Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Facebook: Λίγο πριν ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια χρήστες


Έτοιμο να γιορτάσει τον πεντακοσιοστό εκατομμυριοστό χρήστη, το διάσημο πλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζει ακόμη και τη ζωή εκείνων που δεν έχουν εγγραφεί.


Πριν την εμφάνισή του Facebook, κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι ο σύμβουλος για social media θα ήταν μερικά χρόνια αργότερα ένα υπαρκτό και πολλά υποσχόμενο επάγγελμα.

Τώρα υπάρχουν άνθρωποι, κυρίως σε αγορές όπως η Αμερική και η Ασία που βγάζουν τα «προς το ζην» σχεδιάζοντας εταιρικές στρατηγικές στη βάση του Facebook και άλλων κοινωνικών δικτύων.

Για παράδειγμα αν μια εταιρεία απασχολεί 10.000 υπαλλήλους τότε χρησιμοποιώντας την κοινωνική δικτύωση μπορεί να συνδέσει την παραγωγή τους και να ενισχύσει τη συνεργασία σε επίπεδο δυνατοτήτων και ιδεών.

Στο στόχαστρο η ιδιωτικότητα

Τα δεδομένα που ανταλλάζουν οι εκατομμύρια χρήστες της ιστοσελίδας έχουν πολλάκις βρεθεί στο επίκεντρο συζητήσεων για την προστασία προσωπικών και ευαίσθητων πληροφοριών.

Ο ιδρυτής του Facebook, Μark Zuckerberg δήλωσε πρόσφατα ότι το νέο πρόσωπο του web έχει να κάνει με μια a priori διάθεση για μοίρασμα πληροφοριών. Η άποψη του αυτή προκάλεσε αντιδράσεις από τους υπέρμαχους της προστασίας προσωπικών δεδομένων, ιδίως όταν τον Απρίλιο το Facebook ανακοίνωσε σχέδια για την πρόσβαση πληροφοριών σε «τρίτους» (sites, εταιρείες).

Ωστόσο, οι τριβές και οι συγκρούσεις συγκρούονται με αρκετούς να υποστηρίζουν ότι αυτό που μετράει είναι ο έλεγχος που θέλει ο κάθε χρήστης να έχει πάνω στα δεδομένα που εκθέτει διαδικτυακά. Όπως και να’ χει το facebook ακολουθεί την τακτική της «συγχώρεσης» κάθε φορά που ανακοινώνει αμφιλεγόμενα σχέδια για τις ρυθμίσεις ασφαλείας.

Ως εργαλείο καμπάνιας

Η δημιουργία ομάδων που έχουν συγκεκριμένους στόχους είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Facebook. Το φάσμα των στόχων είναι ευρύ, μπορεί να περιλαμβάνει την ανάδειξη των Rage Against the Machine στην κορυφή των βρετανικών τσαρτς αλλά και την συγκέντρωση υπογραφών για την απόρριψη ενός νομοσχεδίου που αντιτίθεται στο δημόσιο συμφέρον.

Aπό τις αμφισβητούμενες ιρανικές εκλογές ως τη δράση που ανέλαβαν περιβαλλοντικές οργανώσεις κατά της ΒP, τα Facebook groups είναι το πρώτο βήμα…

Οι κίνδυνοι για τα παιδιά

Μέχρι στιγμής πάντως δεν λείπουν οι υποθέσεις δολοφόνων που χρησιμοποίησαν το μέσο για να πραγματοποιήσουν τα «σκοτεινά» κίνητρά τους, ακόμη και απέναντι σε παιδιά. Αν και το μέσο ζητά από τον χρήστη να είναι άνω των 13, δεν είναι δύσκολο για κάποιον που είναι εξοικειωμένος να εγγραφεί.

Ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους διάφορες μη κυβερνητικές οργανώσεις οι οποίες στοχεύουν στην προστασία των παιδιών από τις διάφορες «κακοτοπιές».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου