Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

Ώρα της αλήθειας: Ο Βγενόπουλος στην Εξεταστική!

Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα δομημένα καλείται να καταθέσει την επόμενη εβδομάδα ο Α. Βγενόπουλος, με ομόφωνη απόφαση των βουλευτών όλων των κομμάτων (πλην της ΝΔ, που έχει αποχωρήσει από την Επιτροπή), γεγονός που επιβεβαιώνει πλήρως τις πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει χθες κατ’ αποκλειστικότητα το S10. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του S10, μάλιστα, ιδιαίτερα επιβαρυντική για τις πρακτικές της Marfin Bank στην πώληση δομημένων του Δημοσίου στο Ταμείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων ήταν η κατάθεση του τέως προέδρου του Ταμείου, κ. Ελ. Ιορδανόπουλου, ο οποίος είχε αποκαλύψει στην τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Απασχόλησης, τον Μάρτιο του 2007, τις μαζικές αγορές δομημένων από το ΤΑΞΥ σε τιμές υψηλότερες ακόμη και από τις ονομαστικές!

Ο κ. Ιορδανόπουλος, στέλεχος προερχόμενο από τον τραπεζικό τομέα, που είχε αναλάβει την ευθύνη διοίκησης του ΤΑΞΥ αμέσως μετά την απομάκρυνση του κ. Ν. Τσουράκη, επί των ημερών του οποίου έγιναν οι επίμαχες τοποθετήσεις σε δομημένα, ανέφερε στους βουλευτές ότι διαπίστωσε τις υπερτιμολογήσεις των δομημένων, σημειώνοντας, μάλιστα, ότι η προηγούμενη διοίκηση του Ταμείου δεν είχε λάβει ανταγωνιστικές προσφορές από άλλες τράπεζες.

Το έγγραφο που απέστειλε ο κ. Ιορδανόπουλος στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Απασχόλησης, όταν ζητήθηκε από όλα τα ταμεία να ενημερώσουν για αγορές δομημένων προϊόντων, αποκαλύφθηκε από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, σε επίκαιρες ερωτήσεις που είχαν καταθέσει λίγους μήνες αργότερα. Σύμφωνα με το έγγραφο, που βρίσκεται στη διάθεση του S10 (διαβιβάσθηκε από το ΤΑΞΥ στο υπουργείο, με αριθμό πρωτοκόλλου εξερχομένων 1946),

- Το Ταμείο προχώρησε σε 19 αγορές δομημένων ομολόγων από την Marfin Bank, κατά την περίοδο 29/9/2005-23/3/2006. Πρόκειται, ειδικότερα, όπως προκύπτει από συνημμένο στο ίδιο έγγραφο πίνακα, για τρία δομημένα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου με κωδικούς (ISIN) XS02230642139 (εκδόθηκε στις 6/7/2005), XS0223870907 (7/7/2005) και XS0224227313 (13/7/2005).

- Οι 19 συναλλαγές διενεργήθηκαν στη δευτερογενή αγορά αρκετούς μήνες μετά την έκδοση των ομολόγων και σε όλες τις περιπτώσεις οι αγορές έγιναν από την ίδια τράπεζα και σε τιμές σημαντικά υψηλότερες της ονομαστικής αξίας των ομολόγων.

- Η συνολική ονομαστική αξία των ομολόγων ήταν 149,348 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική αξία αγοράς τους από το ΤΑΞΥ ανήλθε στο ποσό των 156,345 εκατ. ευρώ. Με τον τρόπο αυτό, το κέρδος που αποκόμισε η τράπεζα από τις συναλλαγές, μόνο από τις διαφορές μεταξύ αξίας αγοράς και ονομαστικής αξίας, ανήλθε στο ποσό των 6,997 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Marfin Bank (όπως ονομαζόταν τότε η τράπεζα, πριν τα deal με την Egnatia και την Λαϊκή) υποχρεώθηκε να επιστρέψει στο ΤΑΞΥ τα κεφάλαιά που είχε τοποθετήσει σε δομημένα, προσαυξημένα αυξημένα με τόκους. Για την υπόθεση αυτή έχει παραπεμφθεί σε δίκη τον Ιανουάριο, μαζί με στελέχη του ΤΑΞΥ, ανώτερο στέλεχος την εποχή εκείνη της Marfin Bank, που είχε την άμεση ευθύνη για τις συναλλαγές, ενώ ο κ. Βγενόπουλος απαλλάχθηκε με βούλευμα, επειδή κρίθηκε ότι δεν είχε ανάμιξη στις επίδικες συναλλαγές της τράπεζας.

Η απαλλαγή του κ. Βγενόπουλου, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι χρήσιμη η μαρτυρία του στην Εξεταστική Επιτροπή, γι’ αυτό και αμέσως μετά την εξέταση Ιορδανόπουλου συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από τους παριστάμενους βουλευτές η πρόταση για κλήση του ισχυρού άνδρα του ομίλου MIG, ο οποίος θα κληθεί να καταθέσει στην Επιτροπή την επόμενη εβδομάδα.

Το ερώτημα που, όπως ανέφεραν βουλευτές στο S10, απασχολεί από χθες τους μετέχοντες στην Εξεταστική είναι αν ο κ. Βγενόπουλος θα επαναλάβει ενώπιον της Επιτροπής όσα είχε αναφέρει σε απολογητικό του υπόμνημα προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή, κ. Λέκκα. Σε εκείνο το υπόμνημα, ο κ. Βγενόπουλος είχε συνδέσει ευθέως το σκάνδαλο των δομημένων με πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης και, ειδικότερα, των υπουργείων Οικονομίας και Απασχόλησης. Αυτή η σύνδεση του σκανδάλου με πολιτικά πρόσωπα αποτελεί κατ’ εξοχήν το πεδίο έρευνας της Εξεταστικής και αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσα έχει να πει ο ισχυρός άνδρας του ομίλου MIG.

πηγη sofokleous10.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου