Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

O Ελληνας υπεραθλητής Κωνσταντίνος Νικόλαος Καρνάζης:«ένα από τα 100 πιο ισχυρά πρόσωπα με επιρροή στον κόσμο»


Ολόκληρο το όνομά μου είναι Κωνσταντίνος Νικόλαος Καρνάζης και οι ρίζες του πατέρα μου βρίσκονται σε ένα μικρό χωριό της Πελοποννήσου, τη Σίλιμνα, κοντά στην Τρίπολη.

Η οικογένεια της μητέρας μου κατάγεται από την Ικαρία.

Αν και γεννήθηκα στις ΗΠΑ, η καταγωγή μου είναι
100% ελληνική και αυτό είναι μέσα μου, και με κάνει πολύ υπερήφανο», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο δρομέας - θρύλος Ντιν Καρνάζης, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα στην Πύλο όπου θα πάρει μέρος στον Μαραθώνιο που διοργανώνει το ξενοδοχειακό συγκρότημα «Costa Navarino» στις 18 Οκτωβρίου. Ο μαραθώνιος θα είναι αφιερωμένος στην ανάδειξη της μεσογειακής διατροφής.

Ο υπερμαραθωνοδρόμος, που έχει διανύσει 4.800 χιλιόμετρα, διαπερνώντας 50 πολιτείες στην Αμερική, πιστεύει πως η Ελλάδα σύντομα θα βγει από το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται. Δηλώνει πιο Ελληνας από τους Ελληνες, κι αμέσως μετά την Πύλο θα επισκεφθεί την Αθήνα και τον Μαραθώνα: «Θα έρθω στην Αθήνα για να δω τα αρχαία ελληνικά μνημεία. Θα πάω και στον Μαραθώνα για να δω το ιστορικό πεδίο μάχης και τον τύμβο. Ανυπομονώ για τα μνημεία, τους ήχους, το ελληνικό φαγητό, να συναντήσω τους φίλους και τους συγγενείς μου... Ανυπομονώ να απολαύσουμε όλοι μαζί ένα καραφάκι ούζο. Οπα!».

Στη Νέα Υόρκη όπου ζει, όλοι τον ρωτούν για την οικονομική κρίση στην πατρίδα του. Ο ίδιος πιστεύει πως γρήγορα αυτό που ζουν οι Ελληνες θα είναι παρελθόν: «Οι αντιξοότητες μας κάνουν πιο δυνατούς. Οι Ελληνες έχουν μεγάλη αποφασιστικότητα και πρέπει να είναι ενωμένοι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Οχι τσακωμοί και καβγάδες.
 Ολος ο κόσμος ελπίζει πως η Ελλάδα θα βγει από την κρίση και ο πλούτος του ελληνικού πολιτισμού, η πολιτιστική μας κληρονομιά για άλλη μια φορά θα λάμψει περισσότερο από ποτέ.

Η ελληνική οικονομική κατάσταση μπορεί να θυμίζει τραγωδία, αλλά ο ελληνικός λαός ακόμη εξακολουθεί να θεωρείται ζεστός, έξυπνος και πνευματώδης.

Αν η Ελλάδα μπορέσει με επιτυχία να ξεπεράσει αυτή την ταλαιπωρία, πιστεύω ότι ο κόσμος θα ανανεώσει την εμπιστοσύνη του για οτιδήποτε ελληνικό. Είμαι περήφανος που είμαι Ελληνας και δεν φοβάμαι να το λέω σε όλους. Είναι το μέρος όπου γεννήθηκε ο σύγχρονος κόσμος, εκεί που γεννήθηκε η δημοκρατία και η άθληση.

 Παρά την τελευταία οικονομική κατάσταση της χώρας υπάρχουν ακόμη πολλά για να είμαστε ευγνώμονες».
Το περιοδικό «TIME» χαρακτήρισε τον Ντιν Καρνάζη ως «ένα από τα 100 πιο ισχυρά πρόσωπα με επιρροή στον κόσμο», ενώ το «Men's Fitness» τον χαρακτήρισε ως έναν από τους ανθρώπους με την καλύτερη φυσική κατάσταση.

Ο Ντιν εργάζεται πυρετωδώς αυτή την περίοδο για την καθιέρωση ενός Μαραθωνίου στις 204 χώρες του πλανήτη: «Αγαπάω τις νέες προκλήσεις και τις νέες περιπέτειες. Μια τέτοια υπάρχει για μένα μέσα στο 2015, που θα μετάσχω σε μια "παγκόσμια εκστρατεία" για να ξεκινήσει ένας Μαραθώνιος σε κάθε χώρα του κόσμου. Συνεργάζομαι για αυτό το πρότζεκτ με τα Ηνωμένα Εθνη και το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών, για να πάρω όλες τις απαραίτητες άδειες, διαβατήρια και βίζες που χρειάζονται για να επισκεφθώ καθεμία από αυτές τις χώρες. Αυτό είναι το όνειρό μου».
Για τον Ντιν, το ωραιότερο σημείο στον κόσμο είναι τα ελληνικά νησιά και στη ζωή του η οικογένειά του. «Από τα πολλά όμορφα μέρη στην Ελλάδα, τα νησιά είναι τα πιο μαγευτικά για μένα. Το πιο όμορφο μέρος στην προσωπική μου ζωή είναι η αγαπημένη μου οικογένεια. Μου προσέφεραν μια ευτυχισμένη και χαρούμενη ζωή και είμαι για πάντα ευγνώμων».

Πέρα από τα όρια

Τον ρωτήσαμε πώς μπορεί το σώμα να προχωρήσει σε τέτοια επιτεύγματα σαν τα δικά του. «Ενώ είναι σημαντικό να έχεις ένα πολύ υψηλά γυμνασμένο σώμα, ευέλικτο σώμα. Πολλά από αυτά που έχω καταφέρει έγιναν μέσω της ανάπτυξης ενός δυνατού μυαλού.

Ενώ η μεγάλη φυσική ικανότητα είναι βασική στο να κάνεις τέτοια πράγματα, όπως το να διανύσεις 4.800 χιλιόμετρα διασχίζοντας όλη την Αμερική, το να έχεις αδάμαστη ψυχική δύναμη είναι ο πιο βασικός παράγων της επιτυχίας.
 Η διατροφή παίζει έναν σημαντικό ρόλο, όπως και το cross-training, ο καλός ποιοτικός ύπνος, η ευελιξία, η ευλυγισία και τα καλά αντανακλαστικά.

Θεωρώ πως είμαι ένας ολοκληρωμένος αθλητής, σε νου, σώμα και πνεύμα. Και εξασκώ τη δεξιότητά μου με κάθε λεπτομέρεια. Θέλω να είμαι ο καλύτερος που μπορώ να είμαι, και αφιερώνω τον εαυτό μου ολόψυχα σε αυτό τον σκοπό».

Ο ΑΓΩΝΑΣ

Σε 3 μέρες θα διασχί-σει όλη τη Μεσσηνία

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος αθλητής αντοχής, που έρχεται καλεσμένος του Costa Navarino και του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου, έχει ωθήσει το σώμα του και το μυαλό σε ασύλληπτα όρια.
 Εχει τρέξει για 350 συνεχή μίλια, χωρίς ύπνο για 3 ολόκληρες νύχτες, σε ακραίες καιρικές συνθήκες, σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες.
Στην πιο πρόσφατη προσπάθειά του συμμετείχε σε 50 Μαραθωνίους, που πραγματοποιήθηκαν σε 50 διαφορετικές πολιτείες των ΗΠΑ, για 50 συνεχόμενες ημέρες.

Ο Μαραθώνιος του υπερμαραθλητή στη χώρα μας, αρχίζει την Παρασκευή, με τη διαδρομή των 6,8 χιλιομέτρων, από το χωριό του Ντιν τη Σιλίμνα μέχρι την Τρίπολη, το Σάββατο η απόσταση των 21,1 χιλιομέτρων θα είναι από την Αρχαία Μεσσήνη μέχρι την πλατεία της νέας Μεσσήνης, και την Κυριακή ο Ντιν θα τρέξει από την Πύλο στο Costa Navarino, που απέχουν μεταξύ τους 15 χλμ.

Η ομιλία

Στο «Costa Navarino» ο άνθρωπος-αντοχή θα μιλήσει και για τη μεσογειακή διατροφή την οποία ο ίδιος ακολουθεί και την υποστηρίζει. «Η μεσογειακή διατροφή είναι χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά ενώ είναι υψηλή σε αντιοξειδωτικά, ίνες και θρεπτικά συστατικά. Εδώ στην Αμερική η παχυσαρκία είναι σε μεγάλο βαθμό και δυστυχώς αυτό τείνει να γίνει πρόβλημα και στην Ελλάδα. Επίσης η συχνότητα εμφάνισης της καρδιαγγειακής νόσου, ο διαβήτης, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η υψηλή χοληστερόλη είναι στα ύψη. Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να τα αναστρέψει όλα αυτά».


ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ
bibian@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου