Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

Εγκαινιάστηκε η 26η Philoxenia

Την επιλογή της κυβέρνησης ο τουρισμός να ηγηθεί στην προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας, μέσω της απόφασης να μειώσει τον ΦΠΑ στη διαμονή στο 6,5%, υπογράμμισε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, εγκαινιάζοντας χθες την 26η Philoxenia στους χώρους της ΔΕΘ. Της Μαρίας Μαθιοπούλου
mathiopouloum@makthes.gr

Την επιλογή της κυβέρνησης ο τουρισμός να ηγηθεί στην προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας, μέσω της απόφασης να μειώσει τον ΦΠΑ στη διαμονή στο 6,5%, υπογράμμισε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, εγκαινιάζοντας χθες την 26η Philoxenia.
“Η κυβέρνηση επέλεξε δύο μέτρα, ένα κοινωνικό και ένα αναπτυξιακό. Μείωσε τον ΦΠΑ στα φάρμακα και στη διαμονή. Από όλες τις αναπτυξιακές επιλογές της, αυτή στην οποία κατέληξε ήταν ο τουρισμός”, τόνισε, χαρακτηρίζοντας το μέτρο ως μια επένδυση 200 εκατ. ευρώ, την οποία τώρα πρέπει να κεφαλαιοποιήσει η χώρα.
Όπως εξήγησε ο κ. Γερουλάνος, η μείωση του ΦΠΑ που προβλέπεται στον νέο προϋπολογισμό επιλέχθηκε επειδή θα κάνει τον ελληνικό τουρισμό πολύ πιο ανταγωνιστικό, θα φέρει κόσμο στην Ελλάδα και θα γεμίσει τα ξενοδοχεία. Θα κρατήσει ενεργές τις υποδομές και θα φέρει πολλαπλάσια έσοδα στο δημόσιο. Πάνω από όλα, όμως, θα διασφαλίσει και θα αυξήσει τις αφίξεις και άρα τις ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Ο ίδιος κάλεσε τους ανθρώπους του τουρισμού να περάσουν τη μείωση στον πελάτη, για να αυξηθούν οι αφίξεις, ενώ επισήμανε ότι το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιστέψουμε ότι το όποιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει ένα τέτοιο μέτρο για τον τουρισμό φέτος θα σημαίνει το τέλος των προβλημάτων που έφεραν τον τουρισμό εδώ που είναι σήμερα.
“Η πίεση στις τιμές αναδεικνύει ότι όλοι μαζί αποτύχαμε να πείσουμε πως μια ξαπλώστρα στην Ελλάδα αξίζει περισσότερο από μια ξαπλώστρα στην Τουρκία ή στην Αίγυπτο. Και αν αποτύχαμε, αποτύχαμε διότι για χρόνια δεν κάναμε όσα έπρεπε για να διαφοροποιήσουμε την Ελλάδα ως προορισμό”, σημείωσε.
Αν η μείωση του ΦΠΑ μας αγοράζει χρόνο, τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε χρόνο για χάσιμο. “Πρέπει να χτίσουμε μια ισχυρή ταυτότητα για τη χώρα μας και να την υποστηρίξουμε με κάθε μέσο”. Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Γερουλάνος ζήτησε από τους ανθρώπους του τουρισμού επένδυση στην ποιότητα. “Η ποιότητα είναι έννοια ελληνική, που βασίζεται στο μέτρο και την ειλικρίνεια. Και αν μια εποχή τη θυσιάσαμε για το εύκολο κέρδος, αυτή η εποχή τελείωσε”. Τόνισε επίσης πως κάθε παράδειγμα καλών πρακτικών θα πρέπει να αναδεικνύεται από όλους και καθετί αρνητικό θα πρέπει να καταδικάζεται και να απορρίπτεται.
Μεταξύ άλλων ο κ. Γερουλάνος ανέφερε πως βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό αλλά και στους Έλληνες που θέλουν να κάνουν διακοπές στην πατρίδα τους. Εξήγησε ότι με το visitgreece.gr, το youingreece, τις 90 εμπειρίες, το Athens Every Week στην Αθήνα και το Σταυροδρόμι Πολιτισμών στη Θεσσαλονίκη δημιουργήθηκε ένα ισχυρό δίκτυο προώθησης της Ελλάδας. Αναφερόμενος ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη σημείωσε πως είναι μια πόλη που για λόγους τουριστικούς αλλά και πολιτιστικούς γίνεται προσπάθεια να καταγραφεί στον χάρτη των πόλεων ως “Σταυροδρόμι Πολιτισμών”, ενώ τόνισε πως ήδη έχει αρχίσει η επένδυση δυνάμεων προς αυτήν την κατεύθυνση.

Τουριστικά βραβεία για τη Β. Ελλάδα
Μεταξύ των πέντε δημοφιλέστερων παραθαλάσσιων προορισμών της χώρας βρίσκεται η Χαλκιδική, ενώ στο top 5 των αγαπημένων αστικών προορισμών φιγουράρει η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τη χθεσινή απονομή των ελληνικών τουριστικών βραβείων “Philoxenia Tourism Awards 2010” μετά τα εγκαίνια της έκθεσης. Η Βόρεια Ελλάδα εκπροσωπήθηκε επάξια στα βραβεία, που προκύπτουν από δημόσια ανοικτή διαδικτυακή ψηφοφορία. Ο Παλιός Άγιος Αθανάσιος Πέλλας ανακηρύχθηκε ο πλέον αγαπημένος ορεινός-εξοχικός προορισμός, το Νυμφαίο της Φλώρινας συμπεριλήφθηκε μεταξύ των πέντε φιλικότερων προς το περιβάλλον προορισμών και βέβαια η Βασιλίτσα, τα 3-5 Πηγάδια Ημαθίας, το Καϊμακτσαλάν Πέλλας και το Σέλι Ημαθίας βρέθηκαν στην κορυφή της κατηγορίας για το καλύτερο χιονοδρομικό κέντρο.




630 εκατ. ευρώ “μποναμάς” στον τουρισμό από τη μείωση του ΦΠΑ

Μειωμένος κατά 11% ο τζίρος των ξενοδοχείων στο δεκάμηνο, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων

Με τουλάχιστον 630 εκατ. ευρώ θα συμβάλει στην αύξηση των τουριστικών εισπράξεων της χώρας από τον εισερχόμενο τουρισμό η μείωση του τουριστικού ΦΠΑ στη διαμονή στο 6,5%, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), επιστημονικού οργάνου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Μάλιστα, αποτέλεσμα της μείωσης θα είναι να εξαλειφθεί η διαφοροποίηση των ελληνικών τιμών σε σχέση με τις κύριες ανταγωνίστριες χώρες, την οποία και εκμεταλλεύτηκαν την τελευταία χρονιά. Από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε με την αφορμή της 26ης Philoxenia, η διοίκηση του ΞΕΕ χαρακτήρισε την εν λόγω εξέλιξη ως το πρώτο ουσιαστικό αναπτυξιακό μέτρο για τον τουρισμό τα τελευταία χρόνια.
Πάντως στο δεκάμηνο η εικόνα στον εγχώριο ξενοδοχειακό κλάδο κάθε άλλο παρά φωτεινή ήταν, καθώς πολλά ξενοδοχεία βρίσκονται σε οριακή κατάσταση, κάτι που αντανακλάται στη διάθεση αρκετών ξενοδόχων να αλλάξουν ακόμη και επάγγελμα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ΙΤΕΠ, την οποία παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του, Διονύσης Χιόνης, ο κύκλος εργασιών των ελληνικών ξενοδοχείων στο δεκάμηνο μειώθηκε κατά 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω μέχρι το τέλος του έτους. Στο ίδιο διάστημα μείωση καταγράφεται στις πληρότητες και στις τιμές διάθεσης των δωματίων, με συνέπεια τα έσοδα των ελληνικών ξενοδοχείων να μειωθούν τον Μάιο κατά 13% και τον Αύγουστο κατά 9,2%. Εν τω μεταξύ, τον Μάιο οι τιμές των ξενοδοχείων μειώθηκαν κατά 3,26% και τον Αύγουστο κατά 4,33%. Η μεγαλύτερη μείωση διαπιστώθηκε στα νησιά του Βορείου Αιγαίου (-8%), ενώ στη Μακεδονία και στη Θράκη οι μειώσεις ήταν -5,3% τον Μάιο και -6,4% τον Αύγουστο. Πάντως, τόσο κατά τον Μάιο όσο και κατά τον Αύγουστο, τις υψηλότερες τιμές ανά δωμάτιο τις εισέπραξαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας, ακολουθούμενα από τα ξενοδοχεία της Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με την έρευνα, η συνολική απασχόληση στα ξενοδοχεία της χώρας μειώθηκε κατά 2,89% τον Μάιο και κατά 1,83% τον Αύγουστο, με τη μεγαλύτερη συρρίκνωση, άνω του 9%, να σημειώνεται τον Μάιο στις περιφέρειες Ηπείρου-Θεσσαλίας και Μακεδονίας-Θράκης. Τέλος, οι πληρότητες των ξενοδοχείων μειώθηκαν κατά 10% τον Μάιο και κατά 4,88% τον Αύγουστο.

πηγη:makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου