεχίσει μαζί με τους εκατοντάδες εργαζόμενους του την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ελλάδα
».

απο το tovima.gr και  http://antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου