Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

H συνέντευξη του μήνα


Έντουαρντ Νορούζνια: «Η οικονομική κρίση αποκάλυψε ποιοι είναι οι φίλοι της Ελλάδας και ποιοι παριστάνουν τους φίλους. Μήπως η Ελλάδα χρειάζεται να ψάξει αλλού φιλίες;»

Η υπερπληροφόρηση και παραπληροφόρηση στις μέρες μας πάνω σε ευαίσθητα και καυτά θέματα που αφορούν τρίτες χώρες καθιστά δύσκολη τη σωστή αντίληψη σχετικά με το τι ακριβώς συμβαίνει. Οι άνθρωποι που ισορροπούν σε δύο πολιτισμούς αποτελούν μία πύλη να δούμε τα στοιχεία μίας άλλης χώρας...
(το Ιράν στη περίπτωσή μας) μέσα από την δική τους εμπειρία. Είναι ένας τρόπος να αξιοποιηθεί η αφομοίωση τους στη δική μας κοινωνία αλλά ταυτόχρονα να διοχετευθεί και η εμπειρία τους από την κοινωνία της χώρας από την οποία προέρχονται.

Μιλήσαμε με τον ελληνοπέρση επιχειρηματία κ. Έντουαρντ Νορούζνια, ιδιοκτήτη του Ομίλου ΑΛΦΑ στο Ίλιον Αττικής και του ομώνυμου φροντιστηρίου ξένων γλωσσών και Η/Υ. Ο κ. Νορούζνια είναι στην Ελλάδα για περισσότερο από 30 χρόνια και η άποψη του σε διάφορα θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας αποκαλύπτει μια αξιοσημείωτη αντιμετώπιση σημαντικών θεμάτων που απασχολούν την ελληνική κοινωνία. Ένα χαρακτηριστικό θέμα είναι αυτό της λαθρομετανάστευσης, για το οποίο έχει σταθερές θέσεις όπως και η πλειοψηφία των Ελλήνων και οι οποίες δεν συμβαδίζουν με την εικονική πραγματικότητα που τροφοδοτείται από καθεστωτικά μέσα ενημέρωσης και τη μερίδα που ελέγχει την Αριστερά. Αντίθετα, εκφράζει την ασυμβίβαστη άποψή του ότι η ελληνική πολιτεία θα πρέπει πρώτα να ασχοληθεί με τους έλληνες πολίτες που έχουν τα προβλήματα και μετά αν υπάρχει δυνατότητα να φιλοξενήσει και ξένους μετανάστες.

Επισημαίνει επίσης τις πολύ μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν στην ενίσχυση των ελληνοπερσικών σχέσεων κυρίως στους τομείς του εμπορίου, τουρισμού και πολιτιστικών ανταλλαγών, με δεδομένο ότι σε όλη την επικράτεια του σημερινού Ιράν υπάρχει ισχυρή συμπάθεια για τους Έλληνες (τους Γιουνανί) η οποία όμως δεν έχει αξιοποιηθεί από την πλευρά της Ελλάδας. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες της εποχής μας καθιστούν ακόμη πιο αναγκαία την αξιοποίηση του ελληνικού δυναμικού στην Περσία. Ο κ. Νορούζνια αναφέρει επίσης και για την ιδιωτική πρωτοβουλία του για την ενίσχυση αυτών των σχέσεων.

Η Συνέντευξη

- Έχετε γεννηθεί στο Ιράν από Πέρση πατέρα και Ελληνίδα μητέρα. Πώς ήρθατε στην Ελλάδα και πώς ήταν τα πρώτα χρόνια της ζωής στην Ελλάδα.

- Το 1979 ήρθα στην Ελλάδα ως φοιτητής αφού τελείωσα τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας στη Φιλοσοφική και πέρασα τις εξετάσεις στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Συνέχισα τις σπουδές μου μέχρι το 9ο εξάμηνο αλλά υποχρεώθηκα να διακόψω για οικονομικούς λόγους διότι έπρεπε να εργαστώ. Εργάστηκα σε μια μεγάλη εταιρεία, την RADO, ως διευθυντής παραγωγής και στο τμήμα προμηθειών του ομίλου Λάτση. Το 1987 ήρθε η μεγάλη ημέρα να πάρω την ελληνική υπηκοότητα. Επέλεξα να υπηρετήσω την στρατιωτική μου θητεία, αν και θα μπορούσα να την εξαγοράσω, γιατί θεωρούσα μεγάλη τιμή να έχω την ελληνική υπηκοότητα. Πιστεύω ότι ο πολιτισμός που έχουμε σήμερα πραγματικά γεννήθηκε στην Ελλάδα και για μένα δεν υπάρχει ιερότερο πράγμα από την ευκαιρία να υπηρετήσω υπό την ελληνική σημαία και αν χρειαστεί να θυσιαστώ για τα πιστεύω μου για την Ελλάδα. Υπηρέτησα στον Έβρο στην 11η ΕΜΑ στα τεθωρακισμένα. Διαπίστωσα πόσο φιλότιμοι ήταν οι Έλληνες και με πόσο σεβασμό με αντιμετώπισαν τόσο οι αξιωματικοί όσο και οι στρατιώτες.

Αφού ολοκλήρωσα τη στρατιωτική θητεία, άνοιξα το φροντιστήριο ΑΛΦΑ στο Ίλιον γιατί ήθελα να προσφέρω στην κοινωνία και αυτός ήταν ένας τρόπος που από τότε πίστευα ότι μου επιτρέπει την ουσιαστική προσφορά. Στη θεωρία μπορεί να λέμε πολλά. Το θέμα είναι τι κάνει ο καθένας στην πράξη με τις δυνατότητες που έχει. Όταν είχα την ευχέρεια, πρόσφερα στον Δήμο Ιλίου τη δυνατότητα να παρέχει στους δημότες την ευκαιρία για δωρεάν φοίτηση στο Φροντιστήριο για όσους ήταν άποροι. Πρόσφερα επίσης σε αθλητές, αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων και της Αστυνομίας, επιδοτούμενη φοίτηση κατά 50% από ιδίους πόρους χωρίς χορηγία τρίτων.

Οι πρωταθλήτριες Κατερίνα Θάνου και Πηγή Δεβετζή, για παράδειγμα, είναι τιμή μας που είναι στη Σχολή. Αυτή η προσφορά στους αθλητές και τους αξιωματικούς είναι ένδειξη σεβασμού για την προσφορά τους στο έθνος. Ειδικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Αστυνομία δεν μπορούμε απλώς να ξεπερνάμε την προσφορά τους ή να τους καταδικάζουμε συλλογικά λόγω μεμονωμένων περιστατικών, γιατί στην πλειοψηφία των ανθρώπων τους, αυτό που προσφέρουν δεν πληρώνεται με χρήματα.

- Κάποιος θα έλεγε ότι με τις σημερινές αντιλήψεις η άποψή σας είναι αιρετική διότι υπάρχουν μερικοί, κυρίως από τον αριστερό χώρο όπως αυτοπροσδιορίζονται, οι οποίοι δεν βλέπουν με καλό μάτι την Αστυνομία και τις Ένοπλες Δυνάμεις. Θεωρούν μάλιστα ότι όποιος δεν είναι 100% Έλληνας δεν αντιμετωπίζεται σωστά από την Αστυνομία και το κράτος γενικότερα. Εσείς εκφράζετε τελείως διαφορετική άποψη, ακόμη και ότι δεν αμείβονται ανάλογα με την προσφορά τους.

- Εγώ αρχικά θα ήθελα να πω κάτι για τους αριστερούς. Έχουν πολύ ωραία θεωρία, αλλά πολύ δύσκολη στην εφαρμογή της. Και η Αριστερά όμως πρέπει να προσέχει ορισμένα πράγματα. Αν υπάρξει, για παράδειγμα, εισβολή από μια άλλη χώρα τι θα κάνουν οι αριστεροί; Θα πάνε με θεωρίες να σταματήσουν τους εισβολείς; Αυτός είναι ο ρόλος των Ενόπλων Δυνάμεων σε τελική ανάλυση, να σταματήσουν όποιον κάνει εισβολή. Να υπερασπίσουν τους Έλληνες, την Ελλάδα και τον πολιτισμό της Ελλάδας.

- Είναι ευρύτερα αποδεκτό ότι έχουμε μια μορφή εισβολής με τους λαθρομετανάστες και από την πλευρά των αριστερών υποστηρίζεται ότι αυτοί πρέπει να νομιμοποιηθούν και να ενταχθούν στο εργατικό δυναμικό της Ελλάδας.

- Εγώ, παρότι δεν ανήκω στην Αριστερά, στις δημοτικές εκλογές πριν από κάποια χρόνια κατέβηκα ως υποψήφιος για να βοηθήσω τους αριστερούς στην περιοχή μου διότι είχαν γνήσιο ενδιαφέρον. Πίστευα ότι είναι σημαντικό το έργο που ήθελαν να προσφέρουν. Πρέπει όμως να μην παρεκτρέπονται, να καταλάβουν και αυτοί, ότι για παράδειγμα δεν είναι κακό κάποιος να είναι εθνικιστής και να αγαπάει το έθνος και την πατρίδα του και να πιστεύει ότι πρέπει να προφυλάξουμε τον Ελληνισμό.

- Εσείς τον εθνικισμό το βλέπετε δηλαδή ως αγάπη για την πατρίδα, διότι σε αυτόν τον όρο έχει δοθεί αρνητική έννοια σε κάποιο βαθμό.

- Βεβαίως. Όλοι είναι εθνικιστές. Αν κάποιος δεν είναι εθνικιστής, δεν προσφέρει στη χώρα του. Δεν έχει κάποιος άλλος δικαίωμα όμως να τον θεωρεί φασίστα, όπως ομοίως να θεωρεί κόκκινους φασίστες και τους αριστερούς. Αυτά δεν είναι ωραία πράγματα και τώρα κυρίως στην Ελλάδα που χρειάζεται αλληλεγγύη, πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση στη σκέψη όλων των κομμάτων. Εγώ έρχομαι από έξω, αισθάνομαι Έλληνας και δίνω τη ζωή μου για την Ελλάδα. Έτσι θα ήθελα να ρωτήσω κάποιους που δηλώνουν Ελληνιστές αν χρειαστεί θα δώσουν το αριστερό τους χέρι για την Ελλάδα; Όπως με τη χούντα δεν λέει τίποτα να βγουν στο εξωτερικό και να γράφουν ποιήματα, σημασία έχει να μείνουν μέσα και να παλέψουν την κατάσταση. Αν οι αριστεροί έχουν εξασφαλίσει τον Έλληνα εργάτη, τότε να δώσουν οποιασδήποτε μορφής άσυλο ή στέγη σε άλλους. Η Ελλάδα αφενός δεν έχει τη δύναμη από μόνη της να βοηθήσει αυτούς τους λαούς. Από την άλλη, όλοι αυτοί από τις ΜΚΟ και τις παρόμοιες περίεργες οργανώσεις, αν ενδιαφέρονται πραγματικά, να πάνε στο Μπανγκλαντές, στο Πακιστάν και αν βοηθήσουν και να δουν ποιες πολιτικές δυνάμεις έχουν επιβληθεί και κρατούν τους λαούς σε αυτή την κατάσταση. Το να δώσουμε εμείς στέγη σε τόσους από αυτούς με κίνδυνο να χαθεί ο Ελληνισμός, δεν είναι βοήθεια, γιατί αυτοί συνολικά είναι πάνω από 800 εκατομμύρια.
Ας προσέχουν πάρα πολύ οι αριστεροί, λοιπόν. Όταν η ελληνική κοινωνία λέει ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει τις πολύτεκνες οικογένειες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους ασθενείς με χρόνιες παθήσεις (νεφροπαθείς κ.λπ.), συνταξιούχους κ.λπ. και δεν μπορεί η Ελλάδα να προσφέρει σε αυτούς, όπως λένε, με ποιο δικαίωμα θέλουν οι άλλοι να αναλάβουμε τη βοήθεια τόσων αλλοδαπών; Βοήθησε τους ανθρώπους σου για να μην έχεις εσύ το πρόβλημα και μετά φιλοξένησε και άλλους. Το πρώτο που χτυπιέται από τη λαθρομετανάστευση είναι η εργατιά στην Ελλάδα.

Αν τα αριστερά κόμματα καίγονται τόσο πολύ για τους λαθρομετανάστες, ας δημιουργήσουν αυτοί κέντρα υποδοχής με δική τους συμμετοχή. Να δούμε πόσους μπορούν να φιλοξενήσουν. Αυτοί οι ταλαιπωρημένοι άνθρωποι πρέπει να γυρίσουν πίσω. Η διαδικασία για άσυλο ή μετανάστευση για οικονομικούς λόγους να γίνεται μέσα από τις ελληνικές πρεσβείες και προξενεία για να μπορεί η Ελλάδα να κάνει και κάποιον έλεγχο. Δεν μπορεί να μας λένε «εγώ ήρθα, ελάτε να ασχοληθείτε μαζί μου». Και η Ευρώπη, οι Εγγλέζοι, οι Γάλλοι, οι Γερμανοί δεν μπορούν να επιβάλλουν σε ένα λαό που είναι 10 εκατομμύρια να έχει κάποια εκατομμύρια μετανάστες. Τι θα γίνει μετά από πέντε χρόνια;

Εγώ όταν ήρθα στην Ελλάδα ήρθα να γνωρίσω τον πολιτισμό του Έλληνα. Τώρα γιατί να γνωρίσω εδώ τον πολιτισμό του Πακιστανού, Αφγανού και των άλλων; Αν θέλω πάω εκεί στις χώρες τους. Γιατί εδώ; Ο Έλληνας έχει υποχρέωση να διαφυλάξει τον πολιτισμό του και για τις επόμενες γενιές, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλη την ανθρωπότητα.

Ποιος είναι εκείνος που δίνει το δικαίωμα στον εαυτό να υπερασπίζει κάποιους αλλοδαπούς, οι οποίοι δολοφονούν Έλληνες; Ποιος έχει αποφασίσει για αυτούς τους Έλληνες που χάνουν τη ζωή τους; Δηλαδή να πει για παράδειγμα για κάθε 100.000 λαθρομετανάστες θα έχουμε και δέκα θανάτους Ελλήνων; Ποιος έχει δώσει το δικαίωμα στον εαυτό του να πει ότι θα τους δεχόμαστε στη χώρα, θα τους δίνουμε στέγη και δουλειά και μαζί θα δίνουμε και δέκα ζωές Ελλήνων για παράδειγμα για κάθε 100.000 από αυτούς; Ποιος έδωσε τέτοιο δικαίωμα στον εαυτό του; Σε αυτό να απαντήσουν.

Υπάρχει και ένα σύνολο από θέματα με τα οποία δεν ασχολούμαστε. Κανένας να ασχολείται τι γίνεται με αυτούς που δολοφονούνται από τους αλλοδαπούς. Δεν μιλώ για τους Έλληνες κακοποιούς διότι τον Έλληνα τον έχεις. Τον λαθραίο αλλοδαπό δεν έχεις υποχρέωση να τον έχεις. Μετά από τον θάνατο αυτών που δολοφονούνται από τους αλλοδαπούς υπάρχει μια οδύσσεια για την οικογένειά του
που μπορεί να την οδηγήσει σε ανέχεια, σε δυστυχία, να μην μπορεί το παιδί να μορφωθεί και να αναπτυχθεί σωστά διότι έχασε τον πατέρα του ή τη μητέρα του.

Πρέπει να ξεκαθαριστούν μερικά πράγματα για να μπορέσει να επιβιώσει η χώρα και να λυθούν τα προβλήματα. Οι βουλευτές είναι ένας άλλος παράγοντας του προβλήματος, κυρίως τώρα που οι μισθοί και συντάξεις μειώνονται. Πιστεύω ότι οι βουλευτές πρέπει να αμείβονται με το βασικό μισθό, ώστε να γνωρίζουν πως τα βγάζει πέρα ένας απλός πολίτης. Επίσης δεν πρέπει να εκλέγονται αυτοί που δεν έχουν εργαστεί και είναι ανεπάγγελτοι ή να τοποθετούνται σε υπουργικές θέσεις άτομα που δεν ταιριάζουν. Είναι απαράδεκτο να τοποθετείται υπουργός άμυνας ένας άνθρωπος ο οποίος δεν έχει υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Ακόμη και υπουργός οικονομικών κάποιος ο οποίος είναι άσχετος από οικονομικά και κυρίως δεν γνωρίζει την αγορά όχι από τις αίθουσες των πανεπιστημίων, αλλά μέσα από την αγορά. Η ασυλία των βουλευτών είναι ένα άλλο σκάνδαλο και πρέπει να καταργηθεί.

- Εσείς που έχετε ζήσει και τον Ελληνικό και τον Περσικό πολιτισμό, η μητέρα σας είναι Ελληνίδα και ο πατέρας σας είναι από την Τεχεράνη, μπορείτε να μας πείτε πώς περιγράφεται τους δύο πολιτισμούς και τα κοινά στοιχεία τους;

Παρά τη σύγκρουση που είχαμε στην αρχαιότητα, η αγάπη μεταξύ των δύο λαών δεν αμφισβητείται από κανέναν, κυρίως όταν Έλληνες πηγαίνουν στην Περσία και αναφέρουν ότι είναι «Γιουνανί», δηλαδή από την Ιωνία, οι Πέρσες τους αντιμετωπίζουν με πολύ μεγάλο σεβασμό. Σ' αυτές τις δύσκολες στιγμές στην Ελλάδα εγώ πιστεύω ότι μπορούμε να δούμε ότι η Περσία κατόρθωσε εδώ και 30 χρόνια να βελτιώσει την ποιότητα ζωής, αλλά ανέπτυξε επίσης το τεχνολογικό της επίπεδο με εργοστάσια, τεχνολογία, βαριά βιομηχανία, Γεωργία, ακόμη και διαστημικές εφαρμογές. Πιστεύω ότι στις δύσκολες συνθήκες που υπάρχουν στην Ελλάδα, οι λαοί των δύο χωρών μπορούμε να ενισχύσουμε τις γέφυρες που υπάρχουν, θα μπορούσαμε να έχουμε μια εισροή κεφαλαίου για επενδύσεις στην Ελλάδα, διότι οι Πέρσες αγαπούν την Ελλάδα, ενώ παράλληλα να επενδύσουν και
Έλληνες στην Περσία, με τις επενδύσεις τους να είναι εξασφαλισμένες και προφυλαγμένες από κινδύνους. Ακόμη και σε μία ημέρα μπορούν να ιδρύσουν μια εταιρεία και να έχουν την κρατική υποστήριξη για την βιωσιμότητα της.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και για περισσότερα από 2000 χρόνια μετά από την σύγκρουση Ελλάδος και Περσίας στην εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, υπάρχουν ακόμη αρκετές περιπτώσεις που οικογένειες δίνουν στα παιδιά το όνομα Ισκαντέρ δηλαδή Αλέξανδρος. Αυτό δεν γίνεται πουθενά αλλού στην ιστορία να δίνεις στα παιδιά σου το όνομα αυτού που παλιότερα κατέκτησε τη χώρα σου και είναι ενδεικτικό ότι δεν υπάρχει πια εχθρότητα αλλά φιλία. Οι Πέρσες εκτίμησαν τη συμπεριφορά του Μεγάλου Αλεξάνδρου απέναντι στον πολιτισμό τους, στον Περσικό λαό και στη βασιλική οικογένεια και ακόμη σήμερα βαφτίζουν τα παιδιά τους με το όνομα Αλέξανδρος (Ισκαντέρ).

Αν μετά από 50 χρόνια η Ελλάδα κυριαρχείται από άλλους λαούς, ποια θα είναι η θέση του Μεγάλου Αλεξάνδρου;

- Στον εμπορικό και οικονομικό τομέα τί πιστεύεται ότι θα ήταν καλό να γίνει από την πλευρά της Ελλάδας προς το Ιράν και από το Ιράν προς την Ελλάδα για να ενισχυθεί η συνεργασία;

- Υπάρχουν ήδη στο Ιράν κυβερνητικές και μη κυβερνητικές ομάδες για να βοηθήσουμε τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν να επενδύσουν στο Ιράν. Οι ενδιαφερόμενοι ενημερώνουν για το είδος της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Εμείς επικοινωνούμε με το υπουργείο ανάπτυξης και να ενημερώσουμε σχετικά με τα σχέδια του ξένου επιχειρηματία, ώστε να μελετηθεί η αναγκαιότητα και η βιωσιμότητα της επένδυσης. Αυτό γίνεται γιατί σε περίπτωση που δεν υπάρχει σημαντική ανάγκη, να προστατεύσει ο ενδιαφερόμενος τα κεφάλαια που επιθυμεί να διαθέσει και να του προταθούν άλλοι τομείς, περισσότερο βιώσιμοι. Τον
ενημερώνουμε για τους τομείς όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για επενδύσεις, διεκπεραιώνουμε τα διοικητικά και νομικά θέματα, ώστε σε μία ημέρα να μπορεί να έχει έτοιμη την εταιρία. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και από την πλευρά της Ελλάδας ώστε να περάσει το μήνυμα στους επενδυτές ότι αν έλθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα θα τύχουν προστασίας και προσοχής.

Η συνεργασία Ελλήνων και Περσών στον τουριστικό τομέα μπορεί επίσης να παίξει εξαιρετικά μεγάλο αναπτυξιακό ρόλο και για τις δύο χώρες. Ένα παράδειγμα είναι σχετικά με τις διαδικασίες για να έρθουν Πέρσες για τουρισμό στην Ελλάδα αποτελεί η χορήγηση βίζας. Εκτός των άλλων προβλημάτων, είναι σχεδόν ταπεινωτική η διαδικασία με όλα όσα συζητούνται έστω και για τουριστική επίσκεψη. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι ζητείται μέχρι και συμβόλαιο σπιτιού του ενδιαφερομένου. Γιατί να ασχοληθεί ο Πέρσης όταν μπορεί να πάει στην Ιταλία, στην Ισπανία και σε τόσους άλλους προορισμούς; Γιατί όλες αυτές οι δυσκολίες;

Άλλες ευρωπαϊκές χώρες δίνουν πολύ πιο εύκολα βίζα. Η Ελλάδα θα μπορούσε να δίνει βίζα μόνο για επίσκεψη στην Ελλάδα και αν ο επισκέπτης επιθυμεί, μετά να πάει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μέσα από τις διαδικασίες που θέτουν εκείνες. Μόνο η Τεχεράνη έχει 16 εκατ. κατοίκους. Αν σκεφτούμε τις δυνατότητες τουρισμού μόνο από την Τεχεράνη και το γεγονός ότι οι Πέρσες έχουν
ανεπτυγμένες οικονομικές δυνατότητες, μπορούμε να κατανοήσουμε τον τεράστιο ρόλο που μπορεί να παίξει ο τουρισμός τόσο στο οικονομικό όσο και στο πολιτιστικό επίπεδο. Ο Πέρσης όταν έρχεται για τουρισμό δεν έρχεται για τουρισμό χαμηλού κόστους με το αντίσκηνο, έχει τη δυνατότητα να αφήσει μεγάλα χρηματικά ποσά.

Η οικονομική κρίση αποκάλυψε ποιοι είναι οι φίλοι της Ελλάδας και ποιοι παριστάνουν τους φίλους. Μήπως η Ελλάδα χρειάζεται να ψάξει αλλού φιλίες; Εγώ προσωπικά θα ήθελα να δω να ενισχύονται οι δεσμοί Ελλάδας και Περσίας. Με ένα συντονισμένο και σοβαρό σκοπό, μπορούμε να πετύχουμε.

- Ένα πρόβλημα στις σχέσεις του Ιράν με τη διεθνή κοινότητα είναι αφενός η αντιμετώπιση των γυναικών και αφετέρου πολιτικές για τις οποίες κατηγορείται ότι είναι αντίθετες με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Από όσο γνωρίζετε, ποια είναι η άποψή σας για αυτά;

- Καταρχήν πρέπει να εξετάσουμε από που προέρχονται οι κατηγορίες και να το εξετάσουμε. Δεν βλέπουμε τις κατηγορίες κατά της Ελλάδος και των Ελλήνων ότι δήθεν οι Έλληνες είναι τεμπέληδες; Δεν πρέπει πρώτα να δούμε ποιος το λέει και γιατί το λέει; Στην Περσία η γυναίκα έχει υψηλή θέση και σεβασμό από όλους. Δεν υπάρχει αυτό που λένε ότι η γυναίκα δεν έχει δικαιώματα. Είναι εντελώς εσφαλμένο και υποβολιμαίο. Στο κοινοβούλιο πάνω από 30% είναι γυναίκες. Είναι μια ακόμη επίθεση. Τόσο πριν όσο και μετά από την επανάσταση οι Πέρσες ήταν πάντα σε άμυνα και ποτέ δεν επιτέθηκαν. Είναι άλλη μια επίθεση.

- Σε σχέση με την αντιμετώπιση από τις ελληνικές κυβερνήσεις απέναντι στα θέματα που αφορούν το Ιράν, ποια είναι η αντίληψη που έχουν οι πολίτες στο Ιράν και πώς αντιμετωπίζουν τα θέματα της Ελλάδας; Ακούγεται η Ελλάδα, είναι γνωστή;

- Υπάρχει συμπάθεια των Περσών για τους Έλληνες και συμπόνια. Αν ενισχυθούν οι σχέσεις μέσω του εμπορίου, τουρισμού κλπ, οι δύο πολιτισμοί θα έρθουν πιο κοντά.

Πηγή: http://www.farosradio.gr/el/faros-news/item/1327-ellada-persia-prosopa.html
Ανδημοσίευση: http://taxalia.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου